• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Swave skrev 2022-12-23 08:47:02 följande:

Jag tog ett graviditetstest imorse från Graviditetskollen (ÄL+7) enbart för att ha något att jämnföra med för senare tester.

Jag tycker mig se en skugga/spökstreck. Är dessa tester likt Babyplan kända för sina spökstreck? Vad har ni för erfarenheter?

Det är första gången jag använder dessa, och jag bytte från Babyplan just för att dom hade så tydliga spökstreck som gav mig falska förhoppningar.

Bifogar två bilder. Den nedersta är när testet hunnit torka.

Vad säger ni? Är dessa tester också skit?

Ser inget på det översta, på det undre syns ett svagt grått streck som troligen är ett torkstreck. Eller hade det rosa färg i sig när du fotade ? 
  • Cashili33
    Sanlin90 skrev 2022-12-21 22:51:31 följande:

N

å

go
    någon som ser? Vet inte äl+ eller när bim kan va

ser tyvärr inget .. 
    har du haft positivt ÄL sticka ? När? 
  • Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-24 07:48:45 följande:
    Tog de här nu på morgonen. men tycker fortf det är sjukt otydligt att se. Och syns bara i vissa ljus.. är de skugga bara?
    Jag ser definitivt något ❤️
  • Önskarsyskon2023
    Swave skrev 2022-12-24 08:17:02 följande:
    Jag ser definitivt något ❤️
    Du gör de? 😍 Hade varit en sån otrolig julklapp! har bim 27-28 så får se vart de leder de här! 🙏🏽
  • Önskarsyskon2023
    Cashili33 skrev 2022-12-21 20:39:47 följande:
    Hur stor skillnad är det i dagar på dina test ? nyfiken :)

förlpt jag har inte sett detta. Det är taget varje dag. Datumen står till vänster om testen :)

• Sanlin90

Har inte haft positivt äl test, verkar aldrig få det har testat typ varje dag i 3 mån nu. nu är mensen jättesen oxå är på cd 43 brukar ligga runt 32-33 men tyckte mig skymta något nu igen, svider lite i brösten med och bröstvårtorna är styva typ hela tiden.
  • Cashili33
    Sanlin90 skrev 2022-12-24 22:46:18 följande:
    Har inte haft positivt äl test, verkar aldrig få det har testat typ varje dag i 3 mån nu. nu är mensen jättesen oxå är på cd 43 brukar ligga runt 32-33 men tyckte mig skymta något nu igen, svider lite i brösten med och bröstvårtorna är styva typ hela tiden.
    Ser tyvärr inget på dina test 

att du inte får mens kan bero på att du ej ägglossar = ingen slemhinna byggs upp 
  • Lizza85

Fick positivt gravtest den 21/11. Efter det har alla test varit negativa, ingen mens har jag fått heller. 

får ingen hjälp av någon vård. Måste söka privat för att få göra vul för att se vad det kan vara. 

Har haft 3 spottings, den 5/12. 15/12 och 17/12. 
    Har mensvärk till och från, mår illa, förändrad smak och lukt. är säkert skenis , men hur länge kan man vara det? 

barnmorskan säger att jag inte får min mens pga amning, men varför fick jag då positivt gravtest? 3 stycken.  // FÖRVIRRAD

• Önskarsyskon2023
    Lizza85 skrev 2022-12-25 15:47:58 följande:

Fick positivt gravtest den 21/11. Efter det har alla test varit negativa, ingen mens har jag fått heller. 

får ingen hjälp av någon vård. Måste söka privat för att få göra vul för att se vad det kan vara. 

Har haft 3 spottings, den 5/12. 15/12 och 17/12. 
    Har mensvärk till och från, mår illa, förändrad smak och lukt. är säkert skenis , men hur länge kan man vara det? 

barnmorskan säger att jag inte får min mens pga amning, men varför fick jag då positivt gravtest? 3 stycken.  // FÖRVIRRAD

kanske kan va värt att söka privat? :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester