• jempalainen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gummsan skrev 2011-12-18 13:36:29 följande:
    Nu har jag hört från flera håll att man ska undvika socker om man vill bli gravid. Men ingen kan berätta varför... Vet ni tjejer varför??? 

Jag är världens godisråtta :-S 

hej, det jag har läst om är att sockret och hög insulinhalt i blodet påverkar fertiliteten. Jag har haft svårt att bli gravid men efter fyra månader av sockerfri och blodsockersänkande kost så blev jag gravid. Det finns jättebra sidor om lchf som förklarar saken bättre, även böcker. Jag rekommenderar kostdoktorns sida. Sen behöver man kanske inte äta lchf men just att få ner blodsockret o stabilisera det verkar vara grjejen för en del. Det beror ju på varför man har svårt att bli gravid.:)
  • Vattenmelon
    Nu har jag hört från flera håll att man ska undvika socker om man vill bli gravid. Men ingen kan berätta varför... Vet ni tjejer varför??? 

Om man har PCOs som innebär att många hormoners nivåer är "störda" kan det vara bra att undvika socker. En av hormonerna som bidrar till syndromet är nämligen insulin. Kroppen svarar inte på normalt sätt på insulinfrisättning efter plötsliga blodsockerhöjningar. 

Om man däremot inte har PCOs så finns det väl inte några anledningar att ta bort allt socker från kosten. Men självklart gäller det att ha en balanserad kost för att ha en bra hälsa, speciellt när man försöker bli gravid.

Under en graviditet kan det vara bra att dra ner lite på godiset så man minskar risken för graviditetsdiabetes. 
    vattenmelon82.wordpress.com
  • Knasten83

Massa grattis till giftemålet!!!!! Vi gifte oss i somras, hemligt! Bara mannen, jag och vår dotter. Sen reste vi iväg men då sände vi samtidigt ut inbjudningskort till nära o kära att när vi kommer hem är det sommarfest i vår trädgård för att fira vårt giftemål!! Snacka om snopna gäster- men glada! Allt va perfekt!!!

• Bullen i ugnen
    Helenmedh skrev 2011-12-18 14:32:36 följande:
    Nu tog jag ett till ältest som var mycket svagare.. Är det försent nu? 
    Nej, ÄL-testen visar ju stegring en dagen innan ÄL.
  • Helenmedh
    Bullen i ugnen skrev 2011-12-18 15:17:21 följande:
    Nej, ÄL-testen visar ju stegring en dagen innan ÄL.
    OKej, då kan jag vara lugn då!
  • popcornplaya

Vet inget om det egentligen men med mitt andra barn blev jag oplanerat gravid och då körde jag lchf, med första barnet tog det ca ett år att få till och då åt jag massor med socker..hehe så vem vet.

Har några kilo att gå ner så man kanske ska testa det igen.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • LöjligaFamiljen

Grattis slemtorsk! Låter som ett helt magiskt underbart bröllop

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester