Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Snysop: Bra att man kan göra så oavsett om ligg- eller sittdel är på tycker jag - bara en ovanlig syn. Kan tänka mig att de som väntar med att byta till sittdel men som har knottar som vill kika ut gör så. Vi ger för övrigt också G ersättning på det viset i vagnen ibalnd - helt perfekt om man är på stan och man inte kan sätta sig någonstans förutom på en parkbänk eller liknande.

• snart tre

Jarnis: Jag orkar inte med sådan människor längre (men jag fick verkligen anstränga mig för att knipa näbben och inte säga något dumt) Börjar tyvärr vänja mig vid korkade kommentarer, men det säger ju mer om den typen av personer.

• snart tre

Nora75: jag hade köpt ett parasoll iaf. Min son är född 16 augusti förra året och vi tyckte det var onödigt att köpa parasoll innan eftersom det är ganska vanligt att sommaren tar slut framåt slutet av augusti. Men det isade sig bli världens soligaste höst och vi hade verkligen behövs parasollet, nu blev det bomullsfilt över sufletten och solhatt på istället. Ska köpa ett parasoll till i sommar istället - lär nog behövas.

• snart tre

Åh, den hyllan har jag också span på till Gilbert (som minsann ska ha ett dockskåp) - kanonbra pris, fin och perfekt som dockskåp. Blir nog en sådan nu när vi ska flytta till hus och han får eget rum (dvs jag får inreda....). Fast jag skulle egentligen vilja ha taket och fönsterkarmarna i annan färg - kanske går att måla om?

• snart tre

Marvelina: Härligt! Det kommer E uppskatta. Jag älskar dockskåp - möblerade om mitt jämt när jag var liten och älskade att inreda redan då. Får se om G ärvt det eller om det bara är sport (pappa) som gäller. Vi får se, kanske fixar jag ett eget också (får spana på ditt när det är klart Marvelina).

Förresten - är det någon mer än jag som minns det där Vänner-avsnittet när Monica får ärva ett vackert viktorianskt dockskåp som ingen får hålla på med. Phoebe gör då sitt eget, högst psykadeliska dockskåp, som alla andra vänner älskar. Har för mig att det var en lakritsremslian i vardagsrummet

• snart tre

Marvelina: Ja, jag såg en grå/gul cam mittemot Gallerian här på K-holmen - de gick i riktning mot bron över till dig så det är säkert samma vagn.

• snart tre

Här i Stockholm kryllar det verkligen av BB:s nu. Är också nyfiken på om det är folk här inne jag brukar se på mina promenader.

• snart tre

Jaha - nu kommer alla här i tråden ha BB:s, filurer, skiphops och/eller shanghaiväskor, bunkers och dockskåpshylla från Ellos. Tjoho, vad vi är unika va?

Jag såg förresten en shanghaiväska IRL igår - en tjej hade en turkos väska med röda kanter och gulddetaljer på väskan till sin gråa Phil & Ted. Verkligen snygg!

• snart tre

Marvelina: Nä men va? Verkar ju inte klokt. Eller så snor de "reservdelar" och säljer vidare på Blocket och liknande?

• snart tre

Jag har tidigare tipsat om att ha två Safemanlås till vagnen. Vi har ett som sitter permanent mellan chassi och överdel (det går att sätta så man kan vinkla vagnen ändå så det är inget problem) och sen ett vi låser fast vagnen i trapphuset med.

Bågen har jag nästan aldrig på vagnen - den åker på tills vi vänder sittvagnen och kör G framåt i sommar. Nu känns det bara som den är i vägen när man ska knöla ner honom i åkpåsen.

Det är så sabla trist att folk är så jäkla klåfingriga....

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III