• Pommii

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ung92 skrev 2021-11-21 12:45:27 följande:

Hej! Jag tog ett rfsu graviditetstest idag på morgonen, och igår. Igår var det tok blankt, hur mycket jag än studera de så syntes ingenting :o Men idag... Då syntes fan något jätte svaaaaaaagt. Har beställt predictor early och hoppas på få dom imorgon eller tisdag. På onsdag har det gått äl+12 eller 13. Tänk om det här super svaga strecket kanske är något..

Tyvärr har både rfsu och CB mycket spökstreck. Men man får leva på hoppet! Har någon mer bim på onsdag?

Fick detta idag då... Men detta är fotat långt efter tiden. Såg synligare ut innan. Så man ser nog inge här åndå

Jag har också bim på onsdag! Ska också testa med rfsu snart..
  • Granit91
    ung92 skrev 2021-11-21 12:45:27 följande:

Hej! Jag tog ett rfsu graviditetstest idag på morgonen, och igår. Igår var det tok blankt, hur mycket jag än studera de så syntes ingenting :o Men idag... Då syntes fan något jätte svaaaaaaagt. Har beställt predictor early och hoppas på få dom imorgon eller tisdag. På onsdag har det gått äl+12 eller 13. Tänk om det här super svaga strecket kanske är något..

Tyvärr har både rfsu och CB mycket spökstreck. Men man får leva på hoppet! Har någon mer bim på onsdag?

Fick detta idag då... Men detta är fotat långt efter tiden. Såg synligare ut innan. Så man ser nog inge här åndå

Testade med RFSU idag men det visade knappt något men apotekets egna visade tydligt streck! Jag har fått sååå starka spökstreck med just RFSU. Mailade dem en gång och fick detta till svar:

Tyvärr händer det ibland av alla märken, inte bara våra produkter, och vi har ingen riktigt bra förklaring till varför. Det vi vet från vår leverantör är att det ibland kan bli en skugga där resultatstrecket ska vara när färgresterna passerar med urinen, men det ska inte vara tydligt rött/rosa streck. Vissa testar tidigt före förväntad menstruation och då kan det hända att man får svaga streck. Därför skriver vi att man alltid ska testa igen om ett par dagar för att vara säker på resultatet, det ska vara två starka tydliga rosa/röda streck för att det ska räknas som positivt.
  • Pommii
    Granit91 skrev 2021-11-21 14:35:47 följande:
    Testade med RFSU idag men det visade knappt något men apotekets egna visade tydligt streck! Jag har fått sååå starka spökstreck med just RFSU. Mailade dem en gång och fick detta till svar:

Tyvärr händer det ibland av alla märken, inte bara våra produkter, och vi har ingen riktigt bra förklaring till varför. Det vi vet från vår leverantör är att det ibland kan bli en skugga där resultatstrecket ska vara när färgresterna passerar med urinen, men det ska inte vara tydligt rött/rosa streck. Vissa testar tidigt före förväntad menstruation och då kan det hända att man får svaga streck. Därför skriver vi att man alltid ska testa igen om ett par dagar för att vara säker på resultatet, det ska vara två starka tydliga rosa/röda streck för att det ska räknas som positivt.
    Mm jag testade också med Rfsu gravtest idag, svag svag linje bredvid, men tillräckligt färglös så tar det som negativt... bim på onsdag.
  • ung92
    Pommii skrev 2021-11-21 15:00:46 följande:

Mm jag testade också med Rfsu gravtest idag, svag svag linje bredvid, men tillräckligt färglös så tar det som negativt... bim på onsdag.

Som mitt då. Ändå att man skymtar något men ändå alldeles för svagt. Vi får testa igen om någon dag! Mina bröst känns faktiskt lite ömma. Men annars ingenting. Men kan lika gärna vara mensen. Hoppas såklart på annat
  • Pommii
    ung92 skrev 2021-11-21 16:39:56 följande:
    Som mitt då. Ändå att man skymtar något men ändå alldeles för svagt. Vi får testa igen om någon dag! Mina bröst känns faktiskt lite ömma. Men annars ingenting. Men kan lika gärna vara mensen. Hoppas såklart på annat

Spännande... Jag kunde också skymta ett streck... men njaaa..känns som det skulle varit lite tydligare för att det är något.... 

Jag brukar få ömma bröst 1 vecka innan mens men denna månad har jag inte känt någonting alls..!

• IVFmamma

Godmorgon alla kloka!

Jag har i kanske 4-5 dagar känt mig supergravid (jag har 5 barn och totalt 15 graviditeter i bagaget). Långt före BIM men jag känner igen symtomen. Och såhär har det varit med tidigare graviditeter, känt mig gravid innan ens jag kan testa, förmodligen är jag otroligt känslig för hormonet.

För ca 4 dagar sen testade jag med ett CB Early som kanske var svagt svagt svagt positivt och blev starkare när tiden gått ut(som jag vet inte räknas).

Höll mig från att kissa i många timmar och köpte ett RFSU. Testade med det på eftermiddagen och fick ett tydligt positivt resultat.

LÅNAD BILD

Senare på kvällen började jag blöda pyttelite, bara på pappret och bara ca 2 timmar och känslan av gravid är bortblåst.

Men tänker att jag tar RFSU på morgonen men morgon urin och det är helt negativt. Inte en tillstymmelse till streck.

Men blödandet har slutat.

Min gissning är att cellklumpen hann "snudda" ytan på livmodern men så pass länge att den skickade ut hormoner. Det lilla lilla blodet som kom tog bort cellklumpen.

Men jag ska vänta nån dag - några dagar och testa med ett CB digitalt.

• CEV
    ung92 skrev 2021-11-20 23:29:01 följande:

Så såg mitt ut. Med sonens! Grattis

Du hade rätt! :D

• ung92

Ååååh dessa jäkla rfsu, får aldrig nått streck rikrigt... Måste köpa ett cb early, har ännu 3 dagar kvar till bim. :(( känns verkligen som att ja e gravid.

• ung92
    CEV skrev 2021-11-22 08:17:05 följande:

Du hade rätt! :D

Grattis!! Förstod nästan det
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester