• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och
    Yoyna skrev 2011-10-10 20:44:22 följande:
    Baloou: Frukost å kläder klart till imorn. Alltså, ni som har skolbarn, ska era barn ha frukt med? Här ska de ha med en frukt om dagen men de flesta barn har två. Jag tycker det är lite störigt... Tänker dessutom på de familjer som har det lite sämre ställt och kanske även har många barn.
    Någon hade frågat skolverket, och skolan får såklart inte kräva det, det ska vara frivilligt.

Men väldigt dålig stil att de har lunchen så tidigt att barnen inte klarar sig en hel dag i skolan, tycker jag.

Hej alla andra

Kul att du hittade hit Bella. Hjärta

Härligt att allt är väl Baloou. Skål         
    ♥ Jag tillhör Anton. Bara Anton. ♥
  • Nice Girl Wrong Place
    Baloou: Frukost å kläder klart till imorn. Alltså, ni som har skolbarn, ska era barn ha frukt med? Här ska de ha med en frukt om dagen men de flesta barn har två. Jag tycker det är lite störigt... Tänker dessutom på de familjer som har det lite sämre ställt och kanske även har många barn.
    Japp, frukt varje dag. Eller man måste ju inte, men jag tycker det är bra.
    Om jag ej har frukt hemma brukar jag skicka med typ en morot.  
  • straight arrow
    Jäpp, sexåringen har med frukt varje dag till förskoleklass o fritids.
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 20:48:05 följande:

Alla verkar ha mens samtidigt? Jag har inte mens, så jag mår rent fysiskt toppen
    Utöver sedvanliga frustrationen.  
    Kvinnor som umgås mycket (typ i kollektiv å så) brukar ju synka sina menscyklar...
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-10-10 20:51:18 följande:
    Kvinnor som umgås mycket (typ i kollektiv å så) brukar ju synka sina menscyklar...

Jag och Jaded försökte synka våra när vi typ satt fast vid höften ett tag...men det funkade sådär haha.
    Min tenderar att röra på sig lite... 
  • Yoyna
    och skrev 2011-10-10 20:48:59 följande:
    Någon hade frågat skolverket, och skolan får såklart inte kräva det, det ska vara frivilligt.

Men väldigt dålig stil att de har lunchen så tidigt att barnen inte klarar sig en hel dag i skolan, tycker jag.

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 20:49:28 följande:
    straight arrow skrev 2011-10-10 20:50:09 följande:
    Jäpp, sexåringen har med frukt varje dag till förskoleklass o fritids.
    För mig är det liksom en principsak på något vis... Självklart fixar jag frukt åt henne (eller  tomot å morot som hon hade idag) men ändå... sen kommer hon hem och säger att den och den hade kex eller kakor istället eller att nån har tre frukter osv. Det liksom esklerar och får helt orimliga proportioner!

Så länge hon gick på dagis hade de fruktstund med kanske ett halvt äpple var (som förskolan stod för) utöver lunch och mellanmål. Jag kan inte se varför det systemet inte skulle funka på en skola oxå.    
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-10-10 20:54:53 följande:

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 20:49:28 följande:
    För mig är det liksom en principsak på något vis... Självklart fixar jag frukt åt henne (eller  tomot å morot som hon hade idag) men ändå... sen kommer hon hem och säger att den och den hade kex eller kakor istället eller att nån har tre frukter osv. Det liksom esklerar och får helt orimliga proportioner!

Så länge hon gick på dagis hade de fruktstund med kanske ett halvt äpple var (som förskolan stod för) utöver lunch och mellanmål. Jag kan inte se varför det systemet inte skulle funka på en skola oxå.    
    På min dotters skola får de inte ha med kex eller kakor, de är stenhårda. En del barn äter inte frukost hemma, då har de fått tillåtelse att ta med en macka ist. Men inga sötsaker.
    Nu, när hon går i 3:an, har de ingen "fruktstund" liksom utan de äter den på rasten, så mindre koll antar jag men det verkar bara resulterat i att färre tar med sig frukt.

Tror det handlar om ekonomi. Skolan har inte råd att förese så många barn med frukt varje dag helt enkelt.   
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 20:58:41 följande:
    På min dotters skola får de inte ha med kex eller kakor, de är stenhårda. En del barn äter inte frukost hemma, då har de fått tillåtelse att ta med en macka ist. Men inga sötsaker.
    Nu, när hon går i 3:an, har de ingen "fruktstund" liksom utan de äter den på rasten, så mindre koll antar jag men det verkar bara resulterat i att färre tar med sig frukt.

Tror det handlar om ekonomi. Skolan har inte råd att förese så många barn med frukt varje dag helt enkelt.   
    Smögås får de ha om de lämnas tidigt på fritids innan skolan börjar.

Jo, det är klart att det handlar om ekonomi... Men iaf. Jag stör mig!  
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-10-10 21:02:12 följande:
    Smögås får de ha om de lämnas tidigt på fritids innan skolan börjar.

Jo, det är klart att det handlar om ekonomi... Men iaf. Jag stör mig!  
    Haha här är jag inte på din sida!

Jag tycker det är helt i sin ordning att föräldrar ska skicka med en frukt. 
Svar på tråden Trash-tråden