Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Hur skulle ni tolka följande -
Senaste mens var 5/12 och 28/12 testade jag positivt med CB digitalt ultratidigt. Sedan dess har jag testat hur många gånger som helst - CB digitalt ultratidigt säger fortfarande ?Gravid?, CB digitalt med veckoindikator säger ?Gravid 1-2 veckor? men däremot är de tester som man ser strecket på svaga och jag tycker att de varken går direkt upp eller ner i styrka. Då har jag alltså testat med RFSU Testa tidigt och CB ultratidigt och CB Snabb detektion. Alla ger streck men jag tycker att de känns svaga, vilket oroar mig. RFSU testa ofta är de som ger allra svagast utslag.
Om jag räknar efter senaste mens så skulle jag vara 3+6 idag men den app som tar hänsyn till när jag fick positiva ÄL-tester räknar det till 4+2 istället.
Efter två uteblivna missfall, två ägglossningscystor och ett misslyckat IVF blev vi både glada och rädda för positivt resultat igen men nu är vi i upplösningstillstånd och vet inte vad vi ska tro. Gravid? Pågående missfall? Utomkved? Cysta?
Ska man lita på de digitala testerna? Eller oroa sig över svaga streck?
De digitala visar inte fel , men att det inte ökar i styrka är väl det som skulle oroa mig. På 5 dgr borde du se tydlig ökning.
Hur många dagar efter BIM är du ? Appar skulle jag inte lita på då de ej vet exakt när du hade ÄL. de går bara på algoritmer för hur det brukar vara och vad du ev knappar in för info