• Micki

LCHF:are,vad äter ni idag?

Startar en tråd för oss som äter Lchf-kost och kanske vill dela med oss av ideer :)

Idag ser mitt matintag ut såhär :

Frukost: äggröra och bacon
    Lunch: american pancakes m. bär & grädde.
    Middag: Fläskfilegryta m. vitkål & sallad.      

♥ Amanda 090331♥Philip 110204 ♥
  • Svar på tråden LCHF:are,vad äter ni idag?
  • Faile

Får man be om recept i tråden också, eller är det en ren menytråd?

Min dag har iaf sett ut så här,

Frukost: 2 kokta ägg med majjo
    Lunch: Lite oliver, nötter och oststavar ( var inte så hungrig och orkade inte laga nåt )
    Middag: Fläskkarré med ugnsrostade grönsaker ( blomkål, broccoli och brysselkål ) och hemgjord aioli.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • BeccaStina

Vår dag har sett ut såhär:

Frukost: 1 ägg, 5 skivor ost, 5 skivor skinka, 30g mozzarella och en tsk majonäs
    Lunch: Hamburgare med sallad som bröd, 2 ostskivor, 3 bacon skivor och västkustsallad.
    Middag: Gratäng på kycklingfile, blomkål, vitkål, spenat, grädde, smaksatt cremefraich, fetaost samt vanlig hårdost riven på toppen :)

beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • Leifanders

Frukost: 3 kokta ägg
    Lunch: Panerad torskfilé, smörstekt och gräddstuvad vitkål, kålrot och rödlök med remouladsås.
    Middag: Köttfärssås (förmodligen, den är inte äten ännu, bara köttfärsen som är framtagen ur frysen).

• vivi85

Frukost: inget, men åt ett nattmål på 2 stekta ägg då jag jobbat inatt.

Lunch: sov då

Middag/kvällsmat: kycklingsallas på mc dobalds utan bröd o krutonger. Mannen hade lovat barnen mc donalds.

• Micki

Va roligt!

Det är väl jättekul om man vill dela med sig av sina recept  

♥ Amanda 090331♥Philip 110204 ♥
  • Faile
    April09 skrev 2011-09-07 18:45:26 följande:
    Va roligt!

Det är väl jättekul om man vill dela med sig av sina recept  
    I så fall vill jag veta hur du gjorde dina amerikanska pancakes
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Louella

Frukost: turkisk youghurt med mandelspån och linfrön samt några blåbär, en bit frökex med smör och salami, cappuccino och en bit ost. Lunch: omelett på tre ägg med svamp, skinka och ost. Fika: cappuccino och en bit 90% choklad Middag: ugnsstekt lax med pesto samt sparris med olivolja och parmesan

Svar på tråden LCHF:are,vad äter ni idag?