• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Aynrand

hurra det fungerar

I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
  • Aynrand

den sidfot passar mig som en handske

I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
  • I Blackrose I

I am back. Vad händer här? Inga roliga diskussioner?

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 20:46:50 följande:
    I am back. Vad händer här? Inga roliga diskussioner?

Nää.... Jag kollar på tv. Tv, te å tofflor är mitt tema för kvällen!

Kan gärna diskutera vad ni stör er mest på i skriv-väg. Typ felstavningar, missuppfattade ordspråk eller felaktiga användande av ord.

Själv har jag svårt för när folk skriver -Ursh-  jag får rysningar.

Sen stör jag mig väldigt på när man inte förstår skillnaden på "att" och "och".  Exempelvis -Det ska bli roligt och träffas. (Nej det ska bli roligt att träffas!!!)         
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-10-11 20:53:55 följande:
    Kan gärna diskutera vad ni stör er mest på i skriv-väg. Typ felstavningar, missuppfattade ordspråk eller felaktiga användande av ord.
    Sen stör jag mig väldigt på när man inte förstår skillnaden på "att" och "och".  Exempelvis -Det ska bli roligt och träffas. (Nej det ska bli roligt att träffas!!!)         
    Grejen är att jag inte märker när jag skriver fel. Jag kan skriva Det ska bli rolig och träffas och det låter inte fel i mina öron. Jag använder svenskan bara när jag är inloggad här på FL och ibland när jag träffar en förälder på dagis/skolan annars blir det inte så mycket svenska under dan. Börjar mer och mer märka av att jag får error i hjärnan och saknar ord för något jag vill beskriva och det är otrolig störande men det kanske bara är en försvarsmekanism jag satt igång för att lättare kunna lägga Sverige och svenskan åt sidan så småningom.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • MrsAssault

Hahahaha jag stör mig på ALLT! När folk inte skriver korrekt tar jag för givet att de är dumma i huvudet.
  • Nice Girl Wrong Place

De/dem. Kan inte släppa det.

"Dem var ledsna för dem hade tappat sina vantar" 
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 21:01:20 följande:
    Grejen är att jag inte märker när jag skriver fel. Jag kan skriva Det ska bli rolig och träffas och det låter inte fel i mina öron. Jag använder svenskan bara när jag är inloggad här på FL och ibland när jag träffar en förälder på dagis/skolan annars blir det inte så mycket svenska under dan. Börjar mer och mer märka av att jag får error i hjärnan och saknar ord för något jag vill beskriva och det är otrolig störande men det kanske bara är en försvarsmekanism jag satt igång för att lättare kunna lägga Sverige och svenskan åt sidan så småningom.
    När det kommer till människor med ett annat språk än svenska som modersmål, stör jag mig inte alls och de flesta pratar sååå mycket bättre än de skriver.
    Ta Aynrand, hans ordföråd är större än mitt, han pratar helt perfekt svenska, imponerande eftersom han lärde sig språket så pass sent i livet. Man han skriver skitslarvigt haha (förlåt Aynrand!!!). Så jag har totalt överseende med hans felskrivningar eftersom jag vet att han kan.
    Samma med dig Rose, din svenska är näst intill perfekt när du pratar och du skriver väldigt bra också.

Jag stör mig mest på de som faktiskt föddes med svenska som modersmål och ändå inte kan de mest simpla grammatiska reglerna.    
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 21:01:20 följande:

Just att och/att blir fel i skrift tror jag har att göra med att båda orden i slarvigt talspråk bli å. Säger man å tillräckligt mycket så är det svårt att veta om å betyder och eller att kanske? (Rent generellt alltså, säger inte att det är så i ditt fall)

Svar på tråden Trash-tråden