• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Ernst Hugo
    Aynrand skrev 2011-10-11 10:30:52 följande:
    definitivt....frågan är om du tycker att det är en skön paradox för smaken är som baken.............

Ähh Glad jag glömde det snabbt när jag klockan 05:15 efter säk-kontrollen kunde vandra rakt bort till butiken och köpa Chanel till min fina.....
    Come on katten - det svänger ju...
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 10:34:49 följande:
    Nu tror jag inte det finns ett barn som gillar Fiji eller passionsfrukter men även om det skulle finnas så tar ju alla barn det dom tycker är godast så då spelar det ingen roll om kompisen har ett äpple från trädgården medans den andra har en Fiji om man nu föredrar trädgårdsäpplet framför Fiji. Det bästa vore att lära barnet att ha självförtroende och inte ge efter grupptrycket. Vad fan spelar det för roll om det är en trädgårdsfrukt eller en dyr frukt från NK? Jag har aldrig förstått varför man ska skydda barn mot hur samhället ser ut. Ja, det finns fattiga och det finns rika och kommer alltid finnas. So what? Man är inte mindre värd om man har ett fläckig äpple med sig från trädgården jämfört med en som har Fiji. Det borde barn kunna få lära sig.

Och jag vet att jag bör hålla min käft.....
    Fast vadå, det var ju du som sa att det är en hets vilka kläder ungarna har! Jag tycker att det är precis samma sak!
    Och självklart är man lika mycket värd oavsett vilka kläder man har men det är inte roligt att vara liten och få höra att ens kläder är fula...
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-10-11 10:36:17 följande:

Jag bor tom utanför förorten!!! Gammalt bondesamhälle där två släkter styrt sedan mannaminne . Så antingen är man urinvånare eller så är man nyinflyttad med ett flashigt hus som man hade råd att köpa eftersom man sålt en längenhet i stan för 5 miljoner då drömmen om landet blev för stor...

Hahaha ja men du måste IN i förorten sötnos .
  • Ernst Hugo
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 10:34:49 följande:
    Nu tror jag inte det finns ett barn som gillar Fiji eller passionsfrukter men även om det skulle finnas så tar ju alla barn det dom tycker är godast så då spelar det ingen roll om kompisen har ett äpple från trädgården medans den andra har en Fiji om man nu föredrar trädgårdsäpplet framför Fiji. Det bästa vore att lära barnet att ha självförtroende och inte ge efter grupptrycket. Vad fan spelar det för roll om det är en trädgårdsfrukt eller en dyr frukt från NK? Jag har aldrig förstått varför man ska skydda barn mot hur samhället ser ut. Ja, det finns fattiga och det finns rika och kommer alltid finnas. So what? Man är inte mindre värd om man har ett fläckig äpple med sig från trädgården jämfört med en som har Fiji. Det borde barn kunna få lära sig.

Och jag vet att jag bör hålla min käft.....
    Det kommer sannolikt alltid finnas skillnader, men personligen är jag stolt över att aktivt vilja motarbeta en stor del av dem och även förklara för min dotter om det arbetet och den visionen.
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2011-10-11 10:35:18 följande:
    ...back to work, min rast på FL är nu avslutad....
    be good
    ps: jag har en känsla av att NG är väldigt frustrrad idag och jobbar hårt på att sublimera i tråden
    Ja det är hon, vad väl obeserverat av dig fina du!
    It's all your fault.

Jag ska sublimera någon annanstans nu. Jobbet typ.   
  • straight arrow

I Blackrose I skrev 2011-10-11 10:27:34 följande:
    Men absolut. Håret utsläppt och det enda du ska ha på dig är rött läppstift.
    Åh sluta kåta upp mig så här på blanka förmiddagen. Nu kan jag bara tänka på skoluniformer.

• Nice Girl Wrong Place
    Ernst Hugo skrev 2011-10-11 10:39:43 följande:
    Det kommer sannolikt alltid finnas skillnader, men personligen är jag stolt över att aktivt vilja motarbeta en stor del av dem och även förklara för min dotter om det arbetet och den visionen.
    Ja men såklart vi ska motarbeta dem!
    Det gör Rose också, poängen är att det inte ska vara fult, eller fel att vara annorlunda, fattigare eller inte bo i en villa med staket, hund, kärnfamilj och Vovlo.
    Vi ska inte sugarcoat hela världen. Total rättvisa är en utopi. Vi ska motarbeta orättvisor, arbeta för rättvisa, men och lära oss och våra barn att ALLA, oavsett bakgrund, social status, eventuella handikapp, ekonomisk status, whatever, har en plats i samhället. Det är ok om Pelles äpple har bruna fläckar. Han är lika betydelsefull som Anna med Fijiäpplet och passionsfrukten. Det arbetet är lika viktigt som att motarbeta orättvisor.  
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-10-11 10:38:11 följande:
    Fast vadå, det var ju du som sa att det är en hets vilka kläder ungarna har! Jag tycker att det är precis samma sak!
    Och självklart är man lika mycket värd oavsett vilka kläder man har men det är inte roligt att vara liten och få höra att ens kläder är fula...
    Kläder är en annan sak. Kläder är mycket lättare att ge efter grupptrycket än vad frukter/mat är. Mina åsikter kanske krockar med varandra där men jag tycker inte det är samma sak. Dessutom så tycker jag att skoluniformen borde vara obligatorisk fram till gymnasiet. Efter det får man klä sig hur man vill.
    Dessutom kan du inte jämföra 5000kr jackor som vissa ungrar tar på sig (Canada goose jacka m.fl.) och kanske en Fiji som högst kostar 20kr/styck(?)
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Ernst Hugo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-11 10:44:27 följande:
    Ja men såklart vi ska motarbeta dem!
    Det gör Rose också, poängen är att det inte ska vara fult, eller fel att vara annorlunda, fattigare eller inte bo i en villa med staket, hund, kärnfamilj och Vovlo.
    Vi ska inte sugarcoat hela världen. Total rättvisa är en utopi. Vi ska motarbeta orättvisor, arbeta för rättvisa, men och lära oss och våra barn att ALLA, oavsett bakgrund, social status, eventuella handikapp, ekonomisk status, whatever, har en plats i samhället. Det är ok om Pelles äpple har bruna fläckar. Han är lika betydelsefull som Anna med Fijiäpplet och passionsfrukten. Det arbetet är lika viktigt som att motarbeta orättvisor.  
    Så rätt.

Det är den priviligierades rätt att använda utanförskap för att skapa något bra för både sig själv och andra. 
Svar på tråden Trash-tråden