• 05091112

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liten Léonie skrev 2011-12-19 23:24:23 följande:
    Åhh jag blir så glad. Vad tog du för test? CB med?
    Japp.
    Började med testlagrets i torsdagskväll, tog ett diigtalt i lördagskväll men jag hade tydligen ett CB i skåpet hemma så jag tog det imorse (tycker de plussen är finast som fotominne) och det blev positivt men mycket svagare än de i torsdags.

• Hallonbilar

Självklart känner Jag med er alla som ej lyckats får det enda efterlängdate plus, men känner att jag måste ge en eloge till slemtorsk, läser här dagligen och för mig har hennes kamp fastnat hos mig, varje dag hoppas jag att hon får sitt plus, inte för att förringa er, jag önskar alla er lycka till, tänker mest på hennes kamp och svårigheter,

ville med detta önska er lycka till, alla er, kram marie  

Nu går han runt och försöker se ut som en katt
  • sweasmamma

Ja jag TROR ju inte det är nåt.. men... OM det inte hade varit någonting...skulle det verkligen visa sån brett streck ,KAN det vara spök??

jag har mensvärk ,av och till ....men allt kan ju bero på annat ..

man är såå van vid neg så man vågar inte hoppas 

• Gummsan
    sweasmamma skrev 2011-12-20 07:48:23 följande:
    Ja jag TROR ju inte det är nåt.. men... OM det inte hade varit någonting...skulle det verkligen visa sån brett streck ,KAN det vara spök??

Tror inte heller att de va spök. Håller tummarna!
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-20 07:48:23 följande:

Jag blir lite orolig när du säger att du har "mensvärk" av och till... jag har lagt märke till det också när du skriver att du har känningar allt som oftast i de trakterna. Det är ju inte riktigt "normalt" att ha mensvärk lite när som helst.

Jag känner ofta av min ägglossning tex, men det är inget som påminner om mensvärk utan en helt annan sorts värk, det finns säkert de som har "mensvärk" även vid ägglossning men man har ju inte ont hela tiden "av och till".

Har du varit hos en gyn och kollat upp dig ordentligt, mensvärks-liknande smärta kan ju bero på att ma har en infektion tex, då kan ju det vara en solklar orsak till att du bara får negativt.

Sen kan det även vara stressmage, du är ju sååå stressad över att bli gravid, har du inte en liten som är rätt "nyfödd"?? När jag får känningar av min magkatarr så känns det ofta i samma region som livmodern, och strålar ofta ut i ryggen (precis som mensvärk kan göra)

Jag tycker du ska boka tid hos en gyn för en genomgång ..en riktig sådan för att gå omkring och ha mensvärk mest hela tiden är INTE ett bra tecken.
  • Fyffe

Pumann det såg inte ut som spök! Så testa igen!! :) Jag håller tummarna!

• sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-20 07:57:39 följande:
    Jag blir lite orolig när du säger att du har "mensvärk" av och till... jag har lagt märke till det också när du skriver att du har känningar allt som oftast i de trakterna. Det är ju inte riktigt "normalt" att ha mensvärk lite när som helst.

Jag känner ofta av min ägglossning tex, men det är inget som påminner om mensvärk utan en helt annan sorts värk, det finns säkert de som har "mensvärk" även vid ägglossning men man har ju inte ont hela tiden "av och till".

Har du varit hos en gyn och kollat upp dig ordentligt, mensvärks-liknande smärta kan ju bero på att ma har en infektion tex, då kan ju det vara en solklar orsak till att du bara får negativt.

Sen kan det även vara stressmage, du är ju sååå stressad över att bli gravid, har du inte en liten som är rätt "nyfödd"?? När jag får känningar av min magkatarr så känns det ofta i samma region som livmodern, och strålar ofta ut i ryggen (precis som mensvärk kan göra)

Jag tycker du ska boka tid hos en gyn för en genomgång ..en riktig sådan för att gå omkring och ha mensvärk mest hela tiden är INTE ett bra tecken.
    Nej jag har ju haft mensvärks liknande sen senaste äl,ca en v efter !! Jag vet att jag är stressad men har även släppt det lite... Min dotter är inte nyfödd längre,hon är 3 år=)

Sist jag va hos gyn såg det bra ut men det va ju ett bra tag sen !! kan det va något allvarligt?? =(  
  • sweasmamma
    Gummsan skrev 2011-12-20 07:55:30 följande:
    Tror inte heller att de va spök. Håller tummarna!
    tror ni inte?? ja jag får tetsa igen eller som slemmis säger,boka tid på gyn !! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester