• Tattooed mom

Tatueringar = White trash?

Jag är lite fundersam om hur ni här på FL resonerar..
    Jag har läst några WT trådar och ni verkar vara ganska eniga om vad som definierar en White trash.

Bidragstagare (gärna socialbidrag) Outbildade  Fått barn i låg ålder Bryr sig inte om sitt yttre Tatuerade  I mitt huvud går inte detta ihop... Låt oss räkna lite enkel matte..

En helarm (sleeve) kostar mellan 20-30 000kr. Om då denne kvinna eller man har mer tatueringar än så, låt oss säga båda armar, bröstet, ryggen, halsen eller kanske benen så har denne med all sannolikhet lagt ut minst 50 000:- på sitt yttre.
    Hur ska då en bidragstagande slusk som inte bryr sig om sitt yttre kunna ha råd med något sådant? Spara finns inte eftersom tex soc har stenhård koll på alla dina konton. Och hur skulle man kunna spara som ensamstående med ett barn på några år när denne får ut ca 10 000 i månaden? Du måste vara 18 för att tatuera dig likaså gäller socialbidrag. 

Förklara gärna hur ni tänker, är väldigt nyfiken Skrattande 
  • Svar på tråden Tatueringar = White trash?
  • Micke79

Det finns nog en uppsjö anledningar att tatuera sig, men om det nu är så att man vill vara unik så är det ju inte så svårt att hitta ett motiv som någon annan inte har.

• oOOo  oOOo
    Prällen skrev 2015-03-04 19:22:08 följande:
    Meningen med en tatuering är göra sig själv unik, eller hur? Är det inte jobbigt att sen komma på att en miljard människor har ungefär samma tatuering som en själv?
    Svarar du inte dig själv här? De som tatuerar sig likadant vill antagligen inte göra sig unika utan visa tillhörighet.
    Don't put the cart before the horse
  • gbgumman
    AifosV skrev 2013-01-27 15:26:18 följande:

Jag tror kopplingen mellan steriotypen WT och tatueringar handlar mycket om prioriteringar och korkat spenderade pengar. 

Den mest grundläggande egenskapen hos WT är väll att de är korkade?

Om man då ser någon som har ett stort antal barn, ett lågbetalt jobb och inte har råd med sånt som att låta barnen få utbilda sig ordentligt (inte direkt ett problem i Sverige)  eller vara med och sporta med kompisarna och liknande men ändå har kroppen täckt med dyra och smaklösa tatueringar, då förstår jag att man tycker tatueringar är WT, även de dyra. För man är fanimig en idiot om man värderar kroppsutsmyckning högre än sina barns framtid.

Med det följer förstås att de som har dyra tatueringar men ändå har råd med de sakerna som är viktigare inte är WT. Vilket de ju inte brukar ses som heller. 

Håller med. Inte alla men dessa är inte ovanliga. Känner vissa. Ungarna har gummistövlar på idrottsdagen och en vinterjacka som inte ens höll värmen förra vinter men som ända lillasyster kommer komma i nästa vinter. Men as välgjorda tatueringar dyker upp med jämna mellanrum och både snus och cigg förkommer hos båda föräldrarna. Klart man blir ledsen.
  • Prällen
    oOOo oOOo skrev 2015-03-05 13:18:10 följande:
    Svarar du inte dig själv här? De som tatuerar sig likadant vill antagligen inte göra sig unika utan visa tillhörighet.
    Don't put the cart before the horse
    Vilken tillhörighet är det?
  • oOOo  oOOo
    Prällen skrev 2015-03-05 14:03:06 följande:
    Vilken tillhörighet är det?
    Hur skall jag veta det?

Om man tatuerar in Che Guevara kanske man känner sig som en del av någon kommunistkollektiv osv osv. Det beror nog på vad du tatuerar in vet du Bäst är väl att fråga den som har tatueringen och inte mig.
  • Prällen
    oOOo oOOo skrev 2015-03-05 14:12:16 följande:
    Hur skall jag veta det?

Om man tatuerar in Che Guevara kanske man känner sig som en del av någon kommunistkollektiv osv osv. Det beror nog på vad du tatuerar in vet du Bäst är väl att fråga den som har tatueringen och inte mig.
    Tribal tatueringar var ju vanliga på nittiotalet. Vad signaler det för tillhörighet(förutom white trash)?
  • oOOo  oOOo
    Prällen skrev 2015-03-05 14:17:19 följande:
    Tribal tatueringar var ju vanliga på nittiotalet. Vad signaler det för tillhörighet(förutom white trash)?
    Så du fortsätter att fråga mig som jag var någon expert på tatueringar

Jag bara påpekade att ditt inlägg #60 led av det där fenomenet vissa lider av att göra ett antagande och sedan bli förvånad över konsekvenserna utan att reflektera att antagandet nog var felaktigt.
  • Prällen
    oOOo oOOo skrev 2015-03-05 14:24:13 följande:
    Så du fortsätter att fråga mig som jag var någon expert på tatueringar

Jag bara påpekade att ditt inlägg #60 led av det där fenomenet vissa lider av att göra ett antagande och sedan bli förvånad över konsekvenserna utan att reflektera att antagandet nog var felaktigt.
    Eller så är det det som dom som tatuerar sig gör.
  • oOOo  oOOo
    Prällen skrev 2015-03-05 14:32:48 följande:
    Eller så är det det som dom som tatuerar sig gör.
    Vad gör dom? Att de tatuerar sig likadant som en miljard andra för att vara unika? Troligtvis inte

Eller menar du att de som tatuerar sig tänker lika bakvänt som du? Troligtvis inte generellt sett.
  • Lilje

Meningen med en tatuering är göra sig själv unik, eller hur? Är det inte jobbigt att sen komma på att en miljard människor har ungefär samma tatuering som en själv?

Tror knappast en miljard människor har samma tatueringar som mig. Flera av mina är gjorda på frihand, så chansen att en enda människa har likadan är rätt liten.
  • Prällen
    oOOo oOOo skrev 2015-03-05 14:41:12 följande:
    Vad gör dom? Att de tatuerar sig likadant som en miljard andra för att vara unika? Troligtvis inte

Eller menar du att de som tatuerar sig tänker lika bakvänt som du? Troligtvis inte generellt sett.
    Jag försöker bara förstå dom.
  • MEE83

Inte nödvändigtvis, en tatuering kan ju vara symboliskt, ett statement, något som påminner en person om något, en hyllning etc.

En stjärna, kan betyda något för personen som tatuerar sig. Sedan kan det finnas 100000000 personer med en stjärna tatuerad. Det förtar ju inte betydelsen av stjärnan för person X.
  • Prällen
    MEE83 skrev 2015-03-07 19:15:05 följande:
    Inte nödvändigtvis, en tatuering kan ju vara symboliskt, ett statement, något som påminner en person om något, en hyllning etc.

En stjärna, kan betyda något för personen som tatuerar sig. Sedan kan det finnas 100000000 personer med en stjärna tatuerad. Det förtar ju inte betydelsen av stjärnan för person X.
    Ok..
  • MEE83
    Prällen skrev 2015-03-07 19:23:44 följande:
    Ok..
    För att dra en analogi, det kan vara ungefär som att korsets betydelse skulle förlora innebörden för dig, bara för att det finns fler än ett.

Exempel:

Om jag skulle tatuera en stjärna som hyllning till en kompis som dör i en bilolycka, för att den för mig symboliserar han/hon för mig, så spelar det ju ingen roll om 1 miljard andra människor har ett liknade motiv. Stjärnan, är fortfarande en symbol och hyllning till min kompis, för mig.
  • Prällen
    MEE83 skrev 2015-03-07 19:29:31 följande:
    För att dra en analogi, det kan vara ungefär som att korsets betydelse skulle förlora innebörden för dig, bara för att det finns fler än ett.

Exempel:

Om jag skulle tatuera en stjärna som hyllning till en kompis som dör i en bilolycka, för att den för mig symboliserar han/hon för mig, så spelar det ju ingen roll om 1 miljard andra människor har ett liknade motiv. Stjärnan, är fortfarande en symbol och hyllning till min kompis, för mig.
    Ok, jag förstår dig.
Svar på tråden Tatueringar = White trash?