ung92 skrev 2021-11-21 12:45:27 följande:
Hej! Jag tog ett rfsu graviditetstest idag på morgonen, och igår. Igår var det tok blankt, hur mycket jag än studera de så syntes ingenting :o Men idag... Då syntes fan något jätte svaaaaaaagt. Har beställt predictor early och hoppas på få dom imorgon eller tisdag. På onsdag har det gått äl+12 eller 13. Tänk om det här super svaga strecket kanske är något..
Tyvärr har både rfsu och CB mycket spökstreck. Men man får leva på hoppet! Har någon mer bim på onsdag?
Fick detta idag då... Men detta är fotat långt efter tiden. Såg synligare ut innan. Så man ser nog inge här åndå
Testade med RFSU idag men det visade knappt något men apotekets egna visade tydligt streck! Jag har fått sååå starka spökstreck med just RFSU. Mailade dem en gång och fick detta till svar:
Tyvärr händer det ibland av alla märken, inte bara våra produkter, och vi har ingen riktigt bra förklaring till varför. Det vi vet från vår leverantör är att det ibland kan bli en skugga där resultatstrecket ska vara när färgresterna passerar med urinen, men det ska inte vara tydligt rött/rosa streck. Vissa testar tidigt före förväntad menstruation och då kan det hända att man får svaga streck. Därför skriver vi att man alltid ska testa igen om ett par dagar för att vara säker på resultatet, det ska vara två starka tydliga rosa/röda streck för att det ska räknas som positivt.