• yessyca

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2011-12-29 09:46:45 följande:
    nej du kan inte plussa om ägget inte fäst ,det finns dom som får en kemiskt grav då ägget nuddat vid men inte satt sig ,det kan utsöndra hcg!! det tar oftast 7-12 dagar för ägget att fästa men det KAN fästa så tidigt som 3 dagar och så sent som 14 dagar 
    Okej, men om du fått en kemisk graviditet så borde du väl inte plussa flera dagar i rad?
    Så vid mitt förr MF så började jag blöda på ÄL+15, då borde väl ägget fäst sig men släppt?
    Tog ÄL-tester så jag vet ganska exakt då ÄL har skett.
  • Frokenpilla

Tack alla!
    Jag vill bara säga att jag var heeeeeelt säker på att det var kört.
    Testade ytterst svagt (en antydan) till positivt juldagen tror jag. Var sjukt trött och illamåande juldagen och annandagen och och i Tisdags fick jag feber och diarre, så det berodde alltså inte på graviditet utan MAGSJUKA! har dessutom testat negativt både på måndagen och tisdagen flera gånger. Sen sket jag i det när jag blev sjuk.
    Igår vaknade jag dessutom med nacksspärr..har så jävla ont så jag funderar på om det är hjärnhinneinflammation, men ingen feber. Så det har varit riktigt neggo här. Och så detta..testade bara för skojs skull.. kollade i tre minuter på det...och det syndes inget först...så la det bara ifrån mig och gick iväg. Sen var det ett..vet ej om det var 10 eller 15 min senare..så jag hoppas det gills.

• LitetBus

Tack snälla puman och pillanpernilla för att ni ger lite mer hopp och håller tummarna!

• sweasmamma
    yessyca skrev 2011-12-29 09:59:42 följande:
    Okej, men om du fått en kemisk graviditet så borde du väl inte plussa flera dagar i rad?
    Så vid mitt förr MF så började jag blöda på ÄL+15, då borde väl ägget fäst sig men släppt?
    Tog ÄL-tester så jag vet ganska exakt då ÄL har skett.
    ja precis ... 
  • sweasmamma
    MissFörstånd skrev 2011-12-29 10:00:17 följande:
    Pumann - bra med fötterna på jorden, men såklart så hoppas man så innerligt att det ska vara plus b
    klart man hoppas men .... ja du vet =)
  • sweasmamma
    Frokenpilla skrev 2011-12-29 10:00:01 följande:
    Tack alla!
    Jag vill bara säga att jag var heeeeeelt säker på att det var kört.
    Testade ytterst svagt (en antydan) till positivt juldagen tror jag. Var sjukt trött och illamåande juldagen och annandagen och och i Tisdags fick jag feber och diarre, så det berodde alltså inte på graviditet utan MAGSJUKA! har dessutom testat negativt både på måndagen och tisdagen flera gånger. Sen sket jag i det när jag blev sjuk.
    Igår vaknade jag dessutom med nacksspärr..har så jävla ont så jag funderar på om det är hjärnhinneinflammation, men ingen feber. Så det har varit riktigt neggo här. Och så detta..testade bara för skojs skull.. kollade i tre minuter på det...och det syndes inget först...så la det bara ifrån mig och gick iväg. Sen var det ett..vet ej om det var 10 eller 15 min senare..så jag hoppas det gills.
    dom gills väl i 15-20 min va??eller 30?? 
  • LitetBus

Nu kom snart 4-årige sonen och sa, helt ur det blå, "har du en bebis i magen mamma?" och jag svarade att jag inte har det. Då säger han "men det tror jag!"... Han vet ju såklart ingenting... Inte för att jag är vidskeplig men jag hoppas att han har rätt

• Together90
    LuPeRo skrev 2011-12-29 09:55:07 följande:
    Jag fick samma besked! Men jag mailade dom och sa att jag behövde fler och ca 1 timme senare fick jag ett mail om att mina tester var på väg. Så jag får alla mina idag

Okej har du mailadressen i huvudet ? Ska också maila.. kram
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Frokenpilla

Pumann: Det står att man ska läsa av det inom 5-10 minuter...vet inte hur lång tid efter jag tittade på det..men innan har det aldrig varit streck efter heller. Tror det kan ha gått 15-20 min efter?

LitenBus: Jag hoppas du har samma tur som mig, men jag vågar inte tro det än.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester