Yoyna skrev 2011-10-11 10:28:29 följande:
Mitt problem med frukten (jävla äpplen! Jag måste sluta nu!) är att det är lite samma sak. Liksom vem har den flashigaste frukten? Det funkar inte med ett äpple från trädgården, nej det ska helst vara ett Fiji och två passionsfrukter liksom... Äh nu drar jag en potatissäck över mig!

typ
Nu tror jag inte det finns ett barn som gillar Fiji eller passionsfrukter men även om det skulle finnas så tar ju alla barn det dom tycker är godast så då spelar det ingen roll om kompisen har ett äpple från trädgården medans den andra har en Fiji om man nu föredrar trädgårdsäpplet framför Fiji. Det bästa vore att lära barnet att ha självförtroende och inte ge efter grupptrycket. Vad fan spelar det för roll om det är en trädgårdsfrukt eller en dyr frukt från NK? Jag har aldrig förstått varför man ska skydda barn mot hur samhället ser ut. Ja, det finns fattiga och det finns rika och kommer alltid finnas. So what? Man är inte mindre värd om man har ett fläckig äpple med sig från trädgården jämfört med en som har Fiji. Det borde barn kunna få lära sig.
Och jag vet att jag bör hålla min käft.....