• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

fast infektion så borde jag väl haft jätteont och feber??eller??

• alexander2011

slemtorsk: tror du blandade ihop mig o puman. jag har ju en liten bebbe :) håller iofs med dig. därför bör hon ta ett test för att utesluta att hon är gravid.

• slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-20 08:19:05 följande:
    Nej jag har ju haft mensvärks liknande sen senaste äl,ca en v efter !! Jag vet att jag är stressad men har även släppt det lite... Min dotter är inte nyfödd längre,hon är 3 år=)

Sist jag va hos gyn såg det bra ut men det va ju ett bra tag sen !! kan det va något allvarligt?? =(  
    nja något allvarligt tror jag inte det är.. då skulle du ha jätteont, men om det värker och ömmar kan det ju vara något litet myom eller chokladcystor som vanligtvis är totalt ofarliga men kan ställa till det litet...

Fick för mig att din lilla var yngre

Det är aldrig fel att kolla upp sig.. jag går MINST en gång om året, även innan vi beslutade att skaffa barn.

Som du skrev sen.. en infektion skulle du troligtvis ha ont av.. men jag har haft urinvägsinfektion 2-3 gånger och ingen av gångerna visste jag om det.. ingen smärta, ingen feber... inget...var först när jag tog andra prover som det uppdagades och den kan ju sätta sig på njurarna så jag är glad att det upptäcktes.Man måste inte ha symptom.....varken av uvi eller grav

men först o främst tycker jag att du ska ta ett test till...... och om det är negativt kanske en liten koll inte är så dumt.
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-12-20 08:29:44 följande:
    slemtorsk: tror du blandade ihop mig o puman. jag har ju en liten bebbe :) håller iofs med dig. därför bör hon ta ett test för att utesluta att hon är gravid.
    japp... blandade i hop er
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-20 08:31:54 följande:
    nja något allvarligt tror jag inte det är.. då skulle du ha jätteont, men om det värker och ömmar kan det ju vara något litet myom eller chokladcystor som vanligtvis är totalt ofarliga men kan ställa till det litet...

Fick för mig att din lilla var yngre

Det är aldrig fel att kolla upp sig.. jag går MINST en gång om året, även innan vi beslutade att skaffa barn.

Som du skrev sen.. en infektion skulle du troligtvis ha ont av.. men jag har haft urinvägsinfektion 2-3 gånger och ingen av gångerna visste jag om det.. ingen smärta, ingen feber... inget...var först när jag tog andra prover som det uppdagades och den kan ju sätta sig på njurarna så jag är glad att det upptäcktes.Man måste inte ha symptom.....varken av uvi eller grav

men först o främst tycker jag att du ska ta ett test till...... och om det är negativt kanske en liten koll inte är så dumt.
    aha okej ... ja alltså jag har varit gravid 5 ggr,och varje gång har jag haft en känsla av att jag varit gravid,ingen av gångerna va planerad! men haft ma,mf och en abort(i tidig ålder) jag känner mig inte gravid men som sagt mensvärken sitter i ,kommer och går och illamående!!

uvi har jag haft ett par ggr men det behöver väl inte kännas likadant varje gång!jag testar idag men har också ringt bm och dom ska ringa upp!OM det skulle vara ett myom,(måste googla det ) kan det ge dessa symtom

• slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-20 08:42:20 följande:
    aha okej ... ja alltså jag har varit gravid 5 ggr,och varje gång har jag haft en känsla av att jag varit gravid,ingen av gångerna va planerad! men haft ma,mf och en abort(i tidig ålder) jag känner mig inte gravid men som sagt mensvärken sitter i ,kommer och går och illamående!!

uvi har jag haft ett par ggr men det behöver väl inte kännas likadant varje gång!jag testar idag men har också ringt bm och dom ska ringa upp!OM det skulle vara ett myom,(måste googla det ) kan det ge dessa symtom

jag vet ärligt talat inte vilka symptom det kan ge- om några... vet att de kollade mig efter det innan IVF-behandlingen, det är som knutar tror jag, på livmoderhalsen eller livmodern...En vän till mig som hade det blödde mycket och ofta och länge.. det är väl det enda jag vet och det stämmer ju inte på dig iaf....

Testa igen och att kolla upp sig är aldrig fel, hellre en gång för mycket än en för lite Håller tummarna
  • Squeezy

I helgen hade jag äl-känningar. Hade dock inga tester hemma så kan inte bekräfta det. Men skumt ändå, mensen kom den 8:e. Och jag brukar ha 16-17 dagar mellan mens och äl. Oh well, time will tell. Kan ju hoppas på att jag fått en kortare cykel. :D

• Jennie83
    sweasmamma skrev 2011-12-20 08:19:42 följande:
    tror ni inte?? ja jag får tetsa igen eller som slemmis säger,boka tid på gyn !! 
    Tycker du ska testa igen först o främst!!! =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester