• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-11-24 14:46:04 följande:
    Och därför, ska vi segregera eleverna?
    För att stoppa den pågående segregationen, där svenska elever flyr förortsskolorna?

Ang ekonomin, så skulle det lätt lösas om skolan förstatligades lite. Kommunaliseringen har inte endast varit av godo.

Gör de? Föredrar att umgås med folk som är lika dem själva?
    Alltså jag börjar tro att du driver med dig när du skriver... "Man är ofta vän med de som har liknande drag och som man kan identifiera sig med."
    Ser inga likhetstecken där alls. Någon jag kan identifiera mig väl med, kan vara någon som inte har en enda fysisk likhet med mig.

Men alright, du säger alltså lika barn leka bäst och därför (bl a) förstår du att man delar in klasser efter etnicitet?       
    Friskolorna förstör hur mycket som helst, och jag har personligen oerhört svårt att se att det är etiskt rätt att tjäna pengar på en skola.

Ja, faktiskt. Kikar man på kompiskretsar kan man ofta se liknande drag, liknande näsor, kindben osv. Samma vid val av partner. Sannolikt för att man omedvetet har större förtroende för de som liknar en då risken för att bli skadad av någon som man är nära släkt med är lägre. Självfallet finns det alltid undantag.

Mig veterligen har jag sagt att jag förstår att de gör så för att undvika att också de eleverna lämnar skolan. Inte någonstans har jag skrivit att jag anser att det är en bra med segregation.
    The hard way is the right way.
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-11-24 14:55:44 följande:
    Friskolorna förstör hur mycket som helst, och jag har personligen oerhört svårt att se att det är etiskt rätt att tjäna pengar på en skola.

Ja, faktiskt. Kikar man på kompiskretsar kan man ofta se liknande drag, liknande näsor, kindben osv. Samma vid val av partner. Sannolikt för att man omedvetet har större förtroende för de som liknar en då risken för att bli skadad av någon som man är nära släkt med är lägre. Självfallet finns det alltid undantag.

Mig veterligen har jag sagt att jag förstår att de gör så för att undvika att också de eleverna lämnar skolan. Inte någonstans har jag skrivit att jag anser att det är en bra med segregation.

Friskolor har väl inget med detta att göra?

Jag håller fortfarande inte med angående liknande drag.
    Om människor dras till varandra är det oftare för att de har liknande referensramar och intresse, framför liknande utseende.

Ok, du förstår det. Det gör inte jag. Det är ju ett idiotiskt drag. Och jag tror inte alls att det på sikt leder till att de eleverna stannar. Och det leder med all säkerhet till att de med annan etnicitet lämnar skolan. Men jag antar att det är ok, så länge man fått de svenska eleverna att stanna.       
    Eau de Salope
  • Aynrand

jaha så var det med politiska diskussioner i trash-tråden.

I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
  • Agridulce
    Aynrand skrev 2011-11-24 15:54:07 följande:
    jaha så var det med politiska diskussioner i trash-tråden.
    Fast det är ju tillåtet att spåra ur här. Funderar på att börja prata om nagellack........
    Naughty by nature
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2011-11-24 16:27:00 följande:
    Fast det är ju tillåtet att spåra ur här. Funderar på att börja prata om nagellack........

Gör det.

Jag kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska ha.
    Ändrar hela tiden. Jobbigt. Målar naglarna sent på kvällen för att sedan inse att jag har tvätt att hänga
    Målar naglarna innan jag inser att jag måste smeka mig själv lite.

Det är jobbigt.     
    Eau de Salope
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-11-24 16:34:12 följande:
    Gör det.

Jag kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska ha.
    Ändrar hela tiden. Jobbigt. Målar naglarna sent på kvällen för att sedan inse att jag har tvätt att hänga
    Målar naglarna innan jag inser att jag måste smeka mig själv lite.

Det är jobbigt.     
    då måste du välja en färg som passar till eau de salope................
    nagellack och stånd är en mkt bra kombination  om ni fråga mig
  • lille Birger

När min mamma kom hem idag visade hon mig sin mascara som hon hade köpt i Vällingby idag. Förutom den stora fick hon 3 små mascar(or) på köpet som var olika färger, tror jag.

• Aynrand
    lille Birger skrev 2011-11-24 16:44:25 följande:
    När min mamma kom hem idag visade hon mig sin mascara som hon hade köpt i Vällingby idag. Förutom den stora fick hon 3 små mascar(or) på köpet som var olika färger, tror jag.
    coolt
  • I Blackrose I

Jag är klar med seriösa diskussioner här på FL. Tänker bara larva mig sista tiden.

Vill ändå skicka puss och kram till er. {#emotions_dlg.flower}

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-11-24 15:53:08 följande:

Friskolor har väl inget med detta att göra?

Jag håller fortfarande inte med angående liknande drag.
    Om människor dras till varandra är det oftare för att de har liknande referensramar och intresse, framför liknande utseende.

Ok, du förstår det. Det gör inte jag. Det är ju ett idiotiskt drag. Och jag tror inte alls att det på sikt leder till att de eleverna stannar. Och det leder med all säkerhet till att de med annan etnicitet lämnar skolan. Men jag antar att det är ok, så länge man fått de svenska eleverna att stanna.       
    Friskolereformen torde vara ytterst relevant i den här frågan eftersom man genom det fria skolvalet kan byta skola från en termin till en annan, vilket som jag skrev får stora implikationer för de berörda skolorna. Skolan i artikeln påpekade att indelningen i klasser gjordes av ekonomiska skäl för att hindra ytterligare elevflykt. Huruvida de enbart vill ha norska elever eller inte har jag ingen lust att spekulara i, men jag hoppas förstås att så inte är fallet.
    The hard way is the right way.
Svar på tråden Trash-tråden