Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Vad tror ni? Ser ni något? Spökstreck? Rfsu testa tidigt, bim -1

Vad tror ni? Ser ni något? Spökstreck? Rfsu testa tidigt, bim -1
Hoppas att bilden syns, försökte lägga upp den från mobilen. Är taget efter 2-3 min på BIM+1. Ett super svagt streck ser jag men vet inte om någon annan ser... Vad tror ni?
Jag ser!
[quote=81490843][quote-nick]Bez skrev 2021-11-15 11:38:33 följande:[/quote-nick][/quote]
Tycker mig se ett ganska tydligt streck där... :)
Grattis, vad kul att det dök upp till slut!
Jag har själv haft tre missfall (eller rätteligen två missfall och ett MA) och för min del innebar pluset på stickan dessvärre starten för konstant oro. I början väldigt mycket där jag vid varje toalettbesök oroade mig för att det skulle komma blod, varje tillstymmelse till molvärk bekymrade mig osv. Oron gav med sig något för varje vecka och när jag i förra veckan, i vecka 9, fick dels ta blodprov som visade ett högt HCG-värde och dels göra ett VUL som visade den lilla bönan med pickande hjärta blev oron tämligen hanterbar. Självklart funderar jag fortfarande på om det kommer gå vägen och jag oroar mig för att bönans hjärta har slutat slå men känslan av att jag vet att allt iallafall såg bra ut då (och att den inte slutat växa i typ vecka 6) gör oron lättare att hantera.
Försök sysselsätta dig med annat. Försök hitta en bra barnmorska som kan erbjuda dig tidigt VUL och/eller blodprov för att mäta och jämföra HCG. Undvik att känna efter alltför mycket och jämför dig inte med andra. Du väntar ett barn, inte ett missfall eller MA, så försök att inte oroa dig innan du har skäl att göra det.
Orolig kommer man förmodligen vara hela vägen och troligtvis även när barnet är utanför magen. Man får helt enkelt lära sig hantera sin oro och försöka jobba runt den. Jag önskar dig varmt lycka till och hoppas att det går hela vägen för er!
Glömde ta in bilden
Glömde ta in bilden
Någon här som har/haft färgade flytningar inför BIM som sen ändå varit gravida? Har BIM på torsdag. Haft en del mensliknande värk, har igår & idag färgade flytningar, mer idag? som jag brukar ha..
tog ett test imorse & tyckte jag anade något, men gick inte att fånga på bild. Plus att det blev som en fläck i testet så vet inte om det är giltigt ens? har dock högre temp än vanligt
ÄL+9
Test 1 kl 19:
Test 2 kl 21:
????????? ?????????