• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-10-11 22:49:00 följande:
    Om det hade varit så kan jag säga att jag verkligen förstår vad du säger om Sovjet, Rose. Frihet är inte så mycket att hänga i granen när man inte ens har råd att ge sina barn mat. Gemensamma mål och att ingå i en gemenskap är också viktiga bitar, liksom att känna trygghet. 
    Exakt! (Jag ska fråga dig och NG nästa gång om ni är på min sida så får ni formulera inläggen.)

Känner så många som hellre skulle vilja ha kommunismens Sovjet tillbaka än det dom har nu. Ja, dom har "frihet" men till vilket pris?
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I

Morning Solig

• och

God morgon!

Mår du bra idag? 

♥ Jag tillhör Anton. Bara Anton. ♥
  • Aynrand
    I Blackrose I skrev 2011-10-12 08:56:49 följande:
    Exakt! (Jag ska fråga dig och NG nästa gång om ni är på min sida så får ni formulera inläggen.)

Känner så många som hellre skulle vilja ha kommunismens Sovjet tillbaka än det dom har nu. Ja, dom har "frihet" men till vilket pris?
    det är helt klart en vinkel...
    de är unga demokratier och stater i den bemärkelse....har en väg att gå..korruptionen är en av de största problemen i forna öst blocket. korruptionen är utvecklingshämmande.

All kan man inte få med en gång. för egen del så finns bara frihet
    tycker ni bör läsa Ayn Rand, jag har valt detta namn efter en rysk dam, en filosof och författarina. Läs henne
    jag rekommenderar "atlas shrugged" eller " the fountainhead"
    I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-10-12 09:17:11 följande:
    God morgon!

Mår du bra idag? 
    Inte direkt men det går. Tack.
  • Driftwood
    Aynrand skrev 2011-10-12 09:17:26 följande:
    jag rekommenderar "atlas shrugged"

Mycket bra
    Idag behöver de inga murar dock för att behålla sin befolkning
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-12 09:17:26 följande:
    det är helt klart en vinkel...
    de är unga demokratier och stater i den bemärkelse....har en väg att gå..korruptionen är en av de största problemen i forna öst blocket. korruptionen är utvecklingshämmande.
    All kan man inte få med en gång. för egen del så finns bara frihet
    tycker ni bör läsa Ayn Rand, jag har valt detta namn efter en rysk dam, en filosof och författarina. Läs henne
    jag rekommenderar "atlas shrugged" eller " the fountainhead"
    Med all respekt men jag tror dom flesta som lever i total fattigdom, är arbetslösa, ingen som tar hand om m.m. fullständigt skiter i vad andra tycker och tänker. Sovjet var stor med en otrolig stor makt. Människorna fick bekräftelse, dom var "någon", behövde aldrig vara rädda att svälta ihjäl, fri sjukvård, fri utbildning m.m. Vad har dom nu? Frihet säger du kanske men om du noterade så skrev jag frihet inom citattecken så nej, dom har ingen frihet. Ingenting har ändrats under senaste 15åren förutom att levnadsstandarden har försämrats till det sämre.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-10-12 09:28:47 följande:
    Idag behöver de inga murar dock för att behålla sin befolkning
    Jag har aldrig sagt ett ljud om Tyskland. Berlinmuren har jag ingen åsikt om alls och ingen annan kommunistland heller för den delen. Jag är av den åsikten att ideologier/religioner borde vara koncentrerad till det landet/folkgrupperna som den uppstod i. Kommunismen VAR bra för Sovjet trots allt alla andra vill säga. Det blev en pannkaka av allting när Sovjet blev girig och försökte ta över världen.
    Samma sak med religioner. Islam VAR bra för Saudi men blev helt FEL och pannkaka av allting när dom försökte sprida sin dynga och ta över världen så jag säger det igen. JA, Kommunismens Sovjet var bra.
  • Driftwood
    I Blackrose I skrev 2011-10-12 09:37:39 följande:
    Jag är av den åsikten att ideologier/religioner borde vara koncentrerad till det landet/folkgrupperna som den uppstod i. 
    Både Marx och Engels var tyskar.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-10-12 09:42:58 följande:
    Både Marx och Engels var tyskar.
     Vladimir Lenin var ryss och jag förknippar kommunismen med honom och det tror jag många gör också.
Svar på tråden Trash-tråden