• Tattooed mom

Tatueringar = White trash?

Jag är lite fundersam om hur ni här på FL resonerar..
    Jag har läst några WT trådar och ni verkar vara ganska eniga om vad som definierar en White trash.

Bidragstagare (gärna socialbidrag) Outbildade  Fått barn i låg ålder Bryr sig inte om sitt yttre Tatuerade  I mitt huvud går inte detta ihop... Låt oss räkna lite enkel matte..

En helarm (sleeve) kostar mellan 20-30 000kr. Om då denne kvinna eller man har mer tatueringar än så, låt oss säga båda armar, bröstet, ryggen, halsen eller kanske benen så har denne med all sannolikhet lagt ut minst 50 000:- på sitt yttre.
    Hur ska då en bidragstagande slusk som inte bryr sig om sitt yttre kunna ha råd med något sådant? Spara finns inte eftersom tex soc har stenhård koll på alla dina konton. Och hur skulle man kunna spara som ensamstående med ett barn på några år när denne får ut ca 10 000 i månaden? Du måste vara 18 för att tatuera dig likaså gäller socialbidrag. 

Förklara gärna hur ni tänker, är väldigt nyfiken Skrattande 
  • Svar på tråden Tatueringar = White trash?
  • Queenie70

Ja lite WT är det, men det hänger ju ihop med hela paketet. En taturing gör en inte med automatik till WT. Själv har jag två. För mig hänger inte WT nödvändigtvis ihop med ekonomi heller.

• LillaLady

Tror snarare att många tkr att de med tatueringar är WT just för att dom har en tatuering.

Och sen behöver inte alla gå till seriösa tatuerare, WT har ofta många kompisar som tatuerar för en billig peng;)

Dum spiro, spero
  • Tattooed mom
    LillaLady skrev 2011-08-29 11:11:07 följande:
    Tror snarare att många tkr att de med tatueringar är WT just för att dom har en tatuering.

Och sen behöver inte alla gå till seriösa tatuerare, WT har ofta många kompisar som tatuerar för en billig peng;)
    Visst kan du komma undan för en billig peng men en helarm hos en amatör går ändå på 10 000.. De går inte ihop..
  • Chazz Michael Michaels

Det beror på vad det är för tatueringar. Kinesiska tecken, tribals och liknande (sådant som "alla" har) är fan lite WT.

• Tattooed mom
    Queenie70 skrev 2011-08-29 11:09:00 följande:
    Ja lite WT är det, men det hänger ju ihop med hela paketet. En taturing gör en inte med automatik till WT. Själv har jag två. För mig hänger inte WT nödvändigtvis ihop med ekonomi heller.
    Men någon med en helarm och kanske en chestpiece är WT? Denne har lagt ut minst 40 000 på sin kropp, på vad denne anser vara konstverk.

Synsättet är mysko, köper du en målning för 40 000 har du det gott ställt, klass och stil. Men lägger du 40 000 få utsmyckning av din kropp (som i deras ögon är konst) så tillhör du bottenklassen och slusket?! 
  • Queenie70
    Tattooed mom skrev 2011-08-29 11:19:54 följande:
    Men någon med en helarm och kanske en chestpiece är WT? Denne har lagt ut minst 40 000 på sin kropp, på vad denne anser vara konstverk.

Synsättet är mysko, köper du en målning för 40 000 har du det gott ställt, klass och stil. Men lägger du 40 000 få utsmyckning av din kropp (som i deras ögon är konst) så tillhör du bottenklassen och slusket?! 
    Som sagt...för mig hänger det inte nödvändigtvis ihop med hur mycket pengar du har att röra dig med,,,
  • Tattooed mom
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-08-29 11:14:55 följande:
    Det beror på vad det är för tatueringar. Kinesiska tecken, tribals och liknande (sådant som "alla" har) är fan lite WT.
    Jo men även om du har en väldigt avancerad oldschool sleeve som kanske kostat dig 40 000 hos en känd tatuerare så anser många ändå att du är ett slusk?!

Förlåt mig men jag får verkligen inte ihop detta.. 
  • Tattooed mom
    Queenie70 skrev 2011-08-29 11:21:06 följande:
    Som sagt...för mig hänger det inte nödvändigtvis ihop med hur mycket pengar du har att röra dig med,,,
    Men det är ju fortfarande konst? Det är ju väldigt svårt att definiera konst. Konst kan vara dans, is skulpturer, grafitti, målningar, foton, tatueringar osv. Det är fruktansvärt individuellt vad man anser konst vara..
  • Queenie70
    Tattooed mom skrev 2011-08-29 11:22:12 följande:
    Jo men även om du har en väldigt avancerad oldschool sleeve som kanske kostat dig 40 000 hos en känd tatuerare så anser många ändå att du är ett slusk?!

Förlåt mig men jag får verkligen inte ihop detta.. 
    Grejjen är väl det att gemene man inte har så väldigt stor koll på om det är en dyr avancerad tatuering du har eller om det är nåt som din cellgranne slängt dit. Man ser bara en arm full med ink och kopplar kanske omedvetet samman det med nåt suspekt.
  • Tattooed mom
    Queenie70 skrev 2011-08-29 11:26:41 följande:
    Grejjen är väl det att gemene man inte har så väldigt stor koll på om det är en dyr avancerad tatuering du har eller om det är nåt som din cellgranne slängt dit. Man ser bara en arm full med ink och kopplar kanske omedvetet samman det med nåt suspekt.
    Fast då tycker jag att man inte lever på 2000talet.. Idag har var och varannan tatueringar och de börjar bli väldigt vanligt med helarmar. Idag kan du ha ett vackert hus i miljonklassen, man och två barn, 2st bmw -07or, ett riktigt bra jobb och ändå ha en helarm. Inte behöver denne suttit på kåken eller begått värre brott än felparkering.
Svar på tråden Tatueringar = White trash?