• Solnel

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vad tror ni? BIM-4 idag. Testade i tisdags och då var det blankt. Tycker mig se ett svagt streck idag.
  • nomina

Vilket test rekommenderar ni för att testa tidigt? Och från vilken dag efter ÄL?

• Kvinna1989
    nomina skrev 2021-11-18 08:27:54 följande:

Vilket test rekommenderar ni för att testa tidigt? Och från vilken dag efter ÄL?

Jag rekomenderar INTE Rfsu testa tidigt stickorna, för mig visade dom ingenting, varken 2 dagar innan BIM eller på BIM medans Apotekets egna funkade för mig. Dock plussade jag ganska sent så den andra frågan kan jag ibte svara på :)
  • isoldelively

Predictor Early tycker jag är kanon när man vill testa tidigt, jag har plussat från äl+8 med dem.
  • Hoppsan82

Denna graviditeten testade jag med Babyplan vanliga stickor och fick svagt utslag på ÄL +9 :o

Två dagar senare testade jag med CB digital med veckor och fick "gravid 1-2"
  • Hoppsan82
    hundenhubbe skrev 2021-11-17 19:20:09 följande:

Hejsan!

Alltså dehär kanske är totalt fel tråd men skulle så gärna vilja ha lite hjälp av text experter. Min mens är 3 dagar sen, inga som helst tecken på att den ens är påväg endast uppblåst och lite gasig. Jag hade inget graviditetstest hemma men kom på att jag hade ett ägglossningstest sen förut liggandes och har hört att dom kan detektera graviditet men såklart inte 100 % tillförlitlig men att det testet har svårt att skilja på hcg och lh hormon. Så jag tog ett sånt. Dock blev jag ju så nervös så tog det 20 min efter att jag redan kissat en gång. Det är inte lika starkt men ser typ ut som dagen innan jag ska ha ägglossning? Och är på dag 34 i min cykel. Kan jag va gravid eller kan detta hända innan mens också? Ska såklart köpa ett geaviditetstest men det blir ju imorgon och nu är det såklart kväll...

Ägglossningstest kan ge utslag på ägglossning, graviditet och mens på gång.

Testa med graviditetstest! Ska borde ge utslag nu om du är gravid :)
  • Hoppsan82
    Jws8mh skrev 2021-11-17 20:04:49 följande:

Tack! Den digitala jag har hemma är med veckoindikator, tänker att jag avvaktar med den och köper vanlig digital gravid/ej gravid som jag tar på fredag på ÄL+12 :) Har för mig att de digitala inte är lika känsliga som stickorna och att man måste vänta längre? Hmm?

Hoppas att jag lyckades bifoga en bild från CB digital med veckor. Jag har vid två tillfällen fått positivt på denna på ÄL +11 / tre dagar innan mens.
  • Hoppsan82
    varjedagenkamp skrev 2021-11-18 09:34:42 följande:

RFSU, ÄL+10...har aldrig fått tillstymmelse till streck på dessa... vad tror ni? 

Det ser positivt ut :)
  • saran92
    toughshit skrev 2021-11-18 07:01:54 följande:

Tänkte bara flika in och säga att mitt test var positivt :)

Åh grattis! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester