• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

oOLillaJagOo skrev 2012-01-08 08:41:55 följande:
    Åh, jag har börjat intala mig själv att jag inte är gravid. Jag och sambon gick upp samtidigt imorse för att ta testet då han skulle resa bort nu.. OCh så blev vi inte ett dugg klokare!! :( Är så rädd för att köpa ett digitllt test och att det ska stå att jag inte är gravid..
    nja... digitalt KAN vara lite lurigt . du kan ta ett digitalt men bli inte fööör ledsen om det står inte gravid!men du har ju bim idag så jag hade nog satsat på ett digitalt ändå ...
  • sweasmamma

from bim dagen KAN man ta det vilken tid som helst på dygnet =) behöööver ju inte vara morgonurin=)

men bra om du håller dig 2 timmar utan att dricka så mkt .. jag tror också det kommer stå gravid 

• Knasten83

Jag hade väntat några dar med digitalt, men det e bara för att jag fick inte gravid på mitt digitala när jag fick plus på Stickan.
    Med risk att man blir helst knäckt om det står inte gravid så vänta iaf tills efter bim.

• oOLillaJagOo

Ja, jag ska vänta till imorgon med att ta ett nytt test! :) Tack för era svar tjejer!

• Soffiie

Dalkullan vad är det för tester du användt? såna som mäter 10 mlu? för dem visar alltid svagare streck med pga att man inte ska bli lurad när dem mäter så svagt hcg det finns alltså int elika mycket färgpigment i dessa test som färgar linjen rosa om man är gravid

• oOLillaJagOo
    Soffiie skrev 2012-01-08 08:45:10 följande:
    Dalkullan vad är det för tester du användt? såna som mäter 10 mlu? för dem visar alltid svagare streck med pga att man inte ska bli lurad när dem mäter så svagt hcg det finns alltså int elika mycket färgpigment i dessa test som färgar linjen rosa om man är gravid

Dom här: http://babyornot.se/product_info.php/cPath/27/products_id/35 men kan nte se om dom mäter 10 mlu?
  • oOLillaJagOo
    Soffiie skrev 2012-01-08 08:45:10 följande:
    eller vadå, menar du att det kan innebära att jag blir lurad av testet, att jag ser nåt fast det inte är nåt egentligen?
  • Soffiie

ok ja dem mäter 25 mlu stod det i texten, men man ser ju strecket kalrt och tydligt och det har ju blivit starkare sen sist. jag skulle köpa ett annat test på apoteket och testa bara för att. men jag skulle nog lita på att jag var gravid om jag fått dessas streck som du fått nu så jag vågar alla fall säga GRATTIS!!

• Den lilla M

det står: Graviditetstesten mäter koncentrationen av HCG och har en känslighet på 25 mlu/ml.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • sweasmamma
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-08 08:50:51 följande:
    eller vadå, menar du att det kan innebära att jag blir lurad av testet, att jag ser nåt fast det inte är nåt egentligen?
    nej nej ... at du kan inte få starkare på dom med 10...finns inte så mkt färg 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester