• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • Anonym

Jag kan ta att folk skriver här att dom tycker att vissa barn/bebisar är fula. Men att skriva om sitt eget barn att det är fult, och någon som hade skrivit att dom skrattat åt bebisen, hur fan är man funtad i huvet då!
    Sjukt beteende! 

• Rulltrappa
    Anonym skrev 2011-08-31 16:37:00 följande:
    Jag kan ta att folk skriver här att dom tycker att vissa barn/bebisar är fula. Men att skriva om sitt eget barn att det är fult, och någon som hade skrivit att dom skrattat åt bebisen, hur fan är man funtad i huvet då!
    Sjukt beteende! 

Får jag fråga hur du själv reagerat om du precis hade fött det fulaste barn du någonsin sett? :)
  • Anonym (artig)
    Rulltrappa skrev 2011-08-31 16:38:16 följande:

Får jag fråga hur du själv reagerat om du precis hade fött det fulaste barn du någonsin sett? :)
    Jag vet hur JAG hade reagerat. Jag hade varit EXTREMT tacksam över att barnet fanns till överhuvudtaget, att det var friskt och hade alla organ på plats. Finns många som skulle kapat sin högra arm för att få ett barn överhuvudtaget. Som inte förväntar sig att deras nyfödda ska platsa på VOGUE SUPERBEBIS förstasida - ja det är hittepåtidning, jag vet, men antagligen snart ett faktum, om fler resonerar som TS et al.
  • Rulltrappa
    Anonym skrev 2011-08-31 16:37:00 följande:
    Sjukt beteende! 
    Jag menar, är det friskare att låtsas att man har fött en liten "reklambebis" med symmetriskt ansikte och slät hud? :) Eller bör man inte titta på hur bebisen ser ut överhuvudtaget eftersom det är ytligt?
  • NeLi
    Madicken skrev 2011-08-31 16:13:27 följande:

Huvudsaken är väl att alla mammor & pappor tycker att just deras barn är söta, vackra och perfekta.

precis! och din unge på din bild var lite för söt! ser så otroligt go och busig ut Skrattande
  • hönamor

Finns det itne ett beskrivande uttryck (dock rätt hemskt) "med ett utseende bara en mor kan tycka om"
    Klart alla bebisar eller barn (eller vuxna med för den delen) är sockersöta. Jag tror att man som förälder naturligtvis tycker att ens egna barn är söta, naturen har väl försett oss med de instinkterna för att vi itne ska överge våra barn. Sen har vi väl även självbevarelsebedriften att inte tala omför andra att vi tycker deras barn är fula för även där försöker väl naturen hålla oss från att bli ihjälslagna av den smädade föräldern =)

• Rulltrappa
    Anonym (artig) skrev 2011-08-31 16:41:05 följande:
    Jag vet hur JAG hade reagerat. Jag hade varit EXTREMT tacksam över att barnet fanns till överhuvudtaget, att det var friskt och hade alla organ på plats. Finns många som skulle kapat sin högra arm för att få ett barn överhuvudtaget. Som inte förväntar sig att deras nyfödda ska platsa på VOGUE SUPERBEBIS förstasida - ja det är hittepåtidning, jag vet, men antagligen snart ett faktum, om fler resonerar som TS et al.

Vi är väldigt tacksamma över alla våra barn, trots att vissa var så fula att man var tvungen att skratta åt dem vid födseln. Vi älskar dem precis lika mycket. Jag ser inte riktigt vad det ena skulle ha med det andra att göra. Kan man inte se fulhet om man älskar någon och är tacksam över någon?
  • Anonym (artig)
    Rulltrappa skrev 2011-08-31 16:41:57 följande:
    Jag menar, är det friskare att låtsas att man har fött en liten "reklambebis" med symmetriskt ansikte och slät hud? :) Eller bör man inte titta på hur bebisen ser ut överhuvudtaget eftersom det är ytligt?
    Men försök fatta - det handlar om utseendefixeringen som sådan. Vare sig bebisen är söt eller ful. Klart man får titta på bebisen, vad tänker du med? Men om det blir till en tävling - min bebis är snyggare/fulare än syrrans (ts skriver ju så) då är det ganska sjukt och def. ytligt som f-n. Anser jag.
  • Rulltrappa
    Anonym (artig) skrev 2011-08-31 16:44:21 följande:
    Men försök fatta - det handlar om utseendefixeringen som sådan. Vare sig bebisen är söt eller ful. Klart man får titta på bebisen, vad tänker du med? Men om det blir till en tävling - min bebis är snyggare/fulare än syrrans (ts skriver ju så) då är det ganska sjukt och def. ytligt som f-n. Anser jag.

Tydligen inte eftersom det är "sjukt beteende" om man råkar notera att ungen är ful.
Svar på tråden Alla barn är INTE söta.