• Sinase

Hur ofta matar ni er katt

Jag har två halvvuxna katter som har små kroppar. På morgonen får de dela på en 100 gram matpåse, under dagen har de tillgång till torrfoder och på kvällen får de igen en matpåse. De växer och mår bra!

Vilken sorts mat får era katter? Hur ofta? :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 14:15
    Ja, har ni ute eller inne katter? :)

• Svar på tråden Hur ofta matar ni er katt
  • Sinase
    luna1 skrev 2011-09-01 13:49:17 följande:
    Vi har mat framme jämt till alla våra katter :) 
    Ja de sköter ju sig själva ganska långt :)
  • bad gyal

Eller han är normal.. han är ju ute och rör sig varje dag...

• StorSara

Våran katt har fri tillgång till torrfoder (som vi köper hos min sambos morbror som är bonde) och får ca 2 msk med "burkmat" på kvällen. :)

• Sinase

Har ni inne eller utekatter?? Våra katter springer ute och kommer in för att sova och äta :D eller säga hej

• Lowika

Fri tillgång till torrfoder och vatten. Blötfoder blir en sked på morgonen och en på kvällen. Men hon käkar för det mesta bara upp gelén/såsen iaf, och lämnar bitarna....

• Lowika

Innekatt som för någon månad sen blev utekatt :D Hon är inne på natten och när vi inte är hemma (jobbet eller annat). Ute om vi är hemma och vakna. Om det inte spöregnar... då vill hon in.

• Sinase
    Lowika skrev 2011-09-01 14:01:58 följande:
    Innekatt som för någon månad sen blev utekatt :D Hon är inne på natten och när vi inte är hemma (jobbet eller annat). Ute om vi är hemma och vakna. Om det inte spöregnar... då vill hon in.
    Våra katter kommer också in till natten, eller om vi jobbar länge. Hur gammal är katten?? Lärde den sig snabbt att vistas ute? :)
  • bad gyal
    Emmi27 skrev 2011-09-01 13:43:25 följande:
    haha va gulligt! har han ett eget litet hus :P
    Yes, mamma köpte det.  Det är som en tunna täckt med tyg, med hål att gå in i till olika nivåer inne i den, på ett ställe hänger en boll han kan leka med. En meter hög, med ludd längst upp på den platta delen. Skit skönt att han kan gå o vässa klorna på den. Jag blir sur då han gör det på soffan :P.. Men han leker inte med den längre :P

Tidigare var den i vardagsrummet, och då vi satt i soffan låg han där. Men han kom  o la sig på min mage då jag var i sängen, det gillade inte min man,han putade bort oss och skällde på oss då :S

så nu har jag ställt den bredvid våran säng så nu sover han där :).

Har ni ute eller inne katter? 
Svar på tråden Hur ofta matar ni er katt