Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Ermenegildo; Jag tycker inte den är fånig. Den ska såklart tas med en nypa salt, jag tycker den är kul!

• Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2012-11-28 19:36:49 följande:

Fast du missar hela poängen med det jag skriver. Jag tar upp att en skillnad som gör att det ena könet ska jaga det andra inte kommer med en knapp som gör att den kan slås av/på. Det är något som är fel och leder till en skevhet som tillsammans med andra delen av genusordning skapar detta och förstör för båda.

Den här skevheten leder till att kvinnor normaliserar att alltid bli sedda och män att alltid spana och jaga. Kvinnor får svårt att slappna av ens när någon inte tittar då de inom sig på ett sätt alltid ser sig som objekt för andras blickar. Är det här verkligen något vi ska fortsätta med? Är förmånen att ha den här grädddfilen värd att aldrig kunna sitta på ett café själv och tänka långa tankar utan att bli störd av andra eller uppleva sig vara betraktad? Att aldrig kunna betrakta män utan att tänka på vad man sänder ut för signaler? Är det värt priset?
    Ok jag ska läsa om det du skrev och reflektera senare.
    Jag hade mest svårt att se relevansen till BJs "män är förtryckta" och apartheid-paralleller.

Återkommer. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place

Läsa om, läsa igen.

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-11-28 18:58:14 följande:

:- D

NG, jag tyckte det var en väldigt bra text. 

• Nice Girl Wrong Place
    kapten howdy skrev 2012-11-28 19:46:55 följande:
    hm.. det verkar som om ni pratar om lite olika slags generaliseringar här..
    Den ena pratar om politik och den andra pratar om könsroller..?

Eller?

Min uppfattning av det hela : sd = dåligt - aketypiska könsroller = bra.  men jag kan ju ha fel.

Som vanligt.Tomte
    Det var könsroller, jag bara råkade läsa texten om SD mitt i och slängde in den
  • Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2012-11-28 19:52:39 följande:

Jag håller inte med LB i sak men sympatiserar med tanken att det finns "orättvisor" åt många håll. Alla håll måste ses för sig men också från ett helhetsperspektiv för att finna bra lösningar.

Även den som uttrycker sig drastiskt eller kanske utan att ha alla fakta rätt kan vara på rätt spår med en välvillig tolkning. Alla förtjänar faktiskt en välvillig tolkning Solig
    Ja, det håller jag helt med om. EN välvillig tolkning. Jag har haft den här diskussionen med Birger förut. 

Orättvisor är svåra att tala om, jag ogillar tanken på att allt ska vara exakt lika. Om du och jag båda är törstiga, ska du få mest vatten i glaset liksom. Det är rättvisa. Sedan förstår jag ju precis och exakt hur det kan problematiseras.  
  • Nice Girl Wrong Place
    Ermenegildo skrev 2012-11-28 22:03:13 följande:
    SD:s politik är så dum som den är. När man förvanskar den blir det bara kontraproduktivt. Jimmie skulle älska att gå i polemik mot den där och martyrskapet förstärks. Den innehåller dessutom en del allmän vänsterkritik som inte är direkt relaterad till SD, såsom klagan på jobbskatteavdrag.
    Ok.
    Jag tycker fortfarande att den var/är lite kul. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2012-11-28 22:25:44 följande:
    God kväll folket. Helt rökt efter tjänsteresa.
    Jag trodde du avnjöt en joint efter en tjänsteresa.
    Puss på dig! 
  • Nice Girl Wrong Place
    ulfsas skrev 2012-11-28 22:26:37 följande:
    Damernas omklädningsrum på simhallen antagligen Förvånad
    Ja om det vore så enkelt...
Svar på tråden Trash-tråden