Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Jompa: Nej hjulen behöver inte tas av - den är superenkel att fälla ihop faktiskt. Görs med två enkla handgrepp.
    Nej, sittdelen är verkligen inte liten - det där verkar vara en myt som sprids runt. Den är väldigt rymlig faktiskt. Min son sitte i den nu - visserligen är han bara sex månader men lång och han har det jättebra i sittdelen. Måtten för vagnarna står på www.bonti.se

• snart tre

Ja, alla ni som är intresserade - åk till en butik och kläm, känn, prova och testa - be om en utförlig demonstration av vagnen och dess finesser.

Hm, hur förklarar man hur man fäller i hop vagnen? Ska försöka. Klicka av överdelen och lyft av. När den är av viker sig chassit av sig självt - man tar handtaget och trycker nedåt och bakåt och då viker sig de små hjulen inåt där framme. Sen är det bara att ta tag i de vita knapparna på handtaget och dra dem uppåt så fälls handtaget ned. Klart! Lyft vagnen i den smala undre tvärgående pinnen som sitter mellan de små hjulen. (Men gud vad svårt det var att förklara). Är det någon som fattar mer än jag? Jag brukar bara fälla vagnen när den ska in i vår bil inte för att lyfta upp för trappor så det har jag tyvärr ingen erfarenhet av.

• snart tre

Första kändis-Cammen minsann. Tidigare har jag bara sett froggar. Snyggt med grått och rött, en favvokombination tycker jag som har en knallröd frog.

• snart tre

Stargirl: Ah, det har jag inte sett! Kul....

• snart tre

Alltså den där typen av "slagskepp" måste jag erkänna att jag tycker är häftiga även om jag inte skulle välja att bara ha en sådan vagn. Rena Mary Poppins-vagnen att promenera i parken med och tydligen är den där modellen vagnarnas Rolls Royce. I så fall borde BB vara vagnarnas Ferrari, eller hur?

Milja: He, he... jag har gärna en "gucci-vagn". Ett favvomärke så jag gillar jämförelsen mellan Gucci och BB. Och Gwyneth har ju bra smak.

ICT: Visst borde man kunna delbetala en BB. Du får fråga i de stora butikerna hur de gör - kan tänka mig att man betalar av på 12 månader, vilket är brukligt om man t ex köper en soffa.

• snart tre

Mamma2001: När sitt- eller liggdelen inte är på vagnen är chassit rörligt, om det är det du menar? Det ska vara så iaf.

• snart tre

Mamma2001: De små har jag kört med framåt med undantag av en gång - det var tung och tjock blötsnö då och då var jag tvungen att ta till de stora hjulen. Annars har jag kört med de små och i svängbart läge varjde dag sedan vagnen började användas (sex månader nu).

• snart tre

Blue Vapor: Lugn och fin - andas ordentligt nu.

• snart tre

Undra om jag är den enda Frog-ägaren som aldrig kommer att sälja min vagn! Har bestämt mig för att behålla den till nästa knott (om jag nu inte behöver en syskonvagn och BB verkligen kommer med en sådan). Tänker komplettera med en billig "dagisvagn" (aldrig att jag tar froggen till dagis) och kanske även en paraplyvagn att ha i Skåne i sommar. Sen ska jag ta kärleksfullt vårda froggen och hoppas att mina barn blir glada när de hittar denna designraritet på vår vind om sisådär 30 år...fniss!!!

För att hålla vagnen i toppskick funderar jag på att köpa de nya skandinaviska hjulen tills jag ska köra nästa knott i den. Måste fråga om det går att byta? Någon som vet? Tycker det borde gå att sätta de hjulen på en frog också.

• snart tre

Jag har egentligen inte problem med min Frog-framhjul nu, men det kan ju vara smart att uppgradera dem om man ska fortsätta använda vagnen. Så det är absolut en intressant fråga?

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III