• Micki

LCHF:are,vad äter ni idag?

Startar en tråd för oss som äter Lchf-kost och kanske vill dela med oss av ideer :)

Idag ser mitt matintag ut såhär :

Frukost: äggröra och bacon
    Lunch: american pancakes m. bär & grädde.
    Middag: Fläskfilegryta m. vitkål & sallad.      

♥ Amanda 090331♥Philip 110204 ♥
  • Svar på tråden LCHF:are,vad äter ni idag?
  • Sigrid

Frukost: Äggröra och bacon + en halv avokado

Lunch: Kokospannkaka, vispad grädde och hallon

Middag: Bortbjudna och fick god mat. Rostas, stekt vitkål, haloumi, sallad och beasås 

• Sigrid

Jag älskar helger, framför allt de som är helt lediga. Idag har jag bara lagat mat hela dagen (förberett inför veckans måltider). Åt rättikagratäng idag, det var hur gott som helst. Helt klart en ny favorit och en bra ersättning till potatisgratängen (sonen trodde vi åt potatisgratäng). Rättika innehåller ca 2,5 kolhydrater/100 g (potatis ca 20g om jag minns rätt).

Frukost: Äggröra och bacon

Lunch: Broccolisoppa med knaperstekt bacon. Lite goda ostar efteråt.

Middag: Rättikagratäng och helstekt fläskfilé.

• Gladskit

Frukost:
    LCHF-bröd (det man bakar med sesamfrön, ägg och riven ost bl.a.) med skinka och ost, en kopp the

Mellis:
    1dl keso med lite hackade nötter och hallon

Lunch:
    Kyckling med sallad och dressing

Middag:
    Kycklingfilé & bacon i sås på boursin-ost och grädde, kokt broccoli

• sininen

Frukost: Kaffe med mjölk, finsk kaffeost till. 

Lunch: Falukorvs-gratäng med pesto. Första gången jag testade och den var supergod! Recept finns här: http://www.lchf-recept.se/korvgratang-a-lchf/ Till det hade jag bara lite tomat och paprika. 

Kvällis: Två kokta ägg, the med grädde.

Jag är inte alls hungrig numera så det är svårt att få i sig men det kanske är den omtalade LCHF-mättnaden som gör att det bara blir 3 mål om dagen.  

• Faile

Igår blev det,

Frukost: två kokta ägg med bea
    Lunch: Lchf-knäcke med ost och skinka
    Middag: Köttfärs/västerbottenost paj

Sluta jiddra, börja trolla!
  • mamman i skogen

LCHF-pannkaka till frukost med lite blåbär och grädde

Till lunch tar vi väl en kopp kaffe med kokosfett och ett frökex med mjukost och smör.

Middagen middagen blir grillad rakt igenom kycklingfile, och en sallad på grillad halloumi och grillade tomater

Kanske ngn ostrule eller några nötter emellan målen om hungern gör sig påmind.          

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • Louella

Frukost: turkisk yoghurt med mandelspån, linfrön och hallon, en babybel Lunch: grillad kyckling med coleslaw Fika: cappuccino och en ruta mörk choklad Middag: köttfärssås med shirataku nudlar, riven parmesan och sallad till.

• Sigrid

Igår åt jag:

Frukost: En LCHF-smörgås med skivat kokt ägg och majonäs. Ett kokt ägg med majonäs. Te.

Lunch: Omelett med skinka och tomat

Middag: Hemmagjorda köttbullar, blomkålsmos och gräddsås

Bakade Ooopsis på kvällen, så jag smakade en med smör och ost på senare på kvällen.       

• Sigrid

Dagens meny ser ut så här:

Frukost: Oopsie med smör,  skivat kokt ägg och majonäs, te

Lunch: Blomkålsbiffar och stekt bacon

Middag: Rostbiffröra och stekt vitkål   

• Sigrid

Är det bara jag som skriver?

Idag blev det:

Frukost: Fil med frön, LCHF-smörgås med lite mosad avokado. En skink- och ostbit. Te.
    Lunch: Tacogratäng, sallad
    Middag: LCHF-ugnspannkaka med fläsk och lingon till.

Svar på tråden LCHF:are,vad äter ni idag?