Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Kolla www.babyland.se eller www.babyproffsen.se - men allra bäst kolla in Rätt Starts produkter i butik
Kolla www.babyland.se eller www.babyproffsen.se - men allra bäst kolla in Rätt Starts produkter i butik
Blue Vapor:
GummiGutta: Jag har skyddet i varukorgen - när liggdelen var på BB kilade jag in regnskyddet mellan varukorgen och liggdelen så att jag lättare skulle få fram regnskyddet när det behövdes ute på stan. Nu när sittdelen är på och det lättare går att komma åt varukorgen ligger skyddet där. Till skillnad från många andra BB-ägare tycker jag inte regnskyddet är särskilt svårt att få på - men visst var det lite meckigare i början, men jag tycker man snabbt får in vanan.
Jag puffar vilt och parerar alla kommentarer om BB som farlig vagn i de BB-trådar som fortsätter att dyka upp. Ska fanimej ta död på det här en gång för alla...
Grrr... nu är jag arg igen. Kolla här:
www.familjeliv.se/Forum-2-11/m7129378.html
Jag lägger mer än gärna testet bakom mig - men det verkar vara en hel del andra som inte gör det. Suck!
Alltså jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när ngn i en annan BB-tråd argumenterade mot att köpa en BB för att en självmordsbombare i Palestina använt vagnen för att smälla av en bomb. Mycket ska man höra innan öronen trillar av
Det finns tre lägen på sittdelen på BB - ett av dem är fullt liggläge. Kolla i mitt bildgalleri så kan du se hur jag menar.
Kan svara på två frågor:
- Nej, Geckon har inget handtag som Cammen och Froggen har. Visste du inte det innan du beställde vagnen? Synd tycker jag - bågen borde finnas på alla modellerna.
- Åkpåse ingår inte i grundpriset - det får an köpa till. En del köper BB:s egen påse, andra köper en Lodger Bunker, OTH-påse eller någon annan som fungerar i vagnen. TRor Simpleworld har en påse som någon av BB-ägarna här har.
Jag har en BB-åkpåse till min Frog som är kanon. Min son föddes i mitten av augusti och jag började inte använda åkpåsen förrän hösten blev kall - då hade jag först bara två lager kläder, mössa, vantar och tossor på honom och så ner i åkpåsen. När det blev kallare åkte fleeceoverallen på och nu när det är väldigt kallt (-10 här idag i Sthlm) blir det POP:s vindtäta och fleecefodrade overall samt åkpåse för att han inte ska frysa. Jag tycker åkpåse är kanon, men man får variera klädseln lite beroende på temperaturen. Om man tycker det är ett måste får man ta ställning till själv - en del klarar sig säkert utan de. Men det blir lite mjukare och mysigare med en åkpåse i vagnen.