• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Driftwood
    och skrev 2011-09-27 20:49:43 följande:
    Stökigheten försvinner.
    Barn måste vara väldigt stökiga om vuxna är ordningssamma enligt termodynamikens andra huvudsats
  • Driftwood
    Yoyna skrev 2011-09-27 20:54:57 följande:
    Ah, just den har jag inte sjungit för henne...
    Nej, tänkte det
  • och
    Driftwood skrev 2011-09-27 20:55:21 följande:
    Barn måste vara väldigt stökiga om vuxna är ordningssamma enligt termodynamikens andra huvudsats
    Så om jag slutar hålla ordning så kommer hon att lägga alla sina saker på rätt platser?

Jag får prova.  
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-27 20:49:43 följande:
    Stökigheten försvinner.

Och vi är nog jämnåriga ungefär, tror jag. Jag är inte tant än egentligen.

Ja, utseendefixeringen kommer nog, här har jag inte sett till den än, tack och lov. Fast mina barn har bra gener.    

Om hon brås på min man så kommer hon troligen fortsätta att vara stökig....  

Haha, ja bra gener är ju alltid värdefullt

• Driftwood
    och skrev 2011-09-27 20:57:05 följande:
    Så om jag slutar hålla ordning så kommer hon att lägga alla sina saker på rätt platser?

Jag får prova.  
    Tyvärr fungerar det inte åt det hållet

Andra huvudsatsen är ganska pessimistisk för den som vill hålla ordning.
  • Yoyna
    Driftwood skrev 2011-09-27 20:55:21 följande:

Gäller det även i en relation??? Om den ena parten är extremt ordningsam så måste den andra parten väga upp det med att vara motsatsen???
  • Driftwood
    Yoyna skrev 2011-09-27 21:06:10 följande:
    Gäller det även i en relation??? Om den ena parten är extremt ordningsam så måste den andra parten väga upp det med att vara motsatsen???
    Någonstans måste oordningen öka

Kanske hos grannen
  • Yoyna
    Driftwood skrev 2011-09-27 21:09:42 följande:
    Någonstans måste oordningen öka

Kanske hos grannen

Hmm... Ja eller kanske i en av min hemliga lådor där totalt kaos råder!!! Tack, nu känner jag att jag hittat en del av förklaringen till varför jag inte kan förmå mig att rensa upp och hålla ordning även där.
  • Driftwood
    Yoyna skrev 2011-09-27 21:13:12 följande:
    Hmm... Ja eller kanske i en av min hemliga lådor där totalt kaos råder!!! Tack, nu känner jag att jag hittat en del av förklaringen till varför jag inte kan förmå mig att rensa upp och hålla ordning även där.
    Precis, som argument fungerar det utmärkt

Lite trevlig musik

Svar på tråden Trash-tråden