Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Snysop: Nej, du ska inte ha dåligt samvete (det var verkligen inte så jag menade). Försökte bara shoppingpeppa dig så du förstår hur viktigt det är att H får något roligt danskt shoppingminne. Och nej, nej, nej - vad är det för POP du ska lämna tbk?

• snart tre

Förstår hur du menar - synd ändå, de multirandiga kläderna är så söta att när jag såg dem var jag redo att bli gravid igen pronto.

• snart tre

Jag är nöjd med mina POP-reafynd - en knallröd collegetröja med en knallorange katt på samt en brunvitrandig body. Tyvärr har jag utöver det shoppat för alldeles för mkt pengar i det ordinarie sortimentet (vårjacka, fleece, tossor, cool body samt gråa fina raggsockor). Men å ni ska se vad fin Gilbert är i sin turkosa fleecejacka....

• snart tre

Jag bytte när G var 4,5 månad - har fungerat kanon.

• snart tre

isamamma: Nej, jag har inte haft det utan bara kört med BB-åkpåsen, som man måste vika in lite där uppe (blir som en naturlig kudde). BLir bara trångt och meckigt med en kudde utöver åkpåse och vinterkläder - bebisen sover bra ändå.

• snart tre

Angående kudde på sommaren - Gilbert föddes 16 augusti, mitt i värsta värmeböljan. Vi lade en kudde i liggdelen, men han blev hypervarm av den så vi fick ta bort den. Lade i stället en mjuk, sval filt på madrassen under vagnslakanet när det var som varmast för att mjuka upp och då trivdes han. Hade det varit mer Sverige-sommarvarmt då (dvs sol men ganska kyligt ändå...burr) hade jag nog kört med tunn kudde och tunnt vagnstäcke. Så man får verkligen anpassa bäddandet efter väderleken. Investera i en bra, fuktavledande vagnskudde (Rätt Start t ex har bra) om ni ska ha kudde - kör inte med Ikeas billiga som blir platt ganska snabbt.

• snart tre

Ja, det var verkligen precis det vi diskuterat här: Kort resumé: BB ska pga testet tillverka särskilda svängbara framhjul för den skandinaviska marknaden som man kommer att erbjuda (alltså inga återkallanden av vagnen) kunderna om de vill ha. BB säger också att de förstår att vagnar testas annorlunda i Sverige, men påpekar att vagnen klarat andra internationella test. De understryker också att Cammens nuvarande hjul INTE är osäkra.

• snart tre

Hm, ska vi kanske sätta spinn på den här "nyheten" här på forumet? Kan inte bestämma mig för om det är en bra idé eller ett sätt att be om att bli nedskjuten av en massa galningar

• snart tre

Snysop Tack *rodnar*. Men om vi ska starta tråd och "läcka" informationen vill jag i så fall fila lite på det som skrivs. Nu blev det bara en snabbis - är man inte helt korrekt på FL är man som bekant DÖD!

Man kan ju ge en kort nyhetsresumé och sedan länka till hemsidan och brevet som ligger där så får de som vill läsa mer göra det.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III