• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym skrev 2011-08-30 18:10:08 följande:
    Monchichi är ju jättefina! Kanske du som behöver glasögon?Flört
    Eller så har du redan skaffat eftersom din dotter "plötsligt" blivit söt igen ;)
    Haha, ja de ar ju sota.. Pa bebis lite konstigt bara.. 
    Ser battre idag... Skrattande 
  • Anonym (Frågvis.)
    Anonym (Moahahaha) skrev 2011-08-31 12:21:11 följande:
    Jag vet vem du är ts, du är inte så vacker själv, you are busted, hahaha moahaha!
    Men eller hur lilla du. ;)
  • Madicken

Huvudsaken är väl att alla mammor & pappor tycker att just deras barn är söta, vackra och perfekta.

• Anonym

Det finns väll bara mer eller mindre söta barn, tycker jag. Men absolut inga fula...!!!
    Kan inte för mitt liv förstå hur man kan tycka ett litet barn är "fult" ?! Vad är fel på er egentligen...

• HoneyCandySugar
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 17:34:10 följande:
    Ja de flesta är det nog så för. Dock har jag ett par vänner som har kunnat se "fel" hos sina små. Därför jag undrar om det är vanligt att man gör det som förälder.
    HUR kan man vara så FRUKTANSVÄRD att man ser FEL hos sina EGNA BARN?!
  • HoneyCandySugar
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 17:38:31 följande:
    Jag har några vänner som har tyckt att deras barn varit mindre söta ja. Inte fula, och givetvis har dom älskat dom över allt annat. Men ändå kunnat säga t ex "ja Alva är såå söt, men hoppas att hon växer i den där näsan" eller dyl.
    FY!!!
  • Anonym

Hahaha va rolig du är! Klart inte alla barn är söta alla vuxna är ju inte söta, ganska logiskt. Sen är det klart att det inte bara är det yttre som räknas och att charm och utstrålning gör en hel del.  

• Buckeneer

Tyckte min dotter blev söt när svullnaden lagt sig! Dagen efter fölossning när en vän träffade henne (hon gillar inte barn) sa hon att hon var söt för att vara nyfödd! Hon var söt för att hon hade jämn och fin hy samt jämn färg och sitt långa hår (jag födde en trollunge)
    Min vän är alltid brutalt ärlig (har fått några hårda "slag" genom tiderna) så jag tror henne men jag tycker självklart att hon är fin med sina stora bruna ögon!

• Rulltrappa
    Anonym skrev 2011-08-31 16:18:30 följande:
    Det finns väll bara mer eller mindre söta barn, tycker jag. Men absolut inga fula...!!!
    Kan inte för mitt liv förstå hur man kan tycka ett litet barn är "fult" ?! Vad är fel på er egentligen...

Man är objektiv?
  • Anonym (artig)
    Anonym (Mira) skrev 2011-08-31 14:42:51 följande:
    Men snälla. Hur skall det gå för dagens barn när dagens föräldrar är så intelligenta och underbara att dom skapar sådana idiotiska trådar på nätet. Jag mår illa av era elaka tankar om andras barn, jag blir rädd och bestört!  

Blir mörkrädd att ts och många andra härinne är föräldrar. Hoppas att ni håller era åsikter för er själva!

Bra rutet! Man blir mörkrädd, håller med. Ytligaste av ytliga människor hittar man tyvärr här på FL... dock ej alla, du Mira hittade ju hit. Samt några till!
Svar på tråden Alla barn är INTE söta.