Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Snysop: Ha, ha, ha... jag ska också ha en vår/tidig sommarbebis nästa gång. Vara höggravid när det är värmebölja, som jag var förra sommaren, är ingen höjdare (hade gärna sett at förra sommaren bara var en regnsommar). Hoppas jag planera in ett mars till tidig juni-syskon till G. Då blir det lättare att lösa dagisproblematiken också....

• snart tre

EllenDellen: Gilbert är sex månader nu och vi bytte till sittdelen strax efter nyår när han var 4,5 månad eftersom han är lång och det började bli lite trångt pga vinteoverallen men också för att han liksom din son började protestera mot att inte få kika ut. Han har stortrivts i sittdelen från dag 1 oavsett om han sover eller är vaken.

• snart tre

Nu är jag också Beta-medlem

Ja, det där med dagisplatser gör mig superförbannad. Barn föds ju på olika delar av året - det måste man ju anpassa sig till lite. Att ha två intagningar (aug+jan) borde vara standard tycker man. *skakar på huvudet*

• snart tre

Uno & Stargirl: Både spännande, roligt och skrämmande att läsa om era BB-eskapader. Tar mig för pannan när jag läser vissa och blir glad av andra. Har tyvärr inga historier eftersom jag knappt varit utanför dörren senaste veckan pga envis förkylning.

Blue Vapor: Hasseludden! Me like. Har varit där två ggr och jag blir gärna bortrövad dit också. Underbart ställe och supergod mat

• snart tre

82an: Nej, tyvärr vet jag inget mer än att det tydligen ska vara en på G inom ett år eller två. Men jag funderar på att mejla BB och kolla med dem så man vet om och när det är.

• snart tre

82an: Absolut - det är av intresse för mig också med tanke på framtida syskonplaner

• snart tre

Emlet och 82an: He, he, he...här smids det planer också. Om allt går vägen vill vi ha ett syskon tills 2008 och då får gärna BB ha kommit med en syskonvagn. Vi får sätta igång och mejlbomba dem i frågan

• snart tre

Grattis Pixibelle - och vilket fint namn!

• snart tre

Jag är inte heller konservativ vad gäller färger - inte min man heller. När vi höll på att leta barnvagnar, och trodde vi skulle ha en UJ (innan vi hittat BB och innan vi visste könet), ville min man ha den chockrosa UJ:n till vår knott. Han blev tvärförälskad i den mörkrosa färgen. Det blev en knallröd BB Frog istället.

Jag har shoppat kläder till min knott sedan jag var på inskrivning i början av förra året. Hann handla massor av kläder innan Gilbert kom i alla möjliga fina färger. Fick ofta frågan om jag verkligen skulle köpa en viss plagg eftersom jag inte visste vad det var i magen. Eh! Jag köper det jag gillar till min son. Han har tuffa jeans, sportiga outfits, kläder i massor av olika färger från både tjej- och killavdelningarna. Han har en del tröjor (från POP, Simpleworld och Haven) i rosa också som han är supersnygg i. Senaste tjejgrejen han har haft på sig är en superfin röd långärmad tröja från POP med vita hjärtan på (på alla hjärtans dag förstås) - han var kanonläcker i den.

Fram för mer färg - ser fram emot när jag ser en rosa vagn på stan med en kille i den.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III