• Tattooed mom

Tatueringar = White trash?

Jag är lite fundersam om hur ni här på FL resonerar..
    Jag har läst några WT trådar och ni verkar vara ganska eniga om vad som definierar en White trash.

Bidragstagare (gärna socialbidrag) Outbildade  Fått barn i låg ålder Bryr sig inte om sitt yttre Tatuerade  I mitt huvud går inte detta ihop... Låt oss räkna lite enkel matte..

En helarm (sleeve) kostar mellan 20-30 000kr. Om då denne kvinna eller man har mer tatueringar än så, låt oss säga båda armar, bröstet, ryggen, halsen eller kanske benen så har denne med all sannolikhet lagt ut minst 50 000:- på sitt yttre.
    Hur ska då en bidragstagande slusk som inte bryr sig om sitt yttre kunna ha råd med något sådant? Spara finns inte eftersom tex soc har stenhård koll på alla dina konton. Och hur skulle man kunna spara som ensamstående med ett barn på några år när denne får ut ca 10 000 i månaden? Du måste vara 18 för att tatuera dig likaså gäller socialbidrag. 

Förklara gärna hur ni tänker, är väldigt nyfiken Skrattande 
  • Svar på tråden Tatueringar = White trash?
  • Gizzie

Absolut inte!! Tatueringar är kropps konst.. Själv har jag en stor på hela överarmen,axeln och skuldran och 3 st mindre. Haft 5 piercingar. Men jag kan dölja alla om jag e på jobbet eller så..
    De beror på helt vad man har tatuerat.. Och vart.

Har en väninna med hel armar och de e så sjukt snyggt

• Snösparv

Det finns väl både och? Alla tatuerade är absolut INTE wt, men många wt är tatuerade Tungan ute Om man får vara fördomsfull är wt-tatueringar typ tribaler och svanktatueringar, sitt eget namn etc

• Chazz Michael Michaels
    Mariohn skrev 2011-08-29 19:47:15 följande:
    Jag tycker inte att tatueringar är WT. Men det finns tatueringar som absolut är WT. En gammal barndomskompis till mig har texten "talk shit get hit" på hela underarmen och skryter ständigt om den....Ja när hon inte hotar folk med en cigg i mungipan på någon billig marknad då... 
    Det där var bland det WT:igaste jag någonsin läst.
  • Tatuerad
    LitaFord skrev 2011-08-29 19:45:36 följande:
    Jag har själv stora tatueringar och har vältatuerad umgängeskrets men jag skulle bli mäkta förvånad om jag skymtade en sleeve under skjortärmen på mitt jobb (jobbar inom IT/Telekom). Så även jag har fördomar. Dock inte WT, men nåt mer praktiskt arbete typ hantverkare. Tänker Yakuza när du skriver kostym och tatueringar över hela kroppen
    Jag är en av dom som bär kostym och har en bodysuit.

finns dom som fixar lite hemmapul på sig när dom är på fyllan hos kalle med maskinen, det är WT.

Men dom som är seriösa och lägger flera tusen på sina tatueringar, customgjorda är faan inte WT.
    Vi räkna en gång på vad mina kostar, jag skulle fått en ny BMW för dom pengarna.
  • AifosV

Jag tror kopplingen mellan steriotypen WT och tatueringar handlar mycket om prioriteringar och korkat spenderade pengar. 

Den mest grundläggande egenskapen hos WT är väll att de är korkade?

Om man då ser någon som har ett stort antal barn, ett lågbetalt jobb och inte har råd med sånt som att låta barnen få utbilda sig ordentligt (inte direkt ett problem i Sverige)  eller vara med och sporta med kompisarna och liknande men ändå har kroppen täckt med dyra och smaklösa tatueringar, då förstår jag att man tycker tatueringar är WT, även de dyra. För man är fanimig en idiot om man värderar kroppsutsmyckning högre än sina barns framtid.

Med det följer förstås att de som har dyra tatueringar men ändå har råd med de sakerna som är viktigare inte är WT. Vilket de ju inte brukar ses som heller. 

• Inima

Fast en taskigt gjord tribal på svanken som har darriga konturer känns ju lite trash kanske.

• MeNoLike

Har inte läst hela tråden men många personer som är/lever som du skrivit i ts. Om de har tatueringar så har de människorna här iaf tatuerat sig hos en hemmapulare å ser ut som skit. Betalt någon hundralapp eller bytt mot bilmek typ

• johanssone

Varför är man wt om man har socialbidrag? - vissa kan inte jobba. Varför är man wt om man är outbildad? - vissa har inte den psykiska orken till att fixa skolan. Och varför i hela världen är det wt med tatueringar?!

• Hjelm

Finns det alltså så många människor idag som förknippar tatueringar med white trash? Wow, det trodde verkligen inte jag. Jag har aldrig hört någon säga det, inte ens min mamma som är väldigt anti tatueringar (hon tycker bara att det är fult i allmänhet, men inte att det skulle vara typiskt en viss "sorts" klass eller personlighetstyp). Tatueringar förekommer ju i absolut alla samhällsklasser och - grupper idag. Det är både förvånande och sorgligt om så många människor fortfarande tycker det är trashigt.

• Dekadensensvitariddare

Tatueringar för mig är både ja och nej visst kan det vara aningen "coolt" och jag kan medge mig själv funnit en kvinna med tatueringar (flertal) varit oerhört "sexig". Men set stoppar också där. Du är och förblir bara sexig. Jag tycker generellt att människor som gör tatueringar är aningen mer lama personer än andra. Kanske det inte finns så många som vandrar omkring och inte vet vilka innebörder dess symboler på kroppen har men det vandrar omkring flertal människor med samma tatueringar, var är det personliga värdet i tre stjärnor på din underarm som du delar med 10.000 andra människor med samma tatoo. Inget. De blir som att gå in på carlings och köpa en t shirt. Fast så mycket värre för detta är något du har och statementar med för resten av livet.

Eller nä tyvärr är ju så inte fallet heller eftersom man idag kan ta bort dom..vilket som också kan tyda på en del eller? Att vi uppfann en removal teknologi för puckon som inte har vett att tänka två steg längre fram innan dom gör något!

Jag är inte emot alla som tatuerar sig, men jag är emot dig grupptrycksfallande människa som är så lam att du hoppar på tatootrenden som dessvärre tar vårt samhälle med storm dessa dagar.

Dekadensen är påtaglig och tatooflugan är ett gott tecken på att vi styr skutan i fel riktning!

Och huruvida tatueringar skulle fortfarande vara white trash eller inte så är det väl ändå så att även om det utövas i alla samhällsklasser så skulle jag säga att du troligare skulle ha mer tur i att hitta en pojke i slummen med en tatuering på halsen än en kille på Wall street?

Bara en tanke men samhällsklasser avgör inte riktigt huruvida rik en person är då ett white trash 7/10 ggr säkerligen har mer än en inkomstkälla..kan man inte inse det, så finns det ingen vits i att diskutera, för då vet du tämligen lite oavsett, idiot.

Alltså! Du är vacker som du var dagen du föddes, tvätta bort ditt ink och ägna dig åt viktigare och världsligare saker än dig själv och din egenkärlek. Lägg dina 50 tusen i välgörenhet onanera människor istället för att "röka" upp dom på din kropp....

(Jag är inte taskig även om det kan verka så, bara bitter!)

Svar på tråden Tatueringar = White trash?