Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vad tror ni? BIM-4 idag. Testade i tisdags och då var det blankt. Tycker mig se ett svagt streck idag.
Vilket test rekommenderar ni för att testa tidigt? Och från vilken dag efter ÄL?
Vilket test rekommenderar ni för att testa tidigt? Och från vilken dag efter ÄL?
Hejsan!
Alltså dehär kanske är totalt fel tråd men skulle så gärna vilja ha lite hjälp av text experter. Min mens är 3 dagar sen, inga som helst tecken på att den ens är påväg endast uppblåst och lite gasig. Jag hade inget graviditetstest hemma men kom på att jag hade ett ägglossningstest sen förut liggandes och har hört att dom kan detektera graviditet men såklart inte 100 % tillförlitlig men att det testet har svårt att skilja på hcg och lh hormon. Så jag tog ett sånt. Dock blev jag ju så nervös så tog det 20 min efter att jag redan kissat en gång. Det är inte lika starkt men ser typ ut som dagen innan jag ska ha ägglossning? Och är på dag 34 i min cykel. Kan jag va gravid eller kan detta hända innan mens också? Ska såklart köpa ett geaviditetstest men det blir ju imorgon och nu är det såklart kväll...
Tack! Den digitala jag har hemma är med veckoindikator, tänker att jag avvaktar med den och köper vanlig digital gravid/ej gravid som jag tar på fredag på ÄL+12 :) Har för mig att de digitala inte är lika känsliga som stickorna och att man måste vänta längre? Hmm?
RFSU, ÄL+10...har aldrig fått tillstymmelse till streck på dessa... vad tror ni?
Tänkte bara flika in och säga att mitt test var positivt :)