Inlägg från: Aynrand |Visa alla inlägg
  • Aynrand

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-17 21:05:54 följande:

Haha eller hur?
    Och glansigare kan de bli. 
    ja
    ?If I had no penis, how would I pee? How would I make love? How would I think?? ― Jarod Kintz
  • Aynrand

Hmm här har det varit djupa samtal...gevär och röv

Allt är sig lik under himlen

?If I had no penis, how would I pee? How would I make love? How would I think?? ― Jarod Kintz
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-21 22:07:25 följande:

Angående många invandrarmän - ja du har rätt.
    Rent generellt har du rätt.

Frågan jag ställer mig är dock varför det är så. Samhället verkar ju vara sämre på att ta hand om unga män som mår dåligt, så det kanske sträcker sig ännu längre.
    Många andra generationens invandrare pratar om svårigheterna i kulturkrocken mellan hemmet och skolan. I hur man förväntas vara och agera på respektive plats, de olika förväntningarna som finns. Men också att det som ung kille/man kanske är en svårare resa att anpassa sig och passa in.
    Något är det ju som gör att det ser ut som det gör - det ligger ju inte i generna.

det är synd om oss män

jag är invandrare och umgås med många andra invandrare av alla slag vita, svarta mm gemensamt är att vi har bra jobb, de flesta av oss är välutbildade här eller utomlands som civ.ek. eller civ. ing. VI umgås inte med utlänningar som tycker synd om sig själva och målar sig själva som offer.
    Min upplevelse är att tjejer tar inget för givet och jobbar på, en dag vaknar de o upptäcker att de kan leverera...unga män speciellt från machokulturer tror att de inte behöver jobba på så hårt, de är kulturellt och strukturellt lata och sådana finns också här bland svenskar men i relativt sett mindre antal. Deras beteende stöds av familjen och grupp och en dag vaknar de och kan ingenting. Nu förenklar extremt mkt men det är lite så jag upplever saken
    de föräldrar som är medvetna förbereder sina pojkar ....de andra gnäller och sedan kan deras söner göra det med.
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-22 22:32:05 följande:
    Du är en fiiiiiiin invandrare...

Bra skrivet för övrigt  
    tack!
    Ganska onyanserat men det är min åsikt, då känner jag att min nick passar mig som en handske haha

• Aynrand
    lille Birger skrev 2013-10-23 15:14:48 följande:
    Här är en invandrare som tar för sig av en stor rumpa:

haha
    kan det vara den håriga handen?
    Mina händer är inte håriga i alla fall
  • Aynrand
    PrimitivMan skrev 2013-10-23 21:46:53 följande:
    Sen är det givetvis skillnad på invandrare och invandrare. Är man av europeisk härkomst så har man mer av samma kulturella bakgrund som svenskar. Det är ju mer av kulturkrock om man man är muslim och kommer från Irak. 

Håller med vad du säger. Det är lite det jag menar i det jag skriver också. Det hänger rätt mycket på det egna personliga ansvaret. Många invandrarkvinnor verkar ha fattat det och ser sin chans ut ur det liv de har, både den egna förtryckande kulturen och en chans att få en bättre situation i övrigt. 
    Du har rätt.
    Jag har också bekant som kommer från Nordafrika, mellanöstern, en del har kristen, muslimsk eller judisk backgrund vare sig man är religiös eller ej. Skillnaderna oss emellan är mkt marginella egentligen, vi är utbildade trivs med livet och den frihet vi har...där möts vi.
    De andra marinerar i det de har...och behöver nå´n att behandla ännu sämre...sina systrar, döttrar, fruar.
  • Aynrand
    PrimitivMan skrev 2013-10-23 21:48:25 följande:
    Har alltid undrat över om du valt ditt nick utifrån politisk, filosofisk eller litteraturmässig grund. men ja stämmer helt klart med ditt nick det du skrev.
    Av filosofiska skäl. Jag är optimistisk och liksom Ayn Rand vill jag tro att människan besitter egenskaper av hjälte med integritet och smak för frihet, för egen del men också för andra.
  • Aynrand
    lille Birger skrev 2013-10-24 18:42:22 följande:
    Okej, håriga underarmar gör inte att man är invandrare. Nallen har väldigt mycket päls på tassarna och han är så svensk man kan bli.

det stämmer
  • Aynrand

vad tycker Nalle om denna (kanske invandrar-) rumpa?
    det är en målning
  • Aynrand
    PrimitivMan skrev 2013-10-24 18:53:48 följande:
    Jo fast det som är lite mer kontroversiellt är dock vad Ayn Rand definierar som hjälte, dvs det är inte den som offrar sig för andra som är "hjälten", utan det rätta är att handla utifrån sin egen nytta (vilket iof kan betyda att man gör något för andra men att man gör det för sin egen skull). Egoism lyft till livsfilosofi typ.

Vilket jag dock håller helt med om. Altruism finns inte utan alla människor  handlar egentligen för sin egen nytta men många inser inte det. Att offra sitt eget liv för andra kan ses som höjden av självuppoffring, men det kanske är att dö med en kort stunds lycka att få leva kvar i minnet av de man räddar. Inget fel i det dock. 
    det är precis den kontrast och antagonism som jag tycker är vacker hos henne...att bara ge leder inte någonstans om man inte gör det av egen nytta, det är ett sätt att visa andra respekt och kärlek dvs att också tillskriva dem rätten till samma frihet och vilja att vilja ge till mig för det gör dem riktigt glada...och vice versa.

När det gäller självuppoffring så tänker jag på snubbar som spränger sig i luften och tror att de skall få knulla 10 000 oskulda i himlen eller nå´t i den stil...idiotiskt
Svar på tråden Trash-tråden