• popcornplaya

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ju lägre desto känsligare. Vanligaste nu är att testerna har 25. Cb och testlagret m.m

• LinaLoj
    lillabambi skrev 2011-12-14 22:30:10 följande:
    Undrar lite har köpt apotekets och de testar 50 är de känsligt eller ska de vara lågt ?
    hittade detta när jag googlat:
    http://www.familjeliv.se/Planerar_barn/Wiki/a12.html 

Vet inte om jag får länka till de andra sidorna men googla "graviditetstest miu"  så får du se!

Ursäkta OT.n men jag tänkte eftersom jag hittade så får jag väl dela med mig.  
  • lillabambi

Super tack. Då kanske jag kan hoppas än då att testet inte visade nått på bim kanske behövs lite mer hcg ?

• alexander2011

asså en fråga. börjar verkligen tveka på om det inte är nått. tror inte det :( borde inte testet blivit starkare isf eller kan det dröja länge till innan det blir nån stegring? tänk om det är spöksträck. såg ingenting på senaste testet bara en svag skugga efter utgående tid mot ljuset :( borde jag avvakta några dagar innan jag testar igen?

slemmtorsk hur går det för dig?

Puman: ja här har det varit aktivt hahaha, ja nu jävlar får det ta sig :) ska du pröva cb:s äl tester eller hur gör du?

.aj: klart du kan hoppas det är ju positivt hihi grattis :)       

oomickanoo: anar mig nån skugga där :)  forsätt o testa så ser vi om det blir starkare :), håller tummarna 

• alexander2011
    anyminutenow: jo jag tror det är nått där :) fortsätt o testa för om det är rosa så borde det vara positivt

majja31: stort grattis det är ju jätte starkt ju Solig sträcken behöver inte vara lika starka för att det ska vara positivt  
  • HZCEk
    mamma Linder skrev 2011-12-14 20:44:27 följande:
    löjliga familjen, grattis in isäng nu. Ang lutealfasen så är den alltid det samma, har du 12 dagar så är det så den ändras aldrig, där emot tiden mellan mens fram till äl kän variera
    Jag har dålig koll på denna fas så tänkte höra om någon kan hjälpa mig förstå  
    Efter ppillerstoppet i augusti fick jag en cykel på 38 dagar.  Började testa med ältest i oktober. Då gav ältestet positivt utslag den 21-22/10, så äl var väl då runt 22-23? Tanten kom sedan den 2/11. Om jag räknar äl den 22 så är det 12 dagars lutealfas då? Eller?

Nästa positiva ältest var den 27/11 och tanten kom den 8/12. Om jag då igen antar att äl är dagen efter första positiva ältestet så är fasen 11 dagar? Eller räknar jag fel? Den här senaste cykeln var på 36 dagar så den verkar minska och jag tolkade det som att det var därför lutealfasen också blev kortare. Sedan såg jag din kommentar mamma Linder och kom på att den brukar alltid vara lika lång.

Någon som har den blekaste aning?
    Annars får jag väl se om den håller 11-12 dagar nästa gång också för isf kanske det är samma men blir olika beroende på timmarna på dygnet. Men jag hoppas slippa kärringen  
  • sweasmamma

Carmat!! Jag vet inte OM jag ska köra äl test faktiskt ... ev köper jag cb`s annars kör vi from idag ,förra gången fick jag utslag dag 9 på dagen ,neg kvällen så äl mellan dag 10-11 så vi gör så denna mån också,räknar att det är så!

lite sport får det allt varaFlört  ha ha

idag är iaf dag 8 efter senaste mensens första dag ...så vi kör.. 

• yessyca
    LöjligaFamiljen skrev 2011-12-14 21:10:39 följande:
    Ja väntar på att maken ska komma hem :) men han hatar det här göra-barn-sexet... Han får som prestationsångest... Har era karlar det så också?
    Ja, min karl får också prestationsångest Tungan ute så jag berättar inte för han då ägglossning sker.
    Han får inte heller se på mina stickor.
    Men visst märker han att ägglossning är på väg då jag blir mer sugen naturligt. Och några dagar efter det så brukar det komma upp en "glad gubbe" i CBs testruta Flört
  • sweasmamma
    yessyca skrev 2011-12-15 08:29:23 följande:
    Ja, min karl får också prestationsångest Tungan ute så jag berättar inte för han då ägglossning sker.
    Han får inte heller se på mina stickor.
    Men visst märker han att ägglossning är på väg då jag blir mer sugen naturligt. Och några dagar efter det så brukar det komma upp en "glad gubbe" i CBs testruta Flört
    min man osså!!! han tycker INTE det är sexigt med.."älskling,kom igen det är äl" nej denna gången bara myyyser jag med honom =)
  • aj 378

Dagens test. Känns som att det är lite starkare än igår. Jag o min sambo har försökt få barn i ett år så vågar inte riktigt tro att vi är gravida än. Vill testa med ett digitalt men det kanske är förtidigt? hur känsligt är de digitala? har testat med rfsu's testa tidigt nu,  

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester