• Solros22

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Övre är dagens. (Testa tidigt)

mitten gårdagens morgon (testa tidigt)
    och nedersta vanligt test med eftermiddagsuri.
    visst ser vi en ökning? 🙏

• Cashili33
    CriisseObst skrev 2023-01-04 21:55:16 följande:
    Men avläsningstiden är 10 min ? Läste av vid 10 min och då var det såhär
    Aha ja då vet jag inte då strecket inte ser brett ut
    ta ett till om nån dag :)
  • Cashili33
    Gosan28 skrev 2023-01-05 09:50:00 följande:

Hej,
    Jag här igen. Är en vecka efter BIM och mina test ökar så långsamt... tog ett digitalt igen som visade 1-2 veckor fortfarande. Samma som förra veckan. 

Bifogar bild på testen senaste veckan. Är så orolig att det är ett missfall på gång.

(Gjort ivf så vet exakt hur gammalt embryot bör vara och när det blev insatt) 

Vad jobbigt för dig :( 
    Men ja , det borde slå över från 1-2 .. 
    Om det fortsätter skulle jag be om VUL för att se hur det ser ut och så det ej är utomkvedshavandeskap 
    håller alla tummar för dig !! 
  • Cashili33
    Solros22 skrev 2023-01-05 13:18:51 följande:

Övre är dagens. (Testa tidigt)

mitten gårdagens morgon (testa tidigt)
    och nedersta vanligt test med eftermiddagsuri.
    visst ser vi en ökning? 🙏

du har inte en bättre vinkel så man ser strecken ordentligt ? 
  • Solros22
    Cashili33 skrev 2023-01-05 15:03:31 följande:
    du har inte en bättre vinkel så man ser strecken ordentligt ? 

Bättre? 

upplösningen blir ju så otroligt dålig här

• Cashili33
    Solros22 skrev 2023-01-05 15:20:32 följande:

Bättre? 

upplösningen blir ju så otroligt dålig här

Man ser en ökning 
  • SunnyP
    Swave skrev 2023-01-05 10:14:37 följande:

Oj då. Det borde ju som visa +3 på CB digital vid det här laget tycker jag?!

Du kan inte prova ringa klinken du gjorde IVF hos och rådfråga?

Det behöver inte alls ha slagit om till+ 3 ännu. Det beror på hur pass mycket HCG man har och har egentligen inget med på vilken dag man är. Mina test steg ungefär likadant och jag har för mig att CB slog över till +3 betydligt senare än så. Har för mig att det behövs 2700 i HCG för att få +3 så har man som jag hade denna gången 50 på 10 dagar efter en 5 dagars återföring så var jag inte uppe på över 2700 (i blodet, i urin så är värdet alltid lägre) ca 20 dagar efter embryoåterföringen och det blir väl ca BIM +10-11?
  • SunnyP
    Gosan28 skrev 2023-01-05 09:50:00 följande:

Hej,
    Jag här igen. Är en vecka efter BIM och mina test ökar så långsamt... tog ett digitalt igen som visade 1-2 veckor fortfarande. Samma som förra veckan. 

Bifogar bild på testen senaste veckan. Är så orolig att det är ett missfall på gång.

(Gjort ivf så vet exakt hur gammalt embryot bör vara och när det blev insatt) 

Din stegring ser ut som min gjorde ungefär. Jag skulle slappna av. Mitt digitala slog inte över på 3+ förrän 20-21 dagar efter återföringen. Nu hade jag ju tagit HCG prov så jag visste att jag startade lågt och eftersom dina tester inte heller är så starka så är det mycket möjligt att det är samma som för dig. Veckoindikatorn mäter HCG och slår om till +3 kring 2700 i HCG har jag för mig. Inte förrän du når den nivån så kommer det att ändras oavsett vilken dag du är på. Vissa gör det redan på dag 12 efter en 5 dagars återföring och vissa får vänta ända tills dag 20-21 som jag fick och graviditeten var ändå helt normal. Min läkare var inte heller det minsta orolig över att mitt HCG startade lågt, han sade att det var så otroligt individuellt och att det enda som räknas är att det dubbleras ca var annan, var tredje dag. 

Lycka till
  • Millannn

Hej! 
    Vad tror ni om detta? Kom inom tiden. Endast dragit ner ljusstyrkan, var så konstigt väder idag. :)

• Lojsan DN
    Millannn skrev 2023-01-09 14:59:09 följande:

Hej! 
    Vad tror ni om detta? Kom inom tiden. Endast dragit ner ljusstyrkan, var så konstigt väder idag. :)

Jo det kan nog vara nått där. Testa igen om 2 dagar så hoppas vi på en stegring. Vilken Cd är du på? 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester