• Pommii

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag testade med Clearblue testa tidigt igår, ej digital, men ett som ger ett blått streck om graviditet, såg ingenting under 10 min, men efter 20 min när jag kollade på testet så var det ett brett blått streck. Senare på kvällen fick jag mensen.

Så det där att man ska kolla inom 10 minuter stämmer bra....

• ung92

Känner mig lite deppig.. Tog ett predictor early idag, dock inte med morgon urin och bim är nog kanske torsdag. Men inger streck.. Känner mig verkligen gravid, tyckte jag Kunde ana en skugga.. Men defenitivt inte positivt. Kan man testa negativt och sen pos trots ett sånt test?

• svansmamman
    ung92 skrev 2021-11-23 14:58:19 följande:

Känner mig lite deppig.. Tog ett predictor early idag, dock inte med morgon urin och bim är nog kanske torsdag. Men inger streck.. Känner mig verkligen gravid, tyckte jag Kunde ana en skugga.. Men defenitivt inte positivt. Kan man testa negativt och sen pos trots ett sånt test?

Deppa inte ännu! När man testar tidigt är det ju lite extra viktigt att använda morgonurin så det kan ju vara anledningen till att testet inte visade positivt. Testa imorgon igen, med morgonurin, så håller jag tummarna för att det är positivt! Hjärta
  • StephanieH
    Franzén998877 skrev 2021-11-22 10:39:29 följande:

Detta är väl positivt ?

exakt så såg mitt ut idag. har du testat något mer? jag vågar inte riktigt lita på det. :/
  • ung92
    Tildasafira skrev 2021-11-22 16:26:59 följande:

Med risk för att detta inte syns alls här, men vad tror ni om detta? Någon som varit med om att predictor early ger spökstreck?

Så ser mitt med ut, spännande. Har du tagit något mer test?
  • blåbär123
    Angelika07 skrev 2021-11-23 18:41:15 följande:

Spökstreck?

Tycker det ser positivt ut , men svagt. Lycka till
  • svansmamman
    C20swb skrev 2021-11-23 22:26:07 följande:

Detta är väl ändå inte ett positivt test?

Erfarenhetsmässigt säger jag att det inte är positivt, jämn färg och samma bredd som kontrollstecket är det jag brukar gå efter. Därmed inte sagt att du inte är gravid, min uppfattning är bara att testet inte visar det. :)
  • isoldelively
    C20swb skrev 2021-11-23 22:26:07 följande:

Detta är väl ändå inte ett positivt test?

Kom det inom testtiden? Isåfall säger jag positivt. Kom det efter den tid man ska läsa av så negativt.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester