• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • Faile

Ja det finns fula barn.

Så, blev världen ett bättre ställe att leva på nu, eller vad blev skillnaden när man fick det klarlagt?

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym
    Damdam skrev 2011-08-31 13:09:05 följande:
    Visst finns det fula barn. De flesta nyfödda ser ju ut som småsmå gamla gubbar. hua! 
    Just när min dotter las på min mage undrade jag, ska hon se ut så där? Hon hade ingen hals! Jag var nästan förkrossad för det. Men hon är världens sötaste unge. Jättestora blå ögon och långa täta svarta ögonfransar som ligger upp på pannan på henne. Den finaste i världen. Får se vad jag känner när sonen läggs på min mage om några få månader. =) 
    Äntligen nån som är ärlig. Tyckte inte min son var super söt när han kom upp på magen. Men när svullnaden i ansiktet lagt sig visade det sig att han var super söt :)
  • Anonym (M)

Nej alla barn är inte söta senast dag på öppna förskolan var där en som i mina ögon var skitful försökte verkligen men kunde inte se något sött gulligt med henne överhuvudtaget. Så nej alla barn är inte söta men de flesta är.

• Annaloo

Min son är sötast i hela världen. Rent objektivt alltså!

Visst finns det barn som jag inte tycker är så söta, men om jag tittar på det ordentligt så kan jag se att jag tycker att barn som på något sätt liknar min son är söta, medan de flesta barn som inte gör det inte är lika söta

Det är inte så enkelt som att de ska påminna om varandra, utan det handlar om liknande huvudform, liknande kroppsform etc. Jag misstänker att det är ett sätt att säkra släktens fortlevnad, att alla vuxna tar till sig barn som är besläktade med dem eller nåt sånt...    

• Krokis
    Snultan skrev 2011-08-31 12:37:16 följande:
    klart det finns fula barn.. HERREGUD.. vi människor har olika smak när det kommer till utseenden.. så är det även med barn.. är väl inget mer med det..klart att föräldrar tycker att ens barn är sötast i världen.. annars vore det väl konstigt? men det finns barn som man kan tycka är jättefula.. inte mer med det.. inte så att man går runt o säger det fy fan vilken ful unge du har..men man kan tycka det.. o det tror jag är skitvanligt, kom inte o säg något annat..fattar inte problemet här om folk är så negativa till tråden..herregud.. 
    Håller med!!
  • Anonym

Vad är fult i era ögon? Jag kan tycka vissa barn ser "vanliga" ut så de inte sticker ut på något speciellt sätt och då tycker jag inte de är bedårande eller söta, medan vissa är helt superfina!

Mitt barn är kortare än andra och jag är hela tiden rädd att folk ska tro han är mycket mindre bebis än vad han är (17 månader). är det fult? att vara kort? 

• NeLi
    Rulltrappa skrev 2011-08-31 12:58:04 följande:
    Indianica: Är man en väldigt översvallande person kanske man kommer undan med att ljuga på det sättet. Jag är en ganska vrång typ och folk skulle garanterat fatta att jag inte menade vad jag sa om jag pratade på det sättet. Förresten förstår jag inte varför man vill höra från någon annan att ens ungar är söta, oavsett de är det eller inte.
    precis, man är ju som man är som person och min bekantskapskrets skulle direkt märka om jag drog till med vita artighetslögner. då skulle jag ju bli stämplad som falsk människa..
  • Imortaelis

Jag får nog säga att jag tycker mina flickor är otroligt fina och har varit det ifrån början. Fina drag och helt fängslande färgkombos. Men jag är ju också ganska partisk ;)
    Men nej, alla barn är inte söta.

• Anonym

"Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls."

HahahahaGlad Självklart. 

• Anonym (Mira)

Men snälla. Hur skall det gå för dagens barn när dagens föräldrar är så intelligenta och underbara att dom skapar sådana idiotiska trådar på nätet. Jag mår illa av era elaka tankar om andras barn, jag blir rädd och bestört!  

Blir mörkrädd att ts och många andra härinne är föräldrar. Hoppas att ni håller era åsikter för er själva!

Svar på tråden Alla barn är INTE söta.