PrimitivMan skrev 2012-10-10 09:06:59 följande:
Jag tror dina drömmar om hästar beror nog på en förträngd (nja) längtan efter hästkuk .
Din hunddröm är ju lite intressant. Just detaljen att det är en tik. Som heter Shannon. Måste ha någon sexuell betydelse av något slag. Osäker på vad dock.
Jag tror inte så mycket på drömtydning egentligen. Jag tror mest det är hjärnan som går på friläge typ. Vore dock intressant om det finns en djupare mening. Men tror den mesta drömtydningen är nog bara trams.
En del drömmar är dock kusligt realistiska. Jag drömde en gång att jag var tillbaka på gymnasietiden och hade sjuk ångest att jag låg långt efter i matten. När jag på morgonen låg halvslumrande kvar i den den där ångesten så tog det ett bra tag innan jag insåg att det var typ 25 år sedan jag var tvungen att räkna mattetal.
En riktigt skum sak är när man drömmer att man drömmer och i den drömda drömmen är det en mardröm och i huvuddrömmen så känner jag att jag måste vakna från mardrömmen. Hur konstigt är det? Råkar för den delen ofta ut att jag i drömmen känner att jag måste vakna. Lite panik så där. Vaknar du inte nu är det slut med dig. Jag liksom väcker mig själv i drömmen.
Haha mm, jag har hört att hästar representerar det sexuella.
Men hästen var verkligen inte central i drömmen, det var kossan eller oxen.
Hunddrömmen förstår jag inte alls. Finns ingen kvinna jag känner mig hotad, sårad eller något annat av.
Haha jag har aldrig drömt att jag drömt, komiskt!