• madde90

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppsan82 skrev 2021-11-15 15:47:45 följande:

Mitt svaga plus på BIM -4 (vanligt test) var ett plus! Dagen efter gjorde jag ett digitalt som visade "gravid 1-2" och idag på BIM +1 var det ett tydligare plus!

Grattis :)
  • Cashili33
    annan18 skrev 2021-11-15 13:39:55 följande:

Nej inte grått!

Ja NU såg man tydligt färg

Grattis
  • madde90
    Hoppsan82 skrev 2021-11-15 18:31:28 följande:

Madde 90, Tack! :)

Jag vet inte hur man svarar på inlägg, skapade profil idag.

Tryck på kugghjulet uppe till höger vid inlägget och tryck på citera :)
  • Gabriella33

Första testet är taget efter 2 minuter. Andra efter 5min samt de digitala som visar ej gravid? är på bim idag så tkr de digitala borde visa mer? samtidigt så plussade jag ej på bim med digital sistgång utan gjorde det bim+3?

Va tror vi?:/

• campari1995

Nytt test idag på BIM. Ganska svagt streck?

Tidigare test, BIM-2.

• Gabriella33

Det var positivt!!! Är i chock! Livrädd med glad. Snälla kan non med ma i bagaget säga till mig hur man ska glädjas åt detta geniunt utan att oroa ihjäl sig???? vet inte vad ja känner nu, min man är inte hemma heller så har inte berättat för non utom er hahaha..

• svansmamman
    Gabriella33 skrev 2021-11-16 12:49:16 följande:

Det var positivt!!! Är i chock! Livrädd med glad. Snälla kan non med ma i bagaget säga till mig hur man ska glädjas åt detta geniunt utan att oroa ihjäl sig???? vet inte vad ja känner nu, min man är inte hemma heller så har inte berättat för non utom er hahaha..

Grattis, vad kul att det dök upp till slut! Hjärta

Jag har själv haft tre missfall (eller rätteligen två missfall och ett MA) och för min del innebar pluset på stickan dessvärre starten för konstant oro. I början väldigt mycket där jag vid varje toalettbesök oroade mig för att det skulle komma blod, varje tillstymmelse till molvärk bekymrade mig osv. Oron gav med sig något för varje vecka och när jag i förra veckan, i vecka 9, fick dels ta blodprov som visade ett högt HCG-värde och dels göra ett VUL som visade den lilla bönan med pickande hjärta blev oron tämligen hanterbar. Självklart funderar jag fortfarande på om det kommer gå vägen och jag oroar mig för att bönans hjärta har slutat slå men känslan av att jag vet att allt iallafall såg bra ut då (och att den inte slutat växa i typ vecka 6) gör oron lättare att hantera. 

Försök sysselsätta dig med annat. Försök hitta en bra barnmorska som kan erbjuda dig tidigt VUL och/eller blodprov för att mäta och jämföra HCG. Undvik att känna efter alltför mycket och jämför dig inte med andra. Du väntar ett barn, inte ett missfall eller MA, så försök att inte oroa dig innan du har skäl att göra det. 

Orolig kommer man förmodligen vara hela vägen och troligtvis även när barnet är utanför magen. Man får helt enkelt lära sig hantera sin oro och försöka jobba runt den. Jag önskar dig varmt lycka till och hoppas att det går hela vägen för er! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester