• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • Lenora

Ok, för att inte vara för negativ i den här tråden lägger jag till att skolans risgrynsgröt faktiskt var godare än "köpes".

• fluu

Justdet! Minns att det enda som var någorlunda okej var pyttipannan. Den var fräsch och fanns även vegetarisk.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Polly S
    sirivonessen skrev 2011-09-06 22:43:09 följande:
    Tog studenten för 20 år sedan men minns i princip varenda rätt. Favoriterna var:

1. Risgrynsgröt (fick man bara i december)
    2. Stuvad spenat med fiskpinnar
    3. Korv stroganoff 
    se där, det var ngn mer än jag som uppskattade den stuvade spenaten!
  • bitte67
    fluu skrev 2011-09-06 22:47:00 följande:

Justdet! Minns att det enda som var någorlunda okej var pyttipannan. Den var fräsch och fanns även vegetarisk.

Fast den vegetariska var och är rent bedrövlig. Man byter ut köttet mot morotsbitar och majs!? Blä!
  • fluu

I vår vegpytt var det massa fina grönsaker + linser så den var god :) Men så fanns det ganska många vegetarianer på skolan med.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Silvera
    angelnrone skrev 2011-09-06 22:28:23 följande:
    Det är också en hel del år sedan jag slutade i skolan, men min älsklingsrätt var Lapskojs!  Jag har letat på nätet för att hitta ett recept på det men inte lyckats
    Kolla bland konserverna i din butik, och sök efter "Salta biten". Det är konserverat kött, som du blandar i (hemlagat) potatismos. Jag älskar också Lapskojs, och gör det ibland. Jag vill ha en grop fylld med smör som smälter i moset också... Drömmer

Skolans fiskpudding med skirat smör  och ärtor var också jättegott... 
  • Twilight

Åh ja! Vi hade världens bästa skolmat, helt suverän.

Mina favoriter var:

Korvstroganoff
    Kycklingsås
    Sussies delikatesslåda (Nån röra med köttfärs som man åt med ris) 

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • bitte67
    fluu skrev 2011-09-06 23:02:06 följande:
    I vår vegpytt var det massa fina grönsaker + linser så den var god :) Men så fanns det ganska många vegetarianer på skolan med.
    Lät ju mycket trevligare än den vi fick och den vi får på skolan där jag jobbar nu.
  • HäckHäxan
    Polly S skrev 2011-09-06 22:55:47 följande:
    se där, det var ngn mer än jag som uppskattade den stuvade spenaten!
    Jag med, jag älskar spenat och idag är en av mina favoriter spenatsoppa
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Twilight skrev 2011-09-06 23:08:51 följande:
    Åh ja! Vi hade världens bästa skolmat, helt suverän.

Mina favoriter var:

Korvstroganoff
    Kycklingsås
    Sussies delikatesslåda (Nån röra med köttfärs som man åt med ris) 
    Åhh ditt inlägg fick mig att minnas en annan favorit rätt från skolan höna i currysås, mums så gott!
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
Svar på tråden Minns ni skolmaten?