• Tattooed mom

Tatueringar = White trash?

Jag är lite fundersam om hur ni här på FL resonerar..
    Jag har läst några WT trådar och ni verkar vara ganska eniga om vad som definierar en White trash.

Bidragstagare (gärna socialbidrag) Outbildade  Fått barn i låg ålder Bryr sig inte om sitt yttre Tatuerade  I mitt huvud går inte detta ihop... Låt oss räkna lite enkel matte..

En helarm (sleeve) kostar mellan 20-30 000kr. Om då denne kvinna eller man har mer tatueringar än så, låt oss säga båda armar, bröstet, ryggen, halsen eller kanske benen så har denne med all sannolikhet lagt ut minst 50 000:- på sitt yttre.
    Hur ska då en bidragstagande slusk som inte bryr sig om sitt yttre kunna ha råd med något sådant? Spara finns inte eftersom tex soc har stenhård koll på alla dina konton. Och hur skulle man kunna spara som ensamstående med ett barn på några år när denne får ut ca 10 000 i månaden? Du måste vara 18 för att tatuera dig likaså gäller socialbidrag. 

Förklara gärna hur ni tänker, är väldigt nyfiken Skrattande 
  • Svar på tråden Tatueringar = White trash?
  • Tattooed mom
    AngoStura skrev 2011-08-29 12:21:57 följande:
    Ja, faktum är att jag tror att det är "mindre WT-stämpel" på män, ännu så länge. Kan tänka mig att det kvinnliga jurister också är tatuerade, men inte så många med sleeve. Och som sagt, jag tror att det kommer att bli mindre "kontroversiellt" med tatueringar, jag tycker redan att det har ändrats en del.

Vad har du för tatueringar då, TS? Och huvudsaken är väl att du gillar dem? 
    Absolut har de ändrats otroligt mkt på några år men de finns fortfarande väldigt mkt fördomar om tatueringar.För att vara fördomsfria svenskar (som de flesta framstår sig själva som) tycker jag alla som inte ser ut som svensson har svårt att anpassa sig i vårt fina samhälle.
  • Tattooed mom
    oOOo oOOo skrev 2011-08-29 12:23:39 följande:
    Pengarna har väl inte så stor betydelse. Dålig smak = WT. Om man tex tatuerar in massa symboler man inte förstår eller kan något om så är det ju dålig smak oavsett vad det kostat.
    Fast det är inte så jätte många som går runt med symboler de inte förstår sig på..
  • Irme
    Tattooed mom skrev 2011-08-29 11:39:22 följande:
    Absolut de har du rätt i men nu tog jag upp de faktum att dom som har sleeves, chestpiece osv kallas WT. De är de jag inte får ihop.
    Om de är WT så säljer de säkert knark också! Eller sprit till ungdomar ;)
    Det är därifrån de får pengarna! 
  • Irme

Dessutom finns det folk som gör sina tatueringar själva, eller känner någon som gör det billigt, som inte är godkänd tatuerare. Det vet jag några stycken som gör iaf. 

• Tattooed mom
    Irme skrev 2011-08-29 15:42:18 följande:
    Om de är WT så säljer de säkert knark också! Eller sprit till ungdomar ;)
    Det är därifrån de får pengarna! 
    Jag känner stanken av ironin i ditt inlägg Flört hehe
  • Tattooed mom
    Irme skrev 2011-08-29 15:43:20 följande:
    Dessutom finns det folk som gör sina tatueringar själva, eller känner någon som gör det billigt, som inte är godkänd tatuerare. Det vet jag några stycken som gör iaf. 
    Hajjemen men ingen klarar av att tatuera sin egen arm eller en chestpiece.
  • AngoStura
    Tattooed mom skrev 2011-08-29 15:08:03 följande:
    Absolut har de ändrats otroligt mkt på några år men de finns fortfarande väldigt mkt fördomar om tatueringar.För att vara fördomsfria svenskar (som de flesta framstår sig själva som) tycker jag alla som inte ser ut som svensson har svårt att anpassa sig i vårt fina samhälle.
    Enda sättet att ta itu med sina fördomar är väl att veta att man har dem och det fungerar ju inte så bra om man ser sig som "en fördomsfri svensk".
  • Tattooed mom
    AngoStura skrev 2011-08-29 18:23:55 följande:
    Enda sättet att ta itu med sina fördomar är väl att veta att man har dem och det fungerar ju inte så bra om man ser sig som "en fördomsfri svensk".
    Precis, tycker man iaf kan erkänna att man har en och annan fördom
  • LitaFord

Jag har själv stora tatueringar och har vältatuerad umgängeskrets men jag skulle bli mäkta förvånad om jag skymtade en sleeve under skjortärmen på mitt jobb (jobbar inom IT/Telekom). Så även jag har fördomar. Dock inte WT, men nåt mer praktiskt arbete typ hantverkare. Tänker Yakuza när du skriver kostym och tatueringar över hela kroppen

• Mariohn

Jag tycker inte att tatueringar är WT. Men det finns tatueringar som absolut är WT. En gammal barndomskompis till mig har texten "talk shit get hit" på hela underarmen och skryter ständigt om den....Ja när hon inte hotar folk med en cigg i mungipan på någon billig marknad då... 

Svar på tråden Tatueringar = White trash?