• Tattooed mom

Tatueringar = White trash?

Jag är lite fundersam om hur ni här på FL resonerar..
    Jag har läst några WT trådar och ni verkar vara ganska eniga om vad som definierar en White trash.

Bidragstagare (gärna socialbidrag) Outbildade  Fått barn i låg ålder Bryr sig inte om sitt yttre Tatuerade  I mitt huvud går inte detta ihop... Låt oss räkna lite enkel matte..

En helarm (sleeve) kostar mellan 20-30 000kr. Om då denne kvinna eller man har mer tatueringar än så, låt oss säga båda armar, bröstet, ryggen, halsen eller kanske benen så har denne med all sannolikhet lagt ut minst 50 000:- på sitt yttre.
    Hur ska då en bidragstagande slusk som inte bryr sig om sitt yttre kunna ha råd med något sådant? Spara finns inte eftersom tex soc har stenhård koll på alla dina konton. Och hur skulle man kunna spara som ensamstående med ett barn på några år när denne får ut ca 10 000 i månaden? Du måste vara 18 för att tatuera dig likaså gäller socialbidrag. 

Förklara gärna hur ni tänker, är väldigt nyfiken Skrattande 
  • Svar på tråden Tatueringar = White trash?
  • zZzZz

Jag har flertalet tatueringar, om jag sen anses som "WT" så kunde jag inte bry mig mindre faktiskt...

• Friskare

Jag tycker helt enkelt bara att stora tatueringar är fult. Folk med tatuerade armar ser "skitiga" ut. Det är motbjudande, och jag skulle aldrig stöta på en kvinna med stora eller många tatueringar.

• StevenDiese

Tatueringar börjar kännas lite 2008. :)

• StevenDiese
    StevenDiese skrev 2014-11-01 22:19:33 följande:

Tatueringar börjar kännas lite 2008. :)

Men OM man ska ha tattoos så ska dem fan tänka minst en hel arm. Helst 2.
  • BengtH

Finns det kvinnor och män med tatueringar som är friska, hälsosamma, skötsamma, allmänbildade, kan passa tider och har har haft ett litet antal sexpartners i livet ?

• SpanskaFlugan
    BengtH skrev 2015-02-14 17:39:27 följande:

Finns det kvinnor och män med tatueringar som är friska, hälsosamma, skötsamma, allmänbildade, kan passa tider och har har haft ett litet antal sexpartners i livet ?

Hej Bengt,

Har ett telefonsamtal till dig här. Det är 1800-talet, de vill ha tillbaka sina värderingar. De hör nämligen inte hemma här i 2015.

Vänliga hälsningar

Spanska Flugan
  • BengtH
    SpanskaFlugan skrev 2015-02-14 17:46:30 följande:
    Hej Bengt,

Har ett telefonsamtal till dig här. Det är 1800-talet, de vill ha tillbaka sina värderingar. De hör nämligen inte hemma här i 2015.

Vänliga hälsningar

Spanska Flugan
    Jasså. Anno 2015 gäller alltså tatueringar, Big Mac & Co, öppna förhållanden och att ha varit med i Ensam mamma söker , Biggest Loser och Lyxfällan. 
  • MallaL
    johanssone skrev 2013-01-27 16:02:34 följande:

Varför är man wt om man har socialbidrag? - vissa kan inte jobba. Varför är man wt om man är outbildad? - vissa har inte den psykiska orken till att fixa skolan. Och varför i hela världen är det wt med tatueringar?!

Helt enkelt för att fler med tatueringar är på lägre nivå i samhället. Naturligtvis finns det bildade människor med hög inkomst som har tatueringar (obs att det är skillnad på bildad och utbildad), men då är de mer diskreta och går att dölja. Brottsliga syndikat världen över har synliga tatueringar som sitt signum, så för många av oss är det liksom inget att stå efter.
  • SpanskaFlugan
    BengtH skrev 2015-02-14 17:55:58 följande:

Jasså. Anno 2015 gäller alltså tatueringar, Big Mac & Co, öppna förhållanden och att ha varit med i Ensam mamma söker , Biggest Loser och Lyxfällan. 

Jajamän, för du förstår, 2015 får man leva sitt liv som man vill utan att sura gubbar lägger sig i.
  • Lilje
    LitaFord skrev 2011-08-29 19:45:36 följande:

Jag har själv stora tatueringar och har vältatuerad umgängeskrets men jag skulle bli mäkta förvånad om jag skymtade en sleeve under skjortärmen på mitt jobb (jobbar inom IT/Telekom). Så även jag har fördomar. Dock inte WT, men nåt mer praktiskt arbete typ hantverkare. Tänker Yakuza när du skriver kostym och tatueringar över hela kroppen smile1.gif

Jag jobbar på IT-företag, och där finns massor av tatuerade människor. Däribland mig. Och min chef.
Svar på tråden Tatueringar = White trash?