Inlägg från: Sarah f |Visa alla inlägg
  • Sarah f

God doesn´t make mistakes

mammatill5 skrev 2011-09-03 22:30:48 följande:
    citerar mig / Många hamnar i kris när dom får ett DS barn. Men jag tror faktiskt att det blir attans bra i slutändan. Vet inte om det ens är någon som lämnar bort sina barn. / slut citat.

Vet du! Det där får du klura på själv. =)
    Får man ett barn med vilken funktionsnedsättning som helst så gör man väl sitt bästa. Men för många ingår det att äta folsyra, inte supa eller röka, göra screening osv för att optimera det blivande barnets hälsa. För att chanserna för attans bra ska öka.

klura på det, själv. 
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 19:16:14 följande:
    Det är en gemensam nämnare för många.. Inte alla. Vissa har ju en högre förmåga. Visste du inte det?? Bra att du kanske lär dig någonting nu.. Det var ju det som var viktigt enl mig.. Att folk får kunskap. Hoppas du förvaltar den kunskapen väl!

Den här "von oben" attityden är ju inte vidare bra för din sak, TS. Du får medhåll om att man inte ska klumpa ihop en samling personer och ska se individer för sig och svarar med en lamt överlägsen replik. 

• Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 22:45:20 följande:
    Sarah F (Har problem med Citeringsfunktionen) Citerar dig/ Om det blir så attans bra när man får ett barn med downs, vad är det du slåss för?/ Slut Citat Seriöst!! Driver du med mig?? Haha
    Jag har ju inte påstått att det brukar bli attans bra. Det låter ju inte så på dig i de flesta inlägg, så det skulle vara bra om du beskrev "attans bra".
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 22:47:29 följande:
    Finns inget att klura på. Det är ju självklart det som är OK för mig =)

Där finns fosterdiagnostik i form av UL
    Suck.

Att optimera det blivande barnets hälsa; att öka chanserna mest möjligt med de medel vi har. Att då i riskåldrar inte göra bedömning för kromosomförändringar är inte att optimera. Du tog själv upp svåra kromosomskador förut. 
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 22:53:19 följande:
    Av er får jag ingen medhåll vad jag än säger.. Det är någonting som är säkert ju =)
    Men ni ska veta att jag lär mig en massa ändå.. lite så där på köpet =)

Jag får ju inte ens en vettig diskussion i det som jag vill diskutera om.

Det är inte konstigt, när du inte håller linjen i diskussionen. Du är alldeles för affekterad. Att anföra hur andra ska förhålla sig när man bara har en subjektiv bild är sällan lyckat. DU vill inte erkänna andras tankar, DU kränker genom att ge andra åsikter som inte är gällande.

DU vill ge tjyvnyp genom att fråga om vi kan se en person med DS i ögonen och säga "jag vill inte att du ska finnas", trots att INGEN sagt något liknande.

Patetiskt.  
  • Sarah f
    pussar o kramar skrev 2011-09-04 13:43:34 följande:

Som mamma till ett barn med utvecklingsstörning så måste jag säga att användningen av ordet mupp är otroligt olyckligt och för mig väldigt nervärderande för de ca 38 tusen personer i Sverige som har en utvecklingsstörning. 

Vem har då rätt, personen som inte finner ordet laddat eller personen som finner det nedvärderande? Ska man alltid utgå ifrån att alla har samma referensramar? Kan man vara något flexibel, eller är det viktigt att leta efter kränkningar (om man spetsar till det lite)?
    Kan inte ett sammanhang vara mer beskrivande än en enstaka formulering? 
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-04 14:29:12 följande:
    "fan va små tuttar du har, är du mupp eller??"

hmm, i min värld är "mupp" ett annat ord för "snippa" eller "mutta", så jag är inte helt bekväm med formuleringen...
  • Sarah f
    Roisin Dubh skrev 2011-09-04 14:30:36 följande:
    Inte? Tar man bort den extra kromosomen, vad får man då? Sitter personen i den kromosomen? Alla andra som saknar denna extra kromosom, är de inte personer menar du?
    TS har lämnat tråden men fortsätter med sina tankar i sin blogg. Sitter på händerna för att inte börja skriva där.
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-04 14:34:48 följande:
    händerna på muppen?

Då och då?
Svar på tråden God doesn´t make mistakes