• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Aynrand
    I Blackrose I skrev 2011-10-12 09:33:10 följande:
    Med all respekt men jag tror dom flesta som lever i total fattigdom, är arbetslösa, ingen som tar hand om m.m. fullständigt skiter i vad andra tycker och tänker. Sovjet var stor med en otrolig stor makt. Människorna fick bekräftelse, dom var "någon", behövde aldrig vara rädda att svälta ihjäl, fri sjukvård, fri utbildning m.m. Vad har dom nu? Frihet säger du kanske men om du noterade så skrev jag frihet inom citattecken så nej, dom har ingen frihet. Ingenting har ändrats under senaste 15åren förutom att levnadsstandarden har försämrats till det sämre.
    jag förstår men återigen..det de hade innan var fullständigt ohållbart och var dödsdömt
    Idag är forna östblocket på väg och kan inte dömas utifrån var de befinner sig idag.

Nu som förr är systemet mkt korrumperat............
    I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
  • straight arrow

Kommunism är en fin tanke, men orealistisk eftersom den kräver att människan ger avkall på personlig ambition och kreativitet samt sämre sidor som avundsjuka och girighet. Det kommer aldrig att uppstå ett rättvist samhälle så länge som människan är som hon är.

• I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-12 10:00:23 följande:
    jag förstår men återigen..det de hade innan var fullständigt ohållbart och var dödsdömt
    Idag är forna östblocket på väg och kan inte dömas utifrån var de befinner sig idag.

Nu som förr är systemet mkt korrumperat............
    Det blev ohållbart för att dom inkluderade andra i "gemenskapen". Hade dom bara hållt sig till Sovjet så har jag svårt att tro det skulle bli splittring. Faktiskt. Det är mest folk från andra kommunistländer som tycker kommunismen var hemsk. Självklart finns det ryssar som tycker det var "hemsk" då men fick dom bestämma i nuläget så skulle dom hellre ha tillbaka Sovjet än "friheten" dom har nu.
    Vilka stater är det som är på väg igen?
    Azerbajedjan, Kazakestan? Nu står det still, vad heter land med huvudstaden Tallin?
    Länderna har lååååååångt kvar att bli någorlunda civiliserade länder och det är sorgligt, hemsk, besvikelse och hjärtskärande att åka runt i t.ex. Armenien och se hur landet har fallit hårt sen revolutionen. Otrolig sorglig.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    straight arrow skrev 2011-10-12 10:06:53 följande:
    Kommunism är en fin tanke, men orealistisk eftersom den kräver att människan ger avkall på personlig ambition och kreativitet samt sämre sidor som avundsjuka och girighet. Det kommer aldrig att uppstå ett rättvist samhälle så länge som människan är som hon är.
    Amen!
  • Driftwood
    straight arrow skrev 2011-10-12 10:06:53 följande:
    Det kommer aldrig att uppstå ett rättvist samhälle så länge som människan är som hon är.
    Det beror nog på vad man menar med rättvisa, men jag förstår vad du menar.
  • I Blackrose I

Ni får gärna byta ämne så inte tråden dör. För mig gör det inget. Blir lättad att slippa diskutera om Kommunismen/Sovjet då jag som sagt inte besitter förmågan att kunna skriva sakliga inlägg. Det ligger för nära och berör mig för mycket för att jag ska kunna skriva normala iskalla inlägg om ämnet.

• Aynrand
    Driftwood skrev 2011-10-12 10:29:07 följande:
    Det beror nog på vad man menar med rättvisa, men jag förstår vad du menar.
    Precis så, min definition på rättvisa skulle nog skilja sig från den som marknadsförs av kommunism.....men men
    I Blackrose I skrev 2011-10-12 10:41:02 följande:
    Ni får gärna byta ämne så inte tråden dör. För mig gör det inget. Blir lättad att slippa diskutera om Kommunismen/Sovjet då jag som sagt inte besitter förmågan att kunna skriva sakliga inlägg. Det ligger för nära och berör mig för mycket för att jag ska kunna skriva normala iskalla inlägg om ämnet.
    Ja, va sägs om att prata sex eller mat? 2 helt fantastiska ämnen och aktiviteter
    I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
Svar på tråden Trash-tråden