• Tattooed mom

Tatueringar = White trash?

Jag är lite fundersam om hur ni här på FL resonerar..
    Jag har läst några WT trådar och ni verkar vara ganska eniga om vad som definierar en White trash.

Bidragstagare (gärna socialbidrag) Outbildade  Fått barn i låg ålder Bryr sig inte om sitt yttre Tatuerade  I mitt huvud går inte detta ihop... Låt oss räkna lite enkel matte..

En helarm (sleeve) kostar mellan 20-30 000kr. Om då denne kvinna eller man har mer tatueringar än så, låt oss säga båda armar, bröstet, ryggen, halsen eller kanske benen så har denne med all sannolikhet lagt ut minst 50 000:- på sitt yttre.
    Hur ska då en bidragstagande slusk som inte bryr sig om sitt yttre kunna ha råd med något sådant? Spara finns inte eftersom tex soc har stenhård koll på alla dina konton. Och hur skulle man kunna spara som ensamstående med ett barn på några år när denne får ut ca 10 000 i månaden? Du måste vara 18 för att tatuera dig likaså gäller socialbidrag. 

Förklara gärna hur ni tänker, är väldigt nyfiken Skrattande 
  • Svar på tråden Tatueringar = White trash?
  • straw2008

Man måste väl inte ha hela armarna för att få kallas tatuerad? En liten kostar ju ett par tusen.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Tattooed mom skrev 2011-08-29 11:33:22 följande:
    Fast då tycker jag att man inte lever på 2000talet.. Idag har var och varannan tatueringar och de börjar bli väldigt vanligt med helarmar. Idag kan du ha ett vackert hus i miljonklassen, man och två barn, 2st bmw -07or, ett riktigt bra jobb och ändå ha en helarm. Inte behöver denne suttit på kåken eller begått värre brott än felparkering.
    Fast nej, inte var o varannan har helarmstatueringar, långt ifrån.

O som sagt, i vissa kretsar absolut vanligare fast i vår krets extremt ovanliga (3 av 45 har tatueringar).
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Tattooed mom
    straw2008 skrev 2011-08-29 11:35:19 följande:
    Man måste väl inte ha hela armarna för att få kallas tatuerad? En liten kostar ju ett par tusen.
    Absolut de har du rätt i men nu tog jag upp de faktum att dom som har sleeves, chestpiece osv kallas WT. De är de jag inte får ihop.
  • AngoStura
    Tattooed mom skrev 2011-08-29 11:33:22 följande:
    Fast då tycker jag att man inte lever på 2000talet.. Idag har var och varannan tatueringar och de börjar bli väldigt vanligt med helarmar. Idag kan du ha ett vackert hus i miljonklassen, man och två barn, 2st bmw -07or, ett riktigt bra jobb och ändå ha en helarm. Inte behöver denne suttit på kåken eller begått värre brott än felparkering.
    Nej, självklart är det så. Men det finns nog fortfarande "strömningar" i samhället som har tendens att tycka att många tatueringar som syns mycket är lite suspekt. Speciellt på kvinnor eller i ansiktet på män.

Jag tänker exempelvis på att jag i går läste att läkare är ett av de yrken som respekteras mest och har högst status. Och onekligen är det sällan man ser en kvinnlig läkare med mängder av synliga tatueringar. Men det ser kanske annorlunda ut om.. säg trettio år.

Sedan tror jag som en del har skrivit att WT inte har med pengar att göra. När folk pratar WT (och nu gör jag det visst själv), så pratar de ofta om folk som de upplever prioritera saker som man själv inte värderar, tycker är viktiga eller har hög status.
  • LitaFord

Äh, menar inte folk mer billiga trampstamps och barbwire runt överarmen än old school eller vackra träd o dyl? Det är ju skillnad på tatueringar och tatueringar. Du går kanske inte runt på en tattoomässa och skryter om en tribal du gjorde i Thailand, typ. Folk tatuerar sig av olika skäl, alla ser det inte som konst man smyckar och framhäver sin kropp med. För vissa är det en kul grej, andra för att det är coolt och polaren har en, andra för att de var fulla...

• Tattooed mom
    straw2008 skrev 2011-08-29 11:37:09 följande:
    Fast nej, inte var o varannan har helarmstatueringar, långt ifrån.

O som sagt, i vissa kretsar absolut vanligare fast i vår krets extremt ovanliga (3 av 45 har tatueringar).
    Så ser inte vår umgänges krets ut, men de är ju vårt liv Flört
  • Tattooed mom
    AngoStura skrev 2011-08-29 11:40:56 följande:
    Nej, självklart är det så. Men det finns nog fortfarande "strömningar" i samhället som har tendens att tycka att många tatueringar som syns mycket är lite suspekt. Speciellt på kvinnor eller i ansiktet på män.

Jag tänker exempelvis på att jag i går läste att läkare är ett av de yrken som respekteras mest och har högst status. Och onekligen är det sällan man ser en kvinnlig läkare med mängder av synliga tatueringar. Men det ser kanske annorlunda ut om.. säg trettio år.

Sedan tror jag som en del har skrivit att WT inte har med pengar att göra. När folk pratar WT (och nu gör jag det visst själv), så pratar de ofta om folk som de upplever prioritera saker som man själv inte värderar, tycker är viktiga eller har hög status.
    Jag vet män som har väldigt respekterade arbeten bla juridik där du aldrig skulle kunna tro att denne är tatuerad. Han har kostym och slips var dag men när han tar av sig detta är båda armarna fulla, benen och hela ryggen Flört 
  • Tattooed mom
    LitaFord skrev 2011-08-29 11:41:44 följande:
    Äh, menar inte folk mer billiga trampstamps och barbwire runt överarmen än old school eller vackra träd o dyl? Det är ju skillnad på tatueringar och tatueringar. Du går kanske inte runt på en tattoomässa och skryter om en tribal du gjorde i Thailand, typ. Folk tatuerar sig av olika skäl, alla ser det inte som konst man smyckar och framhäver sin kropp med. För vissa är det en kul grej, andra för att det är coolt och polaren har en, andra för att de var fulla...
    Jo fast de var inte de jag frågade.. Det är just dessa människor som har vackra avancerade tatueringar som kostat flera tusen, jag kan inte förstå hur dessa människor kan klassas som WT?
  • AngoStura
    Tattooed mom skrev 2011-08-29 12:13:55 följande:
    Jag vet män som har väldigt respekterade arbeten bla juridik där du aldrig skulle kunna tro att denne är tatuerad. Han har kostym och slips var dag men när han tar av sig detta är båda armarna fulla, benen och hela ryggen Flört 
    Ja, faktum är att jag tror att det är "mindre WT-stämpel" på män, ännu så länge. Kan tänka mig att det kvinnliga jurister också är tatuerade, men inte så många med sleeve. Och som sagt, jag tror att det kommer att bli mindre "kontroversiellt" med tatueringar, jag tycker redan att det har ändrats en del.

Vad har du för tatueringar då, TS? Och huvudsaken är väl att du gillar dem? 
  • oOOo  oOOo
    Tattooed mom skrev 2011-08-29 12:16:20 följande:
    Jo fast de var inte de jag frågade.. Det är just dessa människor som har vackra avancerade tatueringar som kostat flera tusen, jag kan inte förstå hur dessa människor kan klassas som WT?
    Pengarna har väl inte så stor betydelse. Dålig smak = WT. Om man tex tatuerar in massa symboler man inte förstår eller kan något om så är det ju dålig smak oavsett vad det kostat.
Svar på tråden Tatueringar = White trash?