• Jennie83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Soffiie skrev 2011-12-12 22:28:31 följande:
    Hej
    nej det översta är gravtest och det andra ägglossningstest..

jag fick mkissfall den 22 nov i vecka 7+3 så frågan är om det är gamalt hormon eller ny för ajg fick nsätan negativt test förra veckan men idag var det så här synligt.,
    Ja jag fick mf 25 november (skulle gå in i vecka 7) el de började då. slutade blöda fredagen 2/12
    jag har fått vara o ta HCG prov för o se att det har gått ner ordentligt. fortsätter de bli starkare ska du nog ringa gyn tycker ja!!! Eller ja tyck du ska ringa ändå!!!! O kräva en koll Du kan mkt möjligt va gravid =) (ha ni myst på något sedan mf, el ja mena sen du slutat blöda?)
  • Soffiie
    Jennie83 skrev 2011-12-12 22:39:19 följande:
    Ja jag fick mf 25 november (skulle gå in i vecka 7) el de började då. slutade blöda fredagen 2/12
    jag har fått vara o ta HCG prov för o se att det har gått ner ordentligt. fortsätter de bli starkare ska du nog ringa gyn tycker ja!!! Eller ja tyck du ska ringa ändå!!!! O kräva en koll Du kan mkt möjligt va gravid =) (ha ni myst på något sedan mf, el ja mena sen du slutat blöda?)
    ja vi mös en dag efter blödning slutat sen i fredags så den i fredags kan det ju inte vara men tycker det ska va för tidigt att synas nått om det är en ny grav.. Jag hade ju jätte starka gravtester länge men sen blev dem svagare jätte fort och förra veckan i fredagas var det så svagt så det va svårt se men man såg. sen idag detta.. men det var från testlagrets med men en sån kasett är det olika tester i dem? tänkte på att olika tester visar ju ollika starkt

Jag har lite grav symtom så som molvärk och halsbränna när ja drickerkaffe men det kan ju lika väl va kvar från förra graviditeten.. Vad ska jag säga till gyn då? jag var ju på kontroll den 24 då hade allt komit ut och jag fick cytotek tabletter i slidan för att vara extra säker på att allt kommer ut
  • Soffiie

en annan sak om det är så att det är från gamla graven.. kan man då få ägglossning nu snart för tycker mina ägglossningstest ökat i styrka de sista dagarna,,?? När jag började blöda lite var den 18 nov då hade jag 7960 i hcg så inte konstigt det är kvar lite i så fll eftersom det vr så högt.. vet du vilket värde du hade?
    Jag har int elämnat nå mer blodprov om hcg jag skulle bara höra av mig när min mens kommit igen så skulle vi kolla så allt såg bra ut

• Jennie83
    Soffiie skrev 2011-12-12 22:44:00 följande:
    ja vi mös en dag efter blödning slutat sen i fredags så den i fredags kan det ju inte vara men tycker det ska va för tidigt att synas nått om det är en ny grav.. Jag hade ju jätte starka gravtester länge men sen blev dem svagare jätte fort och förra veckan i fredagas var det så svagt så det va svårt se men man såg. sen idag detta.. men det var från testlagrets med men en sån kasett är det olika tester i dem? tänkte på att olika tester visar ju ollika starkt

Jag har lite grav symtom så som molvärk och halsbränna när ja drickerkaffe men det kan ju lika väl va kvar från förra graviditeten.. Vad ska jag säga till gyn då? jag var ju på kontroll den 24 då hade allt komit ut och jag fick cytotek tabletter i slidan för att vara extra säker på att allt kommer ut
    Kolla hur gravtestet ser ut på fredag igen, o är de då starkare tycker ja du ska ringa o säga som de e =) För chansen o bli gravid efter mf e lättare =9 eftersom alla hormoner i livmodern e kvar så den e som förberedd =)
    Kolla som sagt under veckan o e de starkare på fredag så tycker jag du ringer o berättar som de e att du fått minus efter du slutat blöda samt att du har fått ett plus igen o du vill komma in o kolla så allt e som de ska, då bokar dom dig ju säkert 1-2 veckor bort =)
    låter spännande det här =) hoppas hoppas!!!!
  • Soffiie

12 dagar sedan vi mös efter blödningen slutat men tycker inte jag skulle haft äl så snabbt på blödning

• Soffiie

hehe jaa spännande men jag tror nog att det är från gamla graven.. jag hade kanske druckit mer då eller nått så det inte syntes så bra.. eller berodde det på testet det var ju sån kasett från testlagret detta är ju sticka men borde ju va samma tycker man,,

ja du man är bra på analysera..

• Soffiie

jag måste kolla i morrn igen hehe varje dag nu tills antaingen det blir svagare och försvinner eller blir starkare =)

• Jennie83
    Soffiie skrev 2011-12-12 22:50:46 följande:
    hehe jaa spännande men jag tror nog att det är från gamla graven.. jag hade kanske druckit mer då eller nått så det inte syntes så bra.. eller berodde det på testet det var ju sån kasett från testlagret detta är ju sticka men borde ju va samma tycker man,,

ja du man är bra på analysera..
    Nu gör du så här =) Ta ett nytt test med morgonurin!!!!!!!!!!!!!!!! =) de e en order!!! kan visst hända på 12 dagar =)
    åååå va spännande!!!!
    Tror ej de e kvar sedan gammla grav,, snälla ta ett test åt morgonen med morgonurin då!!! =)

o en fråga till då, efter hur många dagar efter blödningen väntade ni? (haha förlåt)
  • Soffiie

hm ja alltså jag började ju få bruna blödningar den 18e sen satt det i gång blöda ordentligt sen 22 nov blöde otroligt mycket i 2 dagar sen på torsdagen den 24 var ja på gyn och då tog han ut lite som va kvr ochs en fick ja tabletter för få ut allt och efter det blöde ja nästan inget bara lite brunt i nästan en vecka,, så den 1 december så mös vi då hade ja inget kvar av brunt eller blod
    ja jag tar ett  imorrn  har druckit massor ikväll så nu ska ja inte ta nått.. spännande det blev nu hehe

• Soffiie

Om man räknar bruna blödningarna som började den 18e så var det 13 dagar efter det vi mös

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester