• och

Trash-tråden

Driftwood skrev 2011-09-27 10:56:06 följande:
    Allt väl här, har varit iväg en vecka bara
    Men hej!

Jag har saknat dig.

Semesterresa eller fängelsebesök?   
  • och

Vi har haft jättefint väder idag, och jag var helt barnfri och skulle få gjort massor i trädgården. Givetvis somnade jag på soffan istället, och nu är jag hur trött som helst. Skrikandes

Tack och lov älska barnen köpta plättar, för någon middag hann jag inte göra. 

• och

Härlig dotter du har, NG. Du kan verkligen vara stolt över henne. {#emotions_dlg.flower}

• och
    Yoyna skrev 2011-09-27 20:42:39 följande:

Skönt att höra att stökigheten har med åldern att göra!!! Jag blir galen! Mm, det är såna frågor jag oroar mig för. Speciellt med tjejer känns det som att det kan bli så himla jobbigt med utseendefixering och annat

Haha, jag gillar tanter!  
    Stökigheten försvinner.

Och vi är nog jämnåriga ungefär, tror jag. Jag är inte tant än egentligen.

Ja, utseendefixeringen kommer nog, här har jag inte sett till den än, tack och lov. Fast mina barn har bra gener.    
  • och
    Driftwood skrev 2011-09-27 20:55:21 följande:
    Barn måste vara väldigt stökiga om vuxna är ordningssamma enligt termodynamikens andra huvudsats
    Så om jag slutar hålla ordning så kommer hon att lägga alla sina saker på rätt platser?

Jag får prova.  
  • och

Som sagt, med åldern kommer andra problem. Har just ägnat en  halvtimme åt att förklara att det inte alls är okej att en kille håller fast en tjej eller slår henne och att man visst ska hämta fröken om det händer. Någon hade dessutom dragit ner byxorna på en annan tjej i klassen.

Kampsport låter klart lockande istället för ridning. 

• och
    I Blackrose I skrev 2011-09-27 21:37:54 följande:
    Skäms Träffade honompå parkeringen och han hade en stor smile över hela hans ansikte. Fan vad jag skämdes.
    Försök se det positivt. Om han är så trist var det kanske första gången han fick ett så roligt sms? Och att glädja andra människor är ju bra. Solig
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-27 21:39:22 följande:
    Ja min dotter är 9 och det har börjat handla mer om kompisproblem, sårade känslor och hur människor fungerar liksom. Sådant är tufft att hantera ibland.

Ja, det är jobbigt när man ser att ens barn är ledset över sånt. Betydligt enklare att trösta någon som bara har ett skrapsår på knät. Dessutom är det så svårt att låta bli att lägga sig i för mycket. Jag förvandlas till en väldigt arg mamma som har lust att skälla ut både killen och hans föräldrar, och gå till rektor och skriva insändare osv osv osv.

Fast det går ju inte. 
  • och
    I Blackrose I skrev 2011-09-27 21:43:26 följande:
    Mmm, det här fick han som sms: "Jag ställer gärna upp och suger av dig anytime. Sväljer och kysser dig djupt efter det". Skäms
    Tack för dagens bästa skratt.

Och jag förstår att du känner dig generad. Tycker väldigt synd om dig (även om jag fortfarande skrattar). {#emotions_dlg.flower} 
  • och
    I Blackrose I skrev 2011-09-27 21:49:59 följande:
    Dumma dig. SkämsTungan ute
    Förstår du att jag brukar prata otrolig artig med den här killen i normala fall? Aldrig haft några diskussioner med honom där jag vågat larva mig och nu råkade jag skicka iväg smset fel? Det här kommer jag få äta upp. Det är jag säkert på. Dom ska ha avskedparty åt mig nu i helgen (Det är överraskningsfst men chefen kunde inte hålla sig så han skvallrade ). Kristian lär berätta till alla så fort han får isig en större mängd alkohol. Jaja...som sagt tyr att jag ska sluta där snart.
    Om jag var han hade jag bjudit dig på Piña Colada, och sagt att den var hemgjord.

Fast jag är inte han, och jag tycker jättesynd om dig. 
Svar på tråden Trash-tråden