Abort... Ja eller Nej?
Abort är och förblir en svår fråga och jag undrar:
Ni som har gjort abort, har ni ångrat er?
Ni som har övervägt abort men senare ändå behållt barnet, har ni ångrat er?
Tacksam för svar.
Ha det bra... Kram
Abort är och förblir en svår fråga och jag undrar:
Ni som har gjort abort, har ni ångrat er?
Ni som har övervägt abort men senare ändå behållt barnet, har ni ångrat er?
Tacksam för svar.
Ha det bra... Kram
Jag blev gravid trots p-piller. Jag hade nyss träffat killen. Han tyckte abort jag var osäker. En mycket god vän, som själv gjort abort, sa till mig. "Om du är osäker på abort är det ett tecken på att du innerst inne inte vill." Det stämde. Det var ju pga av alla andra omständigheter runt omkring som gjorde att jag funderade på abort. Dvs. Nyss träffat killen, han ville göra abort, jag hade inget jobb mm. När hon var i samma sits så gjorde hon abort. Vilket hon sedan ångrade djupt. Jag behöll mitt barn. vilket jag ALDRIG ångrat. Jag är så oerhört tacksam över henne. Killen han ändrade sig under graviditetns gång. Nu lever vi ihop tillsammans med vårt barn.
Anonym Idag 11:29
Vad kul att det gick bra för er!!!
Jag blev också gravid med p-piller. Både med första och tredje.
Var 19 första gången. Varken jag eller min kille tyckte att abort var något alternativ. Vi hade bara varit tillsammans i tre månader...
Men vi resonerade att vi kanske inte är ihop om två år (med eller utan barn). Vi är fortfarande tillsammans och allt är jättebra.
Abort ska man göra om man inte känner sig redo för barn. men jag tycker att man ska diskutera med pappan.
Jag skulle aldrig klara av en abort...
Det finns dem så förblir gravida trots abortpiller.
Hej!
Jag har också gjort en abort. Vi hade två barn (en bebis), husbygge på gång etc. Vi hade som sagt ett jätte kaotiskt liv. Jag var helt slutkörd och tanken på ett barn till höll på att ta knäcken på mig. Dessutom var vi rädda för den ekonomiska biten eftersom vi just lyft bostadslån. Jag ångrar inte att jag gjorde abort, men jag skulle gärna vara utan den erfarenheten för visst tar det på psykiskt.
Jag har också alltid sagt att abort är inget preventivmedel och i dagens läge behöver ingen bli gravid om inte man vill. Men det hände åt oss också... (Vi höll på 2 1/2 år och kämpade med att bli gravida med vår yngste).
Jag har varit enormt tveksam till min graviditet själv, från första sekunden när pluset syntes och jag förstod att jag var gravid så fanns det nästan bara abort som alternativ, vilket jag ALDRIG trodde att jag skulle kunna göra. Men du vet hur galet livet är ibland och saker kommer på fel tillfälle/plats/tidpunkt. Men nu har jag gjort en plus och minus lista och jag har märkt att jag mer procent av dagen vill behälla barnet nu... helt otroligt men klockan 11:00 på fm varje dag så tippar jag nu och är positiv resten av dagen, så vad jag vill säga till dig, var RIKTIGT ärlig med din lista eller dina tankar... Jag tror att jag med största sannolikhet behåller detta barn! Lycka till vännen!!!
Håller med flera ovanstående..HUR kan man göra samma misstag TRE ggr? Borde man inte lära sej efter en gåång? Usch! Fy, får ont i hjärtat när jag läser sådant. Det är faktiskt ett liv det handlar om, glöm inte det!
*morr*
Jag har aldrig gjort abort, och skulle nog inte kunna göra det heller.
Men jag tycker det är fel att en som skrivit att den gjort tre aborter blir så påhoppad. Vad vet vi vad skälen varit till de aborterna? P-piller t.ex. är ju säkert till bara 99% (eller ngt liknande) så det betyder att 1% blir ofrivilligt gravida.
Sedan tycker jag faktiskt det är bra att abort finns som ett alternativ. Någon som känner att den inte klarar av att ta hand om ett barn blir nog ingen bra förälder. Tänk hur många oönskade och oälskade barn det finns idag, som lider nåt fruktansvärt. Tror ni det skulle bli färre av dessa om man försökte begränsa antalet aborter?
Även om man tycker att tre aborter låter mycket, så har hon säkert haft sina skäl till det. Låt oss respektera det.
Varför skulle t ex 3 aborter vara fel om 1 abort är rätt? Det är ju samma handling och borde väl vara lika rätt/fel oavsett om man gör den 1, 2 eller 3 gånger t ex?