• Sinase

Hur ofta matar ni er katt

Jag har två halvvuxna katter som har små kroppar. På morgonen får de dela på en 100 gram matpåse, under dagen har de tillgång till torrfoder och på kvällen får de igen en matpåse. De växer och mår bra!

Vilken sorts mat får era katter? Hur ofta? :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 14:15
    Ja, har ni ute eller inne katter? :)

• Svar på tråden Hur ofta matar ni er katt
  • Selma1966

Torrfoder står framme här hela tiden och morgon och kväll får två katter dela på 1-2 portionsfoder blötfoder per tillfälle. Den ena äter mest torrfoder (eftersom hon bara fick det de första åren tillsammans med en annan överkänslig katt). Hankatten äter allt vid behov så han får gärna någon skinkskiva extra vid frukost då vi gör mackor.

• tiggercat

Har två killar som får mat på morgonen som står framme hela dagen, påfyllning vid behov). Och då pratar vi torrfoder, perser fr royal canin.
    Ibland, bara ibland får de dela på en påse blötmat. De kräks av den ibland, så de får dela - men de älskar det. Räcker att jag slår ihop matskålarna så är de i köket.
    De är ute på natten ( fönstret öppet så degår som de vill) och inne på dagen (zzzzzz)

• Hoppet 3

Har en katt tjej på 8 år som får JD foder. (mot ledbesvär)
    Jag matar henne 2 ggr om dagen med 40 gr / gång så hon inte går upp i vikt mer än vad hon gjort hittills.
    Har varit en utekatt i 3 års tid men är åter innekatt.

• Sinase
    Kimona skrev 2011-09-01 18:55:03 följande:
    Vår ena katt älskar dessutom grönsaker och särskilt majs så hon brukar få smaka lite vid varje middag :)
    Hon äter ALLT... utom krabba xD
    Haha, våra katter blir också helt galna av majs!! Minns att jag hade suttit i soffan och ätit och majsen smakade inte bra, så ja lämnade den på fatet. Efter en stund när jag gjort något annat och skulle plocka bort fatet var majskolven borta. Majs överallt i soffan och på golvet och två nöjda små katter. Har ännu inte hittat majskolven.... ;)
  • pluvdo

Mina katter får både torrfoder (oftast Friskies) och burkmat (Pussy, Mjau, Whiskas, Icas egna, Hemköps egna, etc. beroende på var jag handlar och priser) och jag lägger upp mat till dem när de ber om det. De mår bra, alla tre.

• nemo1
    pluvdo skrev 2011-09-02 01:32:36 följande:
    Mina katter får både torrfoder (oftast Friskies) och burkmat (Pussy, Mjau, Whiskas, Icas egna, Hemköps egna, etc. beroende på var jag handlar och priser) och jag lägger upp mat till dem när de ber om det. De mår bra, alla tre.
    Du ger det absolut sämsta fodret som finns, Friskis innehåller 4% kött och resten spannmål. Inte ens värt att ge till grisar. Du har dessutom en dräktig katt som får äta denna skit. En dräktig katt ska under hela dräktigheten och digivningen äta kattungemat som innehåller mer fett.
  • VärldensbästaH

Vår har Royal canin för utekatter, finns alltid mat i hans skål- han kontrollerar intaget själv :)  Han tycker inte om blötmat överhuvudtaget...

• Alexandra77

Dom får blötmat så ofta dom vill, några gånger om dagen och torrfoder står framme hela tiden. Dom får gå ut och båda är normalviktiga.

• Rigmor Mortis

Fri tillgång, det varierar lite om de får mest blötmat eller mest torrfoder. De är innekatter.

• Felicia

Fyller på torrfodret när det börjar ta slut, ibland är det varje dag och ibland kan det gå upp till 3 dagar utan att han käkat upp allt.

Svar på tråden Hur ofta matar ni er katt