• isflikkan1

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sweetie2 skrev 2012-06-19 21:42:52 följande:
    Ja det är svårt, får göra ett test till på torsdag... Ska ha min mens 23-25 Juni... Är kanske lite tidigt, är på ÄL +9...De flesta testar tydligen positivt på ÄL 10-12, så får väl bara vara snäll och vänta... ändå störigt... Man vill ju så mycket! Vilken makt barn-längtan har på en. 
    Tack ändå för din analys ;) 

Håller tummar och tår för att du får ditt plus :)

Du kan nog göra ett test i morgon, om det inte är så att du vet när HCG halten höjs i din kropp. Man brukar tala om varannan dag så ökar den. Å det kan juh vara så att ditt ökar i morgon ;)

Pröva å testa på morgonen :)   
  • isflikkan1
    Helenmedh skrev 2012-06-19 21:50:32 följande:
    Åhh... Kunde inte hålla mig från att ta ett till. Gud man sjuk man är...! Men jag tycker mig se att det är lite starkare än det jag tog i eftermiddags? Eller jag vet inte.. Det är det översta som är nytt, det understa är testet som jag la upp med genomlysning som de flesta tyckte var positivt.. ÅHHH!!... 

Tycker fortfarande att det syns....   Hur ser det ut med genomlysning på detta?

• isflikkan1
    Helenmedh skrev 2012-06-19 21:56:13 följande:
    Det är det nyaste :) 

Isflikkan: Det syns med genomlysning på det nya också, typ likadant som på det förra.. Men det är jättesvårt att få på bild nu när solen gått ner :P Går ju inte att få på bild med en vanlig lampa bakom för då flimmrar hela bilden :/ 
    Ahhhh, förstår.....

Hade knappt synligt första streck själv..... Men gjorde som du å tog ett lite senare oxå på kvällen å det va bara lite lite mer synligt.... MEN sen vaknade jag vid 04:00 på morgonen å då, då va det mer synligt :)

Shit vilken testoman man varit, speciellt då kroppen spelade mig ett spratt först.... Vi planerade inte graviditet, men min mens tyckte den skulle utebli hela maj, fick en liten, liten blödning 21-23/5  som nu BM har bestämt att vi räknar utifrån tills dess att jag varit å gjort UL 12/7.....  Har alltid gått som en klocka å brukar kunna säga på minuten när jag ska ha tant röd... Sista gången jag blödde va i början på april:) Va så glad när jag äntligen fick ett plus.... Får se om BM flyttar fram mig på UL:et !!
  • isflikkan1
    Helenmedh skrev 2012-06-19 22:14:05 följande:
    Du är alltså gravid? Grattis isåfall! Vilken jäkla känsla! Hade jag fått behålla den första så hade jag varit i vecka 20-23 nu:/ Vi har försökt i ett år och 3 veckor nu med 2 missfall.  Började vår utredning idag eftersom min son på fyra år föddes med immunisering av en så ovanlig typ så varken läkare eller andra visste hur jag skulle kunna bli gravid igen. Kroppen stöter bort typ ALLT inkl embryon.. Men nu så verkar vi hittat vår läkare som skulle utreda och hjälpa oss! Tänk om jag är gravid nu? Då kommer min kropp garanterat stöta bort det.. Men å andra sidan har vi kontakt med denna läkare så han kanske har någon lösning/hjälp.. Aja, vad vet man..? Så oerhört frustrerande bara att inte veta riktigt VAD det är för fel.. 
    Usch vad jobbigt att inte få veta.... Å kroppen verkar vara den konstigaste av apparater. Immunisering vad är det för ngt?! Förlåt om jag frågar.

Ja, jag är gravid, inskriven och har fått världens underbaraste barnmorska :) Nu håller jag på att vänja mig vid alla galna symptom som kommer och går :)

• isflikkan1
    Helenmedh skrev 2012-06-19 22:32:39 följande:
    Immunisering är jättestort begrepp.. Finns många olika typer men jag har en som dom oftast inte kan behandla i Sverige eftersom den är så ovanlig så att det inte finns så mycket forskning om den.. Enkelt draget (jag vet inte heller knappt) så är det så att mitt immunförsvar går bärsärkagång och attackerar allt. Kommer det då in något med främmande celler (tex ett ägg med mannens dna) så stöter immunförsvaret ut det.. Detta uppdagades när pojken föddes och var sjuk pga mitt blod.. Funderade inte så mycket över det då men när vi började försöka oss på ett syskon och det inte gick eller bara slutade i mf så föll poletten ner typ.  Nu hoppas vi på hjälp, att dom kan upptäcka antikropparna i tid.. 

Gud vad kul! Åhh..! 
    Ja, jösses vad ens egna kropp kan ställa till med..... Men innebär det att du typ aldrig kan bli sjuk heller då?!
    Hoppas verkligen att du får all hjälp som du och din familj kan tänkas behöva!!!

Stor Kram å håll mig gärna uppdaterad om hur det går!! 
  • isflikkan1
    Helenmedh skrev 2012-06-20 10:53:03 följande:
    Nu börjar jag misstänka spök :/ Eller vad säger ni? Är det någon stegring? Nedersta är nytt.. Kanske för att det andra är torkat som det ser mer rosa ut? Eller. Åhh...  

Det är juh ngt där HELT KLART!! Testa med digital!!
  • isflikkan1
    stormviskaren skrev 2012-06-20 16:25:06 följande:
    tog två test, detta visar ytter lite och det kom inte fram förens ett bra tag efter. Sen fick jag detta! Rätt tydligt plus ändå väl? 

HELT KLART!!

GRATTIS!!!
  • isflikkan1

Tror inte man ska trixa så mycket med bilderna. Är man gravid så kommer man få positivt tids nog....

Det är en lång väntan, jag vet...

Skulle föreslå till er som får div tvetydiga svar att gå till MVC, gör ett test där eller be om att få göra ett hcg-test, då får ni säkert svar på 2 dagar :)

• isflikkan1
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-21 14:15:15 följande:
    fast hcg-prover är inget man får bara så där.. jag har försökt flera gånger pga jag har ätit hormoner i ivf-förberedande syfte och de ger inte den servicen.

Deras gravtester är dessutom inte särskilt känsliga så vill man ha svar lite tidigt, vilket vi alla vill så funkar inte det...

Det är som någon tidigare beskrivit... ganska spännande, lite som att skrapa triss att testa i förväg.. det är det som är hela grejen med denna tråden

Ojjjjj, jag gick in till Mamma Mia här i sthlm på dropp in å sa att jag va osäker på testresultaten å inte vet om jag är låghormonare, de tog ett test direkt å skickade iväg :)
  • isflikkan1
    Helenmedh skrev 2012-06-21 14:02:37 följande:
    Lider man av immunisering så som jag gör så är det väldigt viktigt att veta i tid.. Annars klarar sig inte embryot fram till bim..

Sen är väl alla nyfikna också Svårt att ha is i magen när man vill så mycket.. 

Förstår dig till fullo!!!!

Menar mer att man kanske blir lurad till att tro ngt som.sen visar sig att inte vara sant å på så sätt får förhoppningar som.senare inte stämmer.... Jobbigt att kastas mellan hopp å förtvivlan....

Tycker själv det är intressant å kika å analysera här, men tänkte mer så att man inte sårar ngn eller ger ngn hopp som kanske inte finns :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester