• Tattooed mom

Tatueringar = White trash?

Jag är lite fundersam om hur ni här på FL resonerar..
    Jag har läst några WT trådar och ni verkar vara ganska eniga om vad som definierar en White trash.

Bidragstagare (gärna socialbidrag) Outbildade  Fått barn i låg ålder Bryr sig inte om sitt yttre Tatuerade  I mitt huvud går inte detta ihop... Låt oss räkna lite enkel matte..

En helarm (sleeve) kostar mellan 20-30 000kr. Om då denne kvinna eller man har mer tatueringar än så, låt oss säga båda armar, bröstet, ryggen, halsen eller kanske benen så har denne med all sannolikhet lagt ut minst 50 000:- på sitt yttre.
    Hur ska då en bidragstagande slusk som inte bryr sig om sitt yttre kunna ha råd med något sådant? Spara finns inte eftersom tex soc har stenhård koll på alla dina konton. Och hur skulle man kunna spara som ensamstående med ett barn på några år när denne får ut ca 10 000 i månaden? Du måste vara 18 för att tatuera dig likaså gäller socialbidrag. 

Förklara gärna hur ni tänker, är väldigt nyfiken Skrattande 
  • Svar på tråden Tatueringar = White trash?
  • Pescetarian
    Lilje skrev 2015-02-14 18:08:52 följande:

Jag jobbar på IT-företag, och där finns massor av tatuerade människor. Däribland mig. Och min chef.

Fast räknas IT verkligen till den "bättre" genren? - Samma som läkare, veterinärer, jurister, arkitekter, osv?
  • StevenDiese

Grejen är ju att ALLA är ju tatuerade nu för tiden. Kommer nog motreaktion snart.

Laserborttagningsfirmor är säkra investeringar för framtiden.

• Lilje
    Pescetarian skrev 2015-02-14 18:14:07 följande:
    Fast räknas IT verkligen till den "bättre" genren? - Samma som läkare, veterinärer, jurister, arkitekter, osv?
    Enligt LitaFord hör ju inte tatueringar hemma där. :)
  • MEE83

För i tiden var det ju råbarkade hamnsjosare osv som tatuerade sig. Rent historiskt var det ju inte något som bildade och förmögna människor gjorde, åtminstone inte i Europa.

Nu har det ju blivit mainstream, fast det är fortfarande ovanligare bland vissa yrkeskategorier och vanligare bland andra, speciellt om vi pratar stora tatueringar som hel och halv sleeves till exempel.

• Lilje
    MEE83 skrev 2015-02-15 14:14:57 följande:

För i tiden var det ju råbarkade hamnsjosare osv som tatuerade sig. Rent historiskt var det ju inte något som bildade och förmögna människor gjorde, åtminstone inte i Europa.

Nu har det ju blivit mainstream, fast det är fortfarande ovanligare bland vissa yrkeskategorier och vanligare bland andra, speciellt om vi pratar stora tatueringar som hel och halv sleeves till exempel.

Det var ju flera brittiska kungliga som tatuerade sig.
  • Lilje

Från Wikipedia: The first documented professional tattooist in Britain was established in Liverpool in the 1870s. Tattooing was an expensive and painful process, and by the 1870s had become a mark of wealth for the crowned heads of Europe.[14]. :)

• Studentpappa

Han som satte en rymdsond på en meteor har väl fulla sleeves om jag inte minns fel. Men det är ändå vanligare på en trucker än på en ingenjör.

If you wanna get fit, get crossfit.
  • MEE83
    Lilje skrev 2015-02-15 20:51:28 följande:
    Det var ju flera brittiska kungliga som tatuerade sig.
    Det fanns ett par kungligheter som tatuerade sig ja, men överlag så var det inte aristokrater som tatuerade sig. Det var underklassen, och ofta sjömän, hamnsjosare etc.

Tattooing then underwent a brief wave of popularity among Europe's aristocracy: as a young prince, the future King George V had a large dragon tattooed on his arm on a visit to Japan in 1882, and Winston Churchill's mother, Clementine, had a discreet snake on her wrist. But it was the lower end of the market that really got the craze for ink: by the late 1800s, 90% of the British navy was tattooed. A complex iconography developed: a turtle meant you'd crossed the equator, an anchor the Atlantic, a dragon that you'd served on a China station. Bikers, and criminal gang members, followed suit.

• Micke79
    BengtH skrev 2015-02-14 17:39:27 följande:

Finns det kvinnor och män med tatueringar som är friska, hälsosamma, skötsamma, allmänbildade, kan passa tider och har har haft ett litet antal sexpartners i livet ?

Hej, hej, här är jag.

Man som är frisk, förhållandevis hälsosam (röker inte, dricker måttligt, försöker hålla igen på sötsakerna och röra mig), skötsam, allmänbildad och har haft ett fåtal sexpartners (vad det nu har med något att göra?). Jag har dessutom jobb och högskoleutbildning.

Jag har en hel arm tatuerad och en stor tatuering som täcker halva halsen.

Jag har inte märkt av överdrivna fördomar hittills, visst händer det att folk kollar lite extra (och ofta fattar jag först inte varför, trots att halstatueringen bara är någon månad så glömmer jag nästan att jag har den) men de allra flesta behandlar mig som vem som helst. Ingen har varit otrevlig mot mig, oavsett ålder.
  • Prällen

Meningen med en tatuering är göra sig själv unik, eller hur? Är det inte jobbigt att sen komma på att en miljard människor har ungefär samma tatuering som en själv?

Svar på tråden Tatueringar = White trash?